uskaltaisitko jättää 11v vahtimaan 2 vuotiasta kuinka pitkäksi aikaa?
Kommentit (4)
kuin roskiksen viennin ajaksi. Vaikka kuinka vastuullinen nuori, niin lapsi on on vielä ja 2 vuotiaat ovat todella vikkeliä, vauhdikkaita ja kokeilevat rajojaan.
Menisikö tunti, puolitoista?
Hoidin 13-vuotiaana 8-9 -tuntisia työpäiviä ihan kokoviikkoisesti kahta lasta, jotka olivat 2v ja 5v, mutta olinkin sen oleellisen kaksi vuotta vanhempi kuin tuo 11-vuotias ja myös kokenut pienempien paimentaja. Olin perheemme vanhin lapsi.
Riippuu tietysti 11-vuotiaasta ja 2-vuotiaasta. Jos 11-vuotias on tottunut hoitamaan pienempää ja vastuuntuntoinen ja järkevä, niin kaipa ainakin joksikin aikaa. Ainakin jos tuo 2-vuotias ei olisi erityisen vaikea lapsi. Tietty 11-vuotiaalle kännykkä ja olisin itse niin lähellä, että voisin tarvittaessa tulla paikalle. Esim. kauppareissun tai pihatöiden ajaksi voisin tommoiseen ryhtyä.
Riippuu ihan lapsista, mutta ehkä ½tunniksi aivan keskenään ja 1-2 tunniksi, jos olisin huutomatkan päässä (vaikka lapset sisällä, itse pihatöissä.).
Minusta 11v ei tarvitse tehdä kotitöitä 1-2tuntia enempää päivässä ja kotityötähän 2v vahtiminen on.