Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Clifford Burtonin aikana Metallica loi

Vierailija
26.08.2012 |

klssikkoteoksensa ja loi perustan jälkipolville.

Tämän jälkeinen tuotanto on ollut joko kaupallisempaa tai suoranasita kakkendaalia, ainakin mitä tulee uuden luomisen suhteen.

Harvemmin jos koskaan kuitenkaan näen kirjoituksia siitä, että Metallican suosio ja ainutkertaisuus tuli luotua Burtonin kynästä.

Burtonin jälkeen Metallican urauurtavuus ja ainutkertaisuus hävisi. Vielä kuolemaa seurannella levyllä oli ripaus Burtonin henkeä, mutta myöhemmin ei Metallica ole koskaan kyennyt samaan luomisvoimaan ja ainutkertaisuuteen erityisesti tunnelmapläjäysten suhteen, kuten Orion ym.......

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

bassosaundin hukkaaminen oli Larsilta ja Jamesilta alyton veto, varsinkin kun Jason on ja oli erinomainen basisti.

Vierailija
2/14 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Burton oli Burton, mutta kyllä Metallican luva voima on ja on aina ollut James. Tiesittekö, että J on myös erittäin taitava maalaaja ja piirtäjä? oletteko ihan ajatuksella kuunnelleet lyriikoita? enkä nyt puhu Kill en Allista, jolla sanoituksien taso on juuri sen ikäisen kynästä kuin onkin:) jo Ridella alkaa kuulua aikuisempaa ääntä. Mielestäni Cliff ei olisi voinut viedä bändin tuotantoa muuhun suuntaan ja surullista kyllä, ilman tätä murhenäytelmää ei olisi syntynyt parasta levyä ikinä, Justice For Allia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voima

Vierailija
4/14 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metallica on James ja James on Metallica, ei niita voi erottaa toisistaan. Tosin, muilla tavoilla kuin taiteellisesti myos Lars on vaikuttanut Metallican kehitykseen oleellisesti. Erityisesti bandin alkuaikoina.

Itse en tosin kauheasti diggaile Justicesta, bassosaundin hukkaaminen oli Larsilta ja Jamesilta alyton veto, varsinkin kun Jason on ja oli erinomainen basisti.

Vierailija
5/14 |
21.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.10.2012 klo 16:39"]

Metallica on James ja James on Metallica, ei niita voi erottaa toisistaan. Tosin, muilla tavoilla kuin taiteellisesti myos Lars on vaikuttanut Metallican kehitykseen oleellisesti. Erityisesti bandin alkuaikoina.

Itse en tosin kauheasti diggaile Justicesta, bassosaundin hukkaaminen oli Larsilta ja Jamesilta alyton veto, varsinkin kun Jason on ja oli erinomainen basisti.

[/quote]

Todella uskomatonta toimintaa :(

Vierailija
6/14 |
21.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse hillitön Metallica-fani aina Black-albumiin, mutta sitten kyllästyin.

Jostain syystä tuo Justice on suosikkini vaikka todellakin käsittämättömät Mikki Hiiri -soundit on. Johtuu varmaan omista fiiliksistä, koska olin juuri menettänyt kolme läheistäni, kun rupesin kuuntelemaan tätä albumia...

En tykkää itse naiveista arvioista että joku yksi henkilö (joka on sattunut kuolemaan) olisi yli kaiken, se on sellaista henkilöpalvontaa. Jos Kirk ei olisi vaihtanut petiä Cliffin kanssa tuona yönä, hän olisi kuollut. Olisiko nyt sitten palvottu Kirkin muistoa ja haukuttu vanha ja rupsahtanut Cliff bassoineen?

Kyllä tämän bändin musaan ovat vaikuttaneet nuo muutkin jätkät. Jopa Mustosen Dave :-)

Justicen jälkeen oli vaan kaksi suuntaa: monimutkaisempaan taiteellisempaan tai kaupallisempaan rokkaavampaan. Bändi valitsi tuon viimeksimainitun. Ehkä jos Cliff olisi ollut vielä mukana, olisi ollut kanttia valita ensimmäinen. Tiedä häntä.

