Mistä kudetta maton virkkaamiseen?
Mistä löytyisi edullista kudetta virkattuun mattoon?
Kommentit (21)
Helsingissä kudetta myy ainakin lankamaailma nordia. Tampereella halvalla myy triteks. Ympäri suomen Taito-shopit myy. Jos asut keskellä ei mitää niin netistä saa vaikkapa kauhavan kangasaitasta.
Itse olen leikannut trikookudetta vanhoista vaatteista, t-paidoista ja kalsareista. Yhdestä vaatteesta tulee vaan tosi vähän. 4
Löytyy muutamakin verkkokauppa. Kauhavan kangasaitta taitaa olla yksi.
jos ei jaksa leikata täysvinoon langansuuntaan... ja virkkaaminen ei käsittääkseni oikein luonnistu jos kude ei jousta.
ap
Jos ei ole joustoa niin liukkauskin auttaa. Kylppärin/veskinmattoa varten voi leikata vaikka muovipusseja, jotka muuten menisivät roskiin.
Ja täysvinoon leikkaamiseen on kyllä tosi kätsy taktiikka jos se kiinnostaa.
huom! jos omistaa saumurin niin sitä voi käyttää hyvin vanhojen lakanoiden leikkaamiseen ilman lagoitusta :)
Löysin useamman, hintaerot on huimia (5-13€kg trikookude)
Onko nuo halvemmatkin hyviä?
Haittaako itse leikatussa saumat vai miten te leikkaatte sitä kudetta?
Meillä olis SIKANA vanhaa trikooryysyä.
ap
muovipusseista ja nailonsukkahousuista.
Leikkaan vanhat vaatteet kuteiksi. Mielestäni ei ole järkevää ostaa kuteita.
Haittaako itse leikatussa saumat vai miten te leikkaatte sitä kudetta?ap
Trikoo on parasta kudetta, koska se joustaa. Saumat eivät haittaa, leikkaa sauman yli, ei sauman suuntaan.
Trikoo on parasta, mutta itse olen käyttänyt myös vanhoja liinavaatteita, housuja, huiveja, farkkuja (pitää leikata vinoon), jopa neuleita.
Minkä numeron koukulla tollasta trikookudetta virkataan?
Mutta yleensä 8-12 koukulla.
voisin kokeilla niistä virkkaamista.
Trikoovaatteesta n. 3-4 sentin suikaletta. Trikoitakin on eri paksuisia :) ja tosiaan saumuri ilman neuloja ja lankoja on hyvä leikkaamiseen.
JA miehen =)
Voi löytyy aika monta huonoo vaatetta =)
Olen niin tyhmä,etten tiennyt, että niitä voi ihan ostaa...
jos ei jaksa leikata täysvinoon langansuuntaan... ja virkkaaminen ei käsittääkseni oikein luonnistu jos kude ei jousta.
ap