Millainen ihminen kehuskelee sillä että hoitaa lastaan?
..siis tavallisista jokapäiväisistä jutuista tekee numeron: että antaa lapselle ruokaa, nukuttaa päiväunille?
Odottaako se mitalia?
Kommentit (7)
se olin mä niin halusin vain jotain tunnustusta.
naisista sellaiset, jotka lähes ilman miehen apua puurtavat, kun miehellä on niin paljon muuta tärkeämpää kuin kotonaolo. Toki tällaiset miehet kovastikin saattavat kehua miten lastaan hoitavat.
huomionhakuiset suorittajat, mutta kolmonen taisi osua asian ytimeen. Nimenomaan ne, jotka on siinä lastenhoidossa henkisesti tosi yksin, korostavat sitä kuinka pitävät ohjat käsissä ja päivärytmin kasassa = kertovat lastenhoidosta kuin kertoisivat työtehtävistään. Siltä se aivan varmasti tuntuukin, jos on pahimmillaan parikin viikkoa ihan yksin vastuussa kaikesta, kun mies on työmatkalla, ja normipäivänäkin mies tulee töistä joskus iltamyöhällä.
Sellainen, jolla ei mitään muutakaan ole
Tai sit sellainen, kuin esim minä, jolla on paljon muutakin tekemistä ja velvollisuutta ja arkea ja ehkä jo isommat lapset ja , kun vielä saa thdä jotain söpöä ja rauhallista ehkä jo teini-ikäisten lasten kanssa on vaan jo aika merkittävä ja erityinen juhlahetki.
Kehuu/tekee numeron missä ja miten? Mainitsee puhelussa, että aikoo vielä tässä panna lapset nukkumaan? Kirjoittaa fb-päivityksessään liian yksityiskohtaisesti päivästään ap:n makuun? Mitä?
Tuskinpa kukaan nyt oikeasti kehumalla kehuu, että antoi lapselleen aamupalaa. "Jumatsukka työkaverit, ette ikinä usko, mitä mä osasin tehdä, annoin ihan itse lapsille aamupalaksi puuroa, wauuuuuuu!"
Jos tässä ketjussa joku kuulostaa omituiselta, niin ap. Zoriiii!
hyvin paljon apua hoidossa?
Minäpä kerron arjestani ja tavallisista jokapäiväisistä jutuistani, joista en mitalia odota, mutta saatan tekemisistäni jossain välissä mainita.
Minulla on vauva, joka valvottaa öisin. Mies ei näihin valvomisiin osallistu töihinsä vedoten. Hän siis käy töissä ja nukkuu yönsä rauhallisesti, minä valvon suuren osaa yötä ja päivää. Lapsi nukkuu 30-45 minuutin päiväunia, joten enpä silloinkaan saa nukutuksi. Aamuyöstä saan paremmin nukuttua, mutta uni katkeaa siihen, kun täytyy herätä koululaisen vuoksi, joka ei osaa vielä itse aamutoimia.
Päivisin teen yksin kaikki kotityöt,miesei "ehdi" kun on niin paljon poissa kotoa töidensä vuoksi. Töitä teen vauvan istuessa turvakaukalossa, kun ei viihdy yksin. Kannan kaukaloa ympäri asuntoa sen mukaan mitä kotitöitäteen, ripustan pyykkiä,keittiöhommis tms. Vessan ovellekin joudun kaukalon ottamaan,kunmuuten vauva huutaisi yksinään. On kohtuullisen raskasta muuten jatkuvasti raahata kaukaloa pitkin asuntoa.
Teen myös muita mieheni mukaan tavanomaisia hommia lasten kanssam esim kaupassa ja lääkärissäkäynti ym., jotka asiat mies saa aina hoitaa yksin ja rauhassa ilman lapsia. Vanhempi lapsemme sairasti aikoinaan paljon ja minä hoidin aina kaikki lääkärit, neuvolat, laboratoriot, toimintaterapia ja kaikki mahdolliset käynnit yksin töistäni virkavapaata, palkatonta ym ottaen ja lopulta menettäen työni lukuisten poissaolojen vuoksi, lapsen sairaalajaksot ym.
Tätä uutta vauvaa halusimme molemmat, mutta kaikki on jäänyt sitten minun kontolleni. Imetän jasen vuoksi en voi kovin pitkiä irtiottoja ottaa kotoa. Sukua, tuttavia yms. apuaei lapsenhoitoon ole tarjolla, mll hoitaa yli 3 v lapsia. Mies pakenee töihinsä,sille en voi mitään ja sitten mies ihmettelee kun olen niin kiukkuinen. Väsymyksestähän se ei tietenkään kuulemma voi johtua, koska saan kuulemma levätä kaiket päivät kotona.