Mustasukkaisuus vaivaa. Miten poistaa/peittää asia?
Aloitin tossa viikko sitten seurustelun mukavan jätkän kanssa. Tajusin tuossa eilen olevani kovin mustasukkainen kumppanini liikeistä. Siitä jos hän puhuu toiselle naiselle tai paremminkin jos joku toinen nainen kiinnittää häneen "tavallista" enemmän huomiota. Miten saisin hillittyä mielikuvitukseni?
Kommentit (7)
Tämän tiedän, siksi haluaisin saada sen mustasukkaisuuden pois tai ainakin piilotettua sen poikaystävältäni. Onko mitään vinkkejä?
voin sanoa, että pyri pääsemään kokonaan eroon, sillä jos "vain" piilotat sen, kärsit siitä ehkä vielä enemmän itse.
Oletko ollut mustasukkainen muista poikaystävistä?
Jos et, niin mikä eroaa nykyiseen tilanteeseen?
Onko poikaystäväsi kenties sanonut jotakin, mikä on kolahtanut sun itsetuntoon? Ottaako hän "takaisin" kontaktia noihin muihin naisiin, vai kohteleeko samaan tyyliin kuin kyseessä olisi mies?
Näitä mietittyäsi, kehottaisin kertomaan poikaystävälle rehellisesti tunteistasi ja siitä että haluat päästä siitä eroon. Sano, että et missään tapauksessa syyllistä häntä, vaan haluaisit yhdessä tehdä asialle jotakin.
Meillä sillä on päästy siitä, että jos on naisia lähellä (siis niitä jotka tuijottaa miestäni tai pyrkii puheille tms) niin mies ottaa mut reilusti kainaloon, kuin ilmoittaakseen että "minä olen tämän naisen kanssa". Se tuo itselle turvaa ja on auttanut. Nykyään ei tee tiukkaakaan jos mies juttelee jonkun naisen kanssa niin etten edes kuule mistä puhutaan, vaikka aiemmin olisi tehnyt mieli räjähtää siitä oman tunteen voimasta.
Mutta kun tajus että mies ei jätä, eikä petä, vaan haluaa olla minun kanssa, niin kyllä se siitä meni ohi.
Mutta tähän tarvittiin mun tapauksessa ainakin miehen tuki. En varmaan muuten olisi päässyt siitä yli.
Koittakaa selvitä yhdessä. Se on yksi parisuhteen koetinkivi kyllä! Tsemppiä!
miksi olet mustasukkainen?
jos tunnet olevasi ihan pulassa, keskustele jonkun kanssa asiasta, vaikka ammattiauttajan.
Esitän mustasukkaiset ajatukset avoimesti miehelleni. En edes yritä peitellä. Tämä tekee asiat toisaalta helpoiksi: Saan purettua ahdistustani, ja samalla tarve rajoittaa miestä poistuu. Ääneen sanominen aiheuttaa myös sen, että tajuan kuulostavani naurettavalta epäluuloineni. Mies suhtautuu asiaan lunkisti ja jaksaa aina todeta, että juu ei ole mitään muuta. Nyt ollaan päästy jo siihen vaiheeseen, etten enää edes tosissani usko, että miehelläni olisi ketään toista. Olen myös vähitellen oppinut hyväksymään sen, että jos hänellä joku toinen olisikin, ei sitä minun mustasukkaisuuteni estäisi.
Tämä ei tosin varmaankaan onnistuisi kaikkien miesten kanssa.
ootte olleet vasta viikon! Eiköhän sun varmuus kasva ajan myötä.
En ole hirveästi seurustellut, mutta niissä suhteissa en ole tuntenut mustasukkaisuutta. Tosin tässä tilanteessa se ero muihin on se että yksi nainen on koko ajan ilmaissut kiinnostuksen kohteensa poikaystävääni kohtaan. Joten nyt kuvittelen kaikkien naisten olevan pokaystäväniperään...
Mustasukkaista raastaa pelko: entä jos kaikkein rakkain ihminen hylkää minut? Samalla hän karkottaa rakkainta pois luotaan loputtomalla epäluulolla ja syyttelyllä.