Vierailija
7/14 |
21.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän Metallica sai aaaaika vahvasti vaikutteita mm. Metal churcilta ja Diamond Headilta. Muutos kaupallisesti tapahtui mustan albumin tuottajan avustamana jolloin tyylikin muuttui hieman sitä 90-luvun rokkiaikaa muuttaen. 

Vierailija
8/14 |
21.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kaipaan sitä diskompaa saundia alkuajoilta. Sitä soundia, joka muistutti meitä Metallican rakkaudesta Mega Deathia kohtaan.

Vierailija
9/14 |
21.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on Megadeth.

Lars on surkea rumpali.

Olisihan se ollut hienoa tietää millaista musiikkia Metallica olisi pystynyt tekemään jos Mustaine ei olisi tyrinyt mahdollisuuksiaan jatkaa Metallicassa ja Cliff Burton olisi elossa. Toisaalta Megadethin varhaisia albumeita ei olisi olemassa.

Vierailija
10/14 |
21.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.10.2012 klo 16:39"]Metallica on James ja James on Metallica, ei niita voi erottaa toisistaan. Tosin, muilla tavoilla kuin taiteellisesti myos Lars on vaikuttanut Metallican kehitykseen oleellisesti. Erityisesti bandin alkuaikoina.

[/quote]

Entäs ne Justicen rumpusoundit sitten? Hirveät. Justicen neljä ekaa biisiä ja kaksi vikaa on hyviä, muut aika shaissea. Metallican parhaat levyt olivat Fade to black ja Master of puppets, mutta tykkään myös Kill`em allista ja ajan kanssa olen oppinut arvostamaan myös Black albumia, vaikka aikanaan sen kaupallisuudessa olikin sulattamista. Myöhemmistä levyistä ei kannata paljon puhua, mutta Some kibd of monster -dokkari oli hyvä.

Toisin sanoen tykkään Burtonin kauden levyistä, mutta ei hän ne nyt yksin Burtonin ansiota olleet. Ja kuten joku tähdensi, on Mustainekin ollut tekemässä mm. Fade to blackin biisejä.

Vierailija
11/14 |
21.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku sielä jo kommentoikin että diskompaa lantionliikutus komppia kaivataan. Metallicas menetti otteensa jo varhaisessa vaiheessa.

Itse tykkään tanssia Metallicasin tahdissa lantio ns. irti.

Vierailija
12/14 |
21.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lars on todella surkea rumpali :-) Mutta hän todella tutustutti bändin muut poijaat  brittiläisen metallin uuteen aaltoon, joka vaikutti vahvasti bändin tyyliin.

Kyllähän noilta ekoilta levyiltä kuulee esim. Motörheadin vaikutuksen, ainakin mulle tulee fiilis kun kuuntelen biisiä Motorbreath - nimikin viittais jo tohon bändiin. Diamond Headin biisejä tietysti koveroivat, mutta nimissä on samaa esim. DH:n albumi Lighting to the Nations ja Metallican Ride the Lighting...jne...

Kyllä juu Metallica on koktail, jossa on mausteita useammalta hemmolta eikä vaan Cliffiltä.

Ja miksei tuottajaltakin. Ilman tanskalaisa Flemmingiä toi Justice olis voinut olla jopa hyväsoundinen eikä niin originelli, ja taas ilman Rubinia, Black Album olis voinut olla aika skeidaa.

Ajelin muuten just äsken Larsin kotiseudulla Tanskassa :-D

Vierailija
13/14 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajelin muuten just äsken Larsin kotiseudulla Tanskassa :-D

No millasta siellä sitten oli? :))

Vierailija
14/14 |
02.06.2017 |