Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mittelspitz - kokemuksia?

Vierailija
27.08.2012 |

Mietitään perheelle koiraa. Tämä mitteli olisi yksi vaihtoehto. Onko ketään kellä kokemuksia?

Mietityttää se herkkähaukkuisuus. Mutta olen lukenut, että koulutuksella sen saa kytkettyä pois, ja jotkut on herkkähaukkuisempia kuin toiset.

Perheessä 10-vuotias tyttö, mies ja minä.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 9 kuukautinen Mittelityttö ja voin enemmän kuin lämpimästi suositella rotua. Herkkähaukkuisuus ei ole kyllä meidän kohdalla toteutunut, pari kertaa haukahtaa jos vieras tulee sisälle tai pihaan. Vieraita kohtaan ystävällinen ja sosiaalinen.

Aktiviteettia kaipaa paljon, muuten tahtoo olla pentuna melkoinen tuholainen. Järsii siis kaiken mitä lapsi on lattialle jättänyt ( ei huonekaluja kuitenkaan). Parasta on lähteä Mittelin kanssa metsään ja päästää se vapaaksi. Siellä sitten leikitään, noudetaan keppiä jne.

Meillä on 3-vuotias tyttö. Nämä kaksi, koira ja tyttö, ovat parhaita ystäviä keskenään. Välillä tosin melkoinen "äly ja väläys" yhdessä, mutta toisaalta se on tosi hellyyttävää.

Mitteli rakastaa omistajiaan ja osoittaa sen antaumuksella. Rakastaa peuhaamista ja hellimistä etenkin iltaisin. Meidän tapaus on vähän hömppä, positiivisella tavalla. Oppii nopeasti temput, käskyt jne.

Turkki on helppohoitoinen, tosin karvaa lähtee aika paljon. Harjaamalla ja oikealla ruokavaliolla karvanlähtö pysyy aisoissa.

Tässä vähän minun kokemuksiani kuluneen vuoden ajalta, jospa tästä oli apua :)!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän