Apua kaivataan, lääkäriin vai ei?
Tarvitsisin nyt kipeästi mielipiteitä tilanteeseeni. Tänään minulla on raskausviikkoja kasassa tasan 30. Aamulla vessassa käydessäni paperiin tuli vähän verta ja siitä lähtien olen ollut kovin huolestunut. Verta ei ole tullut onneksi yhtään enempää ja vauvan liikkeetkin tuntuvat ihan normaalilla tavalla. Kuitenkin koko päivän on ollut pientä vihlontaa alavatsalla, joka kyllä menee ohi kun lepään paljon ja liikun rauhallisesti. Tosin vihlaisut tulevat aina kun tekee jotain pientäkin, esim. laitoin pyykkiä kuivumaan. Joten ohi ne eivät ole menneet kokonaan. Lisäksi kivuttomia supistuksia on ollut aika paljon.
Huomenna minun pitäisi lähteä aamulla 5.30 ajamaan 200 km:n päähän töihin. Töissä olisi aika tärkeä päivä, joten ilman hyvää syytä en voisi olla pois. Ja vaikka menisin lääkäriinkin ihan aamulla, myöhästyisin jo useamman tunnin. Kyseessä on siis ensimmäinen raskauteni ja olen aiemminkin huolestunut kunnolla ns. ihan asiaan kuuluvista oireista ja raskausvaivoista. Miten mielestänne on tällä kertaa? Kannattaisiko joka tapauksessa käydä näytillä vai huolehdinko vaan turhaan ja lähden aamulla reippaasti työhön? Suurin ongelmahan tässä on tuo pitkä työmatka.
Kiitos jo etukäteen vastaajille =)
Kommentit (4)
Ei kuulosta kauhean vakavalta, mutta ettei tarvisi sitten murehtia. Ei vara venettä kaada..
tuli vaan mieleeni kun kuin sun juttusi kokemukseni ensimmäisestä raskaudestani.Viikkoja oli mulla kasassa silloin 31,kun vuodin vähän verta...menin näytille äitipolille ja sille tielle jäin.Neljä viikkoa makasin kunnes lopulta käynnistettiin...raskausmyrkytys,istukassa vikaa,lapsi ei kasvanut normaalisti,napavirtauksissa häikkää...terve pieni poika ja kaikki nyt hyvin.En siis halua pelotella,mutta käy ihmeessä näytillä ja tule kertomaan kuulumiset.Toivotaan parasta!
Yks syy verenvuodolle saattaa olla peräpukamat, joita lähes kaikki raskaana olevat saavat. Pukamia päällystävä iho menee herkästi rikki ja vuotelee. Tietty jos sulla on sellanen fiilis että veri tuli nimenomaan siitä keskimmäisestä kanavasta, niin lääkärille menisin näyttämään.
mutta kyllä sun ehkä kannattais käydä näytillä. ihan jo ton takia että huomenna sun pitäis sinne kauas lähteä töihin. ja oman mielenrauhasi takia. eli mene ihmeessä äitipolille näytille.
tulehan sitten kertomaan mitä siellä sanottiin...
oksaska rv 37+5