Miksi 18-25 vuotiaan pitäisi muka bilettää?
Olen 20 vuotias nuori nainen ja mua ei voisi "baareilu" tai "biletys" vähempää kiinnostaa. En edes juo alkoholia enää ja olen elämäni aikana juonut ehkä kolme siideriä. Kerran olen käynyt parin kaverin kanssa pubissa, mutta limsa linjalla sitä silloinkin mentiin. Kertokaa nyt ihmiset, että miksi niin monet olettavat, että 18-25 vuotiaat haluavat bilettää ja elävät sellaista juhlimis- ja festarielämää? Itse olen sitä mieltä, että niitä kokemuksia voi hankkia muualtakin kuin sieltä baarista.
Kommentit (16)
Mitä sitä täytyy paasata.
Mä myös tykkäsin reissata, opiskella, elää rytmitöntä elämää ton ikäsenä. Mut ei kaikki tykänny. Osa jopa perusti jo perheen.
Tykkään myös juustovoileivistä? mitä mieltä sä oot niistä?
Mä olen 21v ja elin sen pahimman biletysvaiheen siinä 14-16-vuotiaana. Ei kiinnosta enää. Olen jo ajat sitten oppinut myöntämään itselleni, etten nauti humalasta ja vielä vähemmän krapulasta. Baareihin kuluu ihan turhaa rahaa, siellä on meluisaa ja jälkeenpäin on vain nihkeä olo. Mieluummin näen kavereita jonkun luona illanistujaisissa tms - ilman alkoholia tai parin siiderin kanssa.
ja tehdä jotain paljon kehittävämpää kuin hillua baareissa.
en ole koskaan bilettänyt. baareissa olen käynyt ystävien kanssa. Suurin osa on meistä ottanut alkoholittomia drinkkejä. Koskaan en ole nähnyt ketään ystävistäni humaltuneena puhumattakaan lärveistä.
vaikka nuorena ollut meno päällä. Kaikki ei tykkää alkoholista, eikä heistä monet koskaan opi tykkäämäänkään siitä.
biletys alkoi siinä 15 vuotiaana ja yhä edelleen jatkuu :D No olen minä lapset tässä välissä pyöräyttänyt ja lasten isän kanssa naimisissa. Silti juhlin edelleen, kun nautin siitä :)
mutta omasta kokemuksestani voin sanoa, että se oli oikein kohdallani. Olin nuorena todellinen bilehirmu, nyt naimisissa ja perheellinen, ja koen että olen oman osuuteni bilettämisen saralla suorittanut. Näin on hyvä.
Harmikseni pidän lukemisesta ja yksin pelattavista peleistä, joten harrastusteni kautta en todellakaan tule koskaan tapaamaan ihmisiä. Tiedän toki että on olemassa kirjallisuuspiirejä, mutta suoraan sanottuna pelkään sellaista snobi-ilmapiiriä.
Ja myönnetään; kyllähän se alkoholi auttaa rentoutumaan sosiaalisissa tilanteissa. On se kivempi että juttu luistaa, ja on rento olo, kuin että omana itsenäni en saisi sanaakaan suustani.
Veikkaan että sinulla ap ei ole tällaisia ongelmia. Joten sinun tapauksessasi "baareilu" olisi ainoastaan rahan & ajan tuhlaamista.
voi käydä ilman että tarvitsee ryypätä. minusta oli kaikkein kivointa käydä vaan tanssimassa ja pitämässä hauskaa. kävin myös muutomilla festareillakin enkä sielläkään kännännyt. muutoman situkan ehkä otin. silti minulla on tainnut olla jopa hauskempaa kuin kanssa sisarillani :)
hyvä näin jälkikäteen ajateltuna että tuli elettyä pari vuotta tuo nuoruus pois niin nyt ei tee enää mieli mennä.
Toiset tykkää käydä baareissa, ryypätä ja jorata, tavata uusia ihmisiä. Laittautua nätiksi/komeaksi, yrittää iskeä kumppania/seksiseuraa. Toiset tykkää nyhjätä kotona. toiset tykkää matkustella. Toiset tykkää toimistohommista ja toiset raksahommista. Onneksi meitä on moneksi.
ei myöhemmällä iällä enää huvita bailata????
Kyllä mua huvittaa, nyt paljon enemmän kuin nuorena. Vaikka silloinkin kävin baareissa, en siitä tuolloin osannut oikein nauttia.
Nyt kun olen 34 ja mulla on 3 lasta, musta on IHANAA päästä välillä oikein kunnolla irrottelemaan. Ja ei tietenkään mitenkään joka viikonloppu, mutta kerran kuussa, kerran kahdessa.
Onneksi en ole kuluttanut itseäni jo nuorena loppuun, saati mummoutunut lasten myötä jo 25-35-vuotiaana " kun tulihan sitä jo silloin nuorena mentyä"...
kyseessä on tietynlainen piilomainonta kun annetaan ymmärtää että se kuuluu yhteen elämänvaiheeseen. sama kuin oman asunnon ostaminen seuraavassa vaiheessa. ei sekään "kuulu", jotkut vain tekevät niin.
Itselleni "biletys" on nykyään sitä, että kavereiden kanssa mennään syömään pitkän kaavan mukaan, juodaan samalla viiniä ja joskus tuon jälkeen vielä 1-2 juomaan johonkin (suht rauhalliseen paikkaan). Hieman huppelissa ollaan