Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pystyykö yksinhuoltajan lapsi käytännössä harrastamaan joukkuelajia? Logistiikka

Vierailija
26.08.2012 |

on niin vaativaa!

Poikani pelaa jalkapalloa ja nyt kun otteluita alkaa olla joka viikko, tämä on käynyt ainakin minulle ylitsepääsemättömäksi :-( . Asumme pääkaupunkiseudulla, minulla ei ole varaa autoon ja piirisarjan pelit ovat jossain hevon kuusessa jonne ei järkevästi pääse julkisilla liikennevälineillä.

Pojalla on isäkin, mutta hän asuu kauempana ja pystyy hoitamaan vain viikonloppuisin olevia juttuja.

Joukkuetovereita toki olisi, mutta mielestäni ei ole reilua että minä työntäisin poikani aina muiden kyytiin, kun en pysty vastavuoroisesti tarjoamaan muille koskaan kuljetusta.

Poika todella tykkää jalkapallosta ja on hyvä siinä. Mutta onko niin että tässä pitää vain tyytyä tilanteeseen eli siihen että tällainen vaativa harrastus vain ei käy meidän elämäntilanteeseemme? :-(

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
26.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

poikani pelannut Pohussa ja HPS:ssä ja molemmissa on autottomia pelaajia, jotka kulkevat muiden kyydillä, yleensä on ihan vakioporukka auton takapenkillä. Kukaan ei maksa toiselle rahaa tästä, joku antaa jotain jouluksi, toinen ei mitään. Tärkeintä on, että lapselle annetaan mahdollisuus itseään kiinnostavaan harrastukseen ja kyllä, olen itse ainakin valmis kuskaamaan samalla muidenkin lapsia.

Vierailija
2/14 |
26.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä harvemmin on muille mitään haittaa pysähtyäja noukkasta poika bussipysäkiltä kyytiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
26.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein varsinkin maahanmuuttajilla voi olla kyytien kanssa vaikeaa, perheessä monta lasta ja vähän rahaa. Ei mua haittaa ottaa lisälapsia matkan varrelta, jos kerran olen itse menossa. Helsingissä asumme.

Vierailija
4/14 |
26.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jalkapalloa. Lasten isä hoitaa joskus kuljetuksia, mutta kummallakaan ei ole autoa, Isovanhemmilla on ja he joskus vievät, mutta ovat jo vanhoja, joten usein ei voi yytää. Äiti asuu lasten kanssa, ja järjestelee aikatauluja. On se aikamoista rumbaa, mutta yhteistyöllä asiat rullaa. Tämä työkaverini tekee iltapainotteista työtä, samoin kuin ex-miehensä. Mutta varsinkin vanhemmalla lapselle pelaaminen on henki ja elämä, ja kuulemma onkin tosi hyvä.

Vierailija
5/14 |
26.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ellet voi autokyytejä tarjota, voit miettiä muuta tapaa tehdä vastapalveluksia.

Itse olen kahden futarin pienituloinen totaali-yh, mutta juuri näiden kuljetusten vuoksi olen yrittänyt tekohengittää vanhaa autonrotiskoani...

Vierailija
6/14 |
26.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli jos hän voi kuljettaa tiettyinä viikonloppuina, voit tarjota vaihtariksi niitä kyytejä. Kannattaa myös ostaa kiitokseksi esim. suklaata tai viiniä kiitokseksi kuskanneille perheille. Ei siis mitään isoa, mutta pieni lahja kiitokseksi. Me kuljetamme paljon muiden lapsia, koska haluamme aina olla katsomassa poikien treenejä ja pelejä. Olemme ostaneet 7-paikkaisen auton sen takia, että kaveritkin mahtuvat kyytiin eli osa ottaa kyytiin varsin mielellään.

Vierailija
7/14 |
26.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuleehan siitä se vastavuoroisuus.

Vierailija
8/14 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä neuvoisin reilusti kertomaan (Vaikka jojolle, tai vanhempainillassa, tai sähköpostilla)  mikä perheen tilanne on. Varmasti löytyy joku perhe jotka ilmoittaa että voivat huolehtia sinunkin poikien kuskaamisesta! Sitten tarjoat bensarahaa, ja nämä sanovat "ei tartte kun ajettaisi sinne kuitenkin" Samassa elämänvaiheessa olevat ihmiset ovat reiluja ja auttavaisia toisilleen! Kannusta vaan lapsiasi jatkamaan hienoa harrastusta!

Vierailija
9/14 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rohkeasti vaan kysymään kyytiä muilta vanhemmilta tai vaikka valmentajalta, jos asuu lähellä:) Ja tarjoaa luonnollisesti bensakorvausta. Kaikki eivät sitä halua ja auttavat mielellään. Ostaa sitten joskus vaikka suklaalevyn tai kahvipaketin kiitokseksi:)

Vierailija
10/14 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko oletusarvona että yksinhuoltajalla ei ole autoa? Kyllä minulla on ja kuskaan mielelläni muidenkin perheiden lapsia joiden muilla lapsilla on muu harrastus samaan aikaan. Autoja siis on meidän lajissa kaikilla mutta ei ehkä aikaa.

Vierailija
11/14 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 17:40"]

minä neuvoisin reilusti kertomaan (Vaikka jojolle, tai vanhempainillassa, tai sähköpostilla)  mikä perheen tilanne on. Varmasti löytyy joku perhe jotka ilmoittaa että voivat huolehtia sinunkin poikien kuskaamisesta! Sitten tarjoat bensarahaa, ja nämä sanovat "ei tartte kun ajettaisi sinne kuitenkin" Samassa elämänvaiheessa olevat ihmiset ovat reiluja ja auttavaisia toisilleen! Kannusta vaan lapsiasi jatkamaan hienoa harrastusta!

[/quote]

Tämä on hyvä neuvo.

Itse olen totaali-yh ja kaksi paljon harrastavaa lasta. Meillä on auto ja useinmiten olen kuskaamassa lapsiani harrastuksiin. Kuljetan mielelläni myös toisten lapsia samalla, jos kyytiä tarvitsevat.

Vierailija
12/14 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman pojan taistelulaji harrastuksessa valkut kuskaavat kisapaikoille. Etukäteen sovitaan tapaamispaikka mihin pitää mennä ja monelta. Meillä on kyllä auto ja pääsisimme kuskaamaan mutta mikäs siinä kun porukalla menevät.

Vierailija
13/14 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pysty, jollei ole aikaa ja autoa. Hankalaa saada muiden kyytiin. Marinaa ja valitusta niiltä jotka kyydittävät. Lopen kyllästynyt tilanteeseen. Vaikka tarjoaa rahaakin niin ikävää pyytää muilta kuljetusta. Olen päätynyt taksikyytiin niin kauaksi aikaan kuin lapsi harrastaa. Helppoa ja vaivatonta. Mulla on auto, mutta joinain päivinä on niin tiukka aikataulu. Työt päättyvät 18.30 ja treenit alkavat 17.oo, joten noudan sitten kun ehdin. Maailma on itsekäs ja tylsä. Olen kyllä mielelläni ottanut ja ottaisin kotiin päin kyytiin, mutta...... Jokainen hoitakoon omansa on kuitenkin vallitseva tyyli. Tyydyn siihen.

Vierailija
14/14 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pysty, jollei ole aikaa ja autoa. Hankalaa saada muiden kyytiin. Marinaa ja valitusta niiltä jotka kyydittävät. Lopen kyllästynyt tilanteeseen. Vaikka tarjoaa rahaakin niin ikävää pyytää muilta kuljetusta. Olen päätynyt taksikyytiin niin kauaksi aikaan kuin lapsi harrastaa. Helppoa ja vaivatonta. Mulla on auto, mutta joinain päivinä on niin tiukka aikataulu. Työt päättyvät 18.30 ja treenit alkavat 17.oo, joten noudan sitten kun ehdin. Maailma on itsekäs ja tylsä. Olen kyllä mielelläni ottanut ja ottaisin kotiin päin kyytiin, mutta...... Jokainen hoitakoon omansa on kuitenkin vallitseva tyyli. Tyydyn siihen.