Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yleenä mulla ei ole tapana arvostella muiden tekemisiä

Vierailija
26.08.2012 |

kun ne oikeastaan eivät mua kiinnosta mutta nyt kyllä ihmetyttää.

Naapurin poika taas eilen kävi salaa hakemassa äitinsä kukkarosta rahaa ja oli lähdössä kauppaan ostamaan karkkia ja jäätelöä. Äitinsä sitten kyseli että mihin on menossa, mitä aikoo ostaa ja paljonko otti äidin kukkarosta rahaa. Siis tällä tavalla reagoi siihen että 8v poikansa käy vanhemipein kukkarolla pöllimässä rahaa :D Poika ei vastannut muuta kuin että :" otin muutaman euron ja mulla kestää ehkä tunnin"...

Mun oma poikani on ennenkin maininnut siitä että kaverilla on tapana varastaa vanhemien kukkarosta rahaa ja sillä asialla poika leveilee kavereille. Samoin nimittelee kuulemma omaa äitiään.

Tämän eilisen sananvaihdon satuin kuulemaan ulkona. Olen tiennyt että heillä on vapaa tapa kasvattaa lasta mutta että ihan näin vapaa...

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
26.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tuo kuulosta "varastamiselta", vaan rahan hakemiselta, jonka molemmat osapuolet hyväksyvät.

Vierailija
2/53 |
26.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin oli lapsena lupa ottaa jätskirahaa äitin kukkarosta, enkä panisi pahakseni jos lapseni näin tekisi. Ja siis juurikin kertoisi minulle jälkeenpäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
26.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pölli rahaa kun äiti kysyi:" otitko rahaa, paljonko ja mitä sillä teet?"...ja poika on usein rehennellyt sillä miten käy salaa ottamassa vanhempien kukkarosta rahaa.

ap

Vierailija
4/53 |
26.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lupaa kysymättä...itse en sellaista suvaitsisi todellakaan sillä se on luvatta ottamista ja muutenkin haluan vahtia sitä milloin oma 8v syö jäätelöä.

Vierailija
5/53 |
26.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pölli rahaa kun äiti kysyi:" otitko rahaa, paljonko ja mitä sillä teet?"...ja poika on usein rehennellyt sillä miten käy salaa ottamassa vanhempien kukkarosta rahaa.

ap

mutta jos äiti tietää, että lapsi hakee rahaa, eikä kiellä sitä - mikä siinä on varastamista?

Lapsen rehentelyt nyt eivät kerro mitään.

Vierailija
6/53 |
26.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

salaa voi ottaa muuallakin. Kaverin luona. kaverilta jne...varastamisen hyväksymistähän tuo on!

Jos äiti kyselee että otitko ja paljonko niin kestoo kyllä siitä ettei asiasta oltu sovittu!

Vierailija
7/53 |
26.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiasta vähemmän varkautta. Melkoisen outo tapa muuten opettaa lapselle sitä mitä muilta saa salaa ottaa....

Maiju

Vierailija
8/53 |
26.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee jatkossa ottamaan salaa muiltakin kuin vain omalta äidiltään. Ja kertoo aika paljon sekin jo tuon ikäisellä pojalla tapana nimitellä äitiään.

Ei tulis kuuloonkaan meillä kyllä saisi aika nopeesti mukula kurinpalautuksen.

Vierailija
9/53 |
26.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

salaa voi ottaa muuallakin. Kaverin luona. kaverilta jne...varastamisen hyväksymistähän tuo on!

Jos äiti kyselee että otitko ja paljonko niin kestoo kyllä siitä ettei asiasta oltu sovittu!

Kaikki asia, mistä ei ole etukäteen sovittu, ei ole kiellettyä.

Jos lapseni menee työkalukaapille, niin minkäkin kysyn, mitä otit sieltä ja mitä aiot sillä tehdä. Ei tämä tarkoita, että hän ei saisi sitä tehdä.

Kielletty asia on sellainen, mikä on kielletty "sitä ei saa tehdä" ja lapsi silti tekee. Näin varastamisenkin kohdalla.

Vierailija
10/53 |
26.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun 8v tai 10v ottaisivat salaa multa rahaa. En todellakaan kuittaisi olan kohautuksella enkä antaisi hyväksyntää.

Hyvää vauhtia taas joku kasvattamassa öykkäriä...

Vierailija
11/53 |
26.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kärpäsestä härkästä.

Ja vielä yleensä ei oo tapana...ei ois kannattanut nytkään.

Vierailija
12/53 |
26.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole kuitenkin vähän eri asia kuin rahan ottaminen kukkarosta...onko palsta mammukoillakin vähän vääristynyt oikeudentaju?

Vierailija
13/53 |
26.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on pikku juttu jos kakara nimittelee äitiään, ottaa rahaa ilman lupaa ja kehuskelee näillä kavereilleen?

Jestas mitä idiootteja mahtavat palsta mammat kasvattaa.

Vierailija
14/53 |
26.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiasta vähemmän varkautta. Melkoisen outo tapa muuten opettaa lapselle sitä mitä muilta saa salaa ottaa....

Maiju

lapselle pitää opettaa rajat: mikä on minun ja mikä on sinun. Minun lapseni eivät saa käydä minun lompakollani siitä syystä, että se on minun omaisuuttani, eikä kellään ihmisellä ole asiaa muiden lompakoille. Myöskään lapsillani ei ole asiaa toistensa lompakoille.

Mutta silti intän, että tässä asiassa tämä rahan ottaminen ei ollut salaista, koska äitihän tiesi asiasta.

Vierailija
15/53 |
26.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman lupaa kun ovat sen ikäisiä mutta rahan ottaminen ilman lupaa ei tule olemaan koskaan sallittua!

Maiju

Vierailija
16/53 |
26.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan vasta jälkikäteen huomasi!

ap

Vierailija
17/53 |
26.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole kuitenkin vähän eri asia kuin rahan ottaminen kukkarosta...onko palsta mammukoillakin vähän vääristynyt oikeudentaju?

molemmissa asioissa (työkalukaapissa ja lompakossa) on kyse siitä, että tavara on jonkun toisen kuin lapsen oma. Saako lapsi koskea toisen ihmisen tavaroihin, vai pitääkö aina olla lupa.

Tämä on nyt on lähin esimerkki, jonka keskin väitteeseen, että kaikesta pitäisi olla etukäteen sovittu, muuten asia on kiellettyä.

Vierailija
18/53 |
26.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottaa rahaa toiselta ilman lupaa. Aika erikoista jos jonkun perheessä sellainen on hyväksyttävää.

Muutenkin kuulostaa aika karmeelta jos tuon ikäinen nimittelee äitiään ja selvästi kohtelee epäkunnioittavasti.

Vierailija
19/53 |
26.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan vasta jälkikäteen huomasi!

ap

Ei ottanut rahaa pois? Kysyi vain, mitä haluat ostaa.

Vierailija
20/53 |
26.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

työkalun lainaaminen. Millainen idiootti aikuinen ei tätä tajua :D

Saako kakara mennä sitten samalla logiikalla varastamaan esim isoveljeltä rahaa kun voi lainata esim sen pyörää ilman lupaa?

Ei hyvää päivää millaista asennemallia...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kuusi