Hyvällä itsetunnolla varustetut, itsenäiset ja älykkäät ihmiset ovat alkaneet lopetella Facebook-...
...tilejään. Tällaisen mielenkiintoisen(?) ilmiön olen havainnut vahvistuvan viime kuukausina. Mitä ajatuksia tämä ilmiö sinussa herättää? Vai herättääkö mitään?
Useimmat noista mainitsemistani tyypeistä muuten ovat myös sekä pitkälle koulutettuja että taloudellisesti aika lailla riippumattomassa asemassa, eikä joukossa siis ole lainkaan wt-tyyppisiä henkilöitä.
Kommentit (42)
face alkaa tuntua aika vanhalta ja aikansa eläneeltä. olen siirtynyt enemmän käyttämään twitteriä ja instagrammia. en enää edes muista avata koko facea.
ovat alun alkaenkin olleet niin fiksuja, etteivät ole oleenkaan avanneet Facebook-tiliä ;)
Yhdysvalloissa jo parivuotta sitten eronneiden määrä ylitti liittyneiden määrän. And downhill from there...
...kuten fb:ssa roikkumista sen takia että siellä pitää olla (aikaansa & elämäänsä tuhlaamassa)
mutta minun fb kavereissa ne lopettaneet ovat olleet pääsääntöisesti sellaisia reppania. Yksin otti silarit ja teki rasvaimun ja sitten poisti itsensä fb:stä kun ei jaksanut sitä, että muilla oli itsetunto kohdillaan, eikä tarttenut semmosia laitella.
Eikös hyvällä itsetunnolla varustettu ihminen voi pysyä fb:ssä mutta pysyä sieltä tarvittaessa pois vaikka pitkiä aikoja? Mutta sellainen "lopetan fb:n, heippa kaikki" vaikuttaa enemmänkin huomion hakuiselta toiminnalta kuin se, että siellä vähin äänin notkuisi silloin tällöin.
Mitä tyhmää tai mitä fiksua on facebook-tilissä?
Miten joku kuvittelee olevansa fiksumpi kun ei ole ikinä moista tiliä avannu? Silloinhan se ei edes tarkkaan tiedä mistä puhuu.
Ja mitä tyhmää siinä on? Eikös se ole aika merkityksetön juttu? Ei se määrittele ihmistä mitenkään.
Ennemminkin tulee mieleen et ne jotka lopettavat koko tilin ovat olleet liian riippuvaisia siitä tai ottavat sen liian vakavissaan. Miksi muuten vaivautua lopettamaan ja tehdä siitä "numeroa" kun voi vaan antaa olla.
että näissäkin asioissa pitää vallita joku trendi. Nyt on tosi siistiä siirtyä pois fb:stä ja mennä twitteriin. Samanlaisia paikkoja ne on molemmat, mutta kun joku on muotia niin sitä pitää orjallisesti sitten noudattaa :) hölmöt ihmiset.
Minä puolestani olen havainnut, että Facebookista vuosi-pari sitten poistuneet ovat nyt tehneet paluuta.
ja koulutuksen asia.. FB on niin laajan joukon käyttämä ettei tuollaista suuntausta ole vaikka ap onkin huomannut parin koulutetun lähteneen sieltä (tai halunneet vaan eroon ap:sta).
Eipä taida käyttöaktiivisuus liittyä koulujen käymiseen. Huippuälykkäistä en tiedä, en usko että tuosta hyvin pienestä kansanosasta kukaan on FB-kaverini, tai tämän keskusteluketjun lukija.
mutta kukaan ei enää käytä niitä. Samoin itse olen tehnyt. En kirjoita enää, enkä muista käydä siellä. Irtisanoin suurimman osan kavereistanikin kun ei jaksanut enää kiinnostaa.
Moni muukin on sanonut, ettei ole viitsinut päivittää kuulumisiaan enää vuoteen, kahteen. Mutta ei saa aikaiseksi sanoa tiliään irti.
Moni muukin on sanonut, ettei ole viitsinut päivittää kuulumisiaan enää vuoteen, kahteen. Mutta ei saa aikaiseksi sanoa tiliään irti.
Ei pääsisi enää halutessaan stalkkaamaan niitä joilla se tili on. :)
Olen huomannut jonkun aiemmin mainitseman ilmiön, että tilinsä sulkeneet availevat niitä nyt uudelleen.
Ja aina ihmetyttää, miksi se Fb on joillekin niin iso juttu että pitää spekuloida kuka siellä on ja kuka ei.
Ei pääsisi enää halutessaan stalkkaamaan niitä joilla se tili on. :)Olen huomannut jonkun aiemmin mainitseman ilmiön, että tilinsä sulkeneet availevat niitä nyt uudelleen.
Ja aina ihmetyttää, miksi se Fb on joillekin niin iso juttu että pitää spekuloida kuka siellä on ja kuka ei.
ja mikä siinä on niin hienoa, että ei käy juurikaan fb:ssä. Tokihan siellä käy eniten ne jotka asuvat kaukana ystävistään tai läheisistään ja pystyvät sitä kautta ilmaiseksi pitämään yhteyksiä. Se on selvä, että pienten lasten äidit käy siellä paljon, koska eivät käy paljoa kotoa poissa, niin on mukavaa nähdä mitä muille kuuluu fb:n kautta. Minusta se on ihan sama kuinka paljon siellä kukakin on. Jokaisen oma asia, eikä kerro ihmisestä sitten yhtään mitään!
Ei pääsisi enää halutessaan stalkkaamaan niitä joilla se tili on. :)Olen huomannut jonkun aiemmin mainitseman ilmiön, että tilinsä sulkeneet availevat niitä nyt uudelleen.
ja mikä siinä on niin hienoa, että ei käy juurikaan fb:ssä. Tokihan siellä käy eniten ne jotka asuvat kaukana ystävistään tai läheisistään ja pystyvät sitä kautta ilmaiseksi pitämään yhteyksiä. Se on selvä, että pienten lasten äidit käy siellä paljon, koska eivät käy paljoa kotoa poissa, niin on mukavaa nähdä mitä muille kuuluu fb:n kautta. Minusta se on ihan sama kuinka paljon siellä kukakin on. Jokaisen oma asia, eikä kerro ihmisestä sitten yhtään mitään!
Olen vuosikausia yrittänyt vähentää fb:ssä roikkumista ja kokenut siitä häpeää, tuntenut että on säälittävää olla siellä. Mutta ei sen tarvitsekaan olla niin!
Itsekin jätin sen varuiksi auki juuri siksi, että sieltä saa kiinni minut yksärillä jos on asiaa. Joskus kun käy katsomassa sivua, ei jaksa edes selailla niiden harvan ihmisen päivityksiä, jotka jotain päivittää.
Tämän yksärijutun takia moni muukin sanoo jättäneensä tilin auki.
Kai se on sellainen "jätän nyt varmuuden vuoksi tilin auki, vaikka en enää käytä fb.tä"
Ei pääsisi enää halutessaan stalkkaamaan niitä joilla se tili on. :) Olen huomannut jonkun aiemmin mainitseman ilmiön, että tilinsä sulkeneet availevat niitä nyt uudelleen. Ja aina ihmetyttää, miksi se Fb on joillekin niin iso juttu että pitää spekuloida kuka siellä on ja kuka ei.
enkä ole menettänyt mitään. Elämä pyörii ja ystävät on ystäviä siitä huolimatta.
Minäkin lopetin keksityn kokeilutilin viime viikolla. :)
Muutoin en oikeasti ole Facebookissa koskaan ollutkaan. Ei tule mieleen, että mitä minä siellä tekisin oikeasti ja keiden kanssa olisin kavereita eli kenen tekemisistä olisin kiinnostunut... Sähköpostit, puhelut ja tekstiviestit riittävät. :)
Eikä nämä hyvinkoulutetut enää välitä kavereistaan tai jaksa olla yhteydessä? Ymmärrän kyllä innon lopahtamisen jos kavereiksi haalittu kaikenmaailman serkun kummin kaimaa mutta jos kaveripiiri tarkaan valikoitu olisi aika outoa lopettaa yhteydenpito näin helpolla tavalla.
Itse tältä palstalat taas huomannut että juuri huonon itsetunnon omaavat lopettavat käynnin koska eivät saa tarpeeksi huomiota ja tykkäämisiä. Ottavat itseensä. Eikös ollut joku tutkimus että face masentaa ym
vähemmän älykkäät ihmisethän siellä aina kailottavat pentujensa muka "saavutuksia", kerjäten muilta huomiota. Itse kun eivät saa mitään aikaseksi.
Syystä että on tullut munanneeksi itsensä avautumalla liikaa. Muutenkin, mitä enemmän on menetettävää, sitä tyhmempää on kertoa itsestään mitään julkisesti.
Oma havaintoni on se, että 40-50-vuotiaat ovat lähteneet Facebookista. Vastaavasti heitä vanhempia on tullut "tilalle" ja ovatkin aktiivisia käyttäjiä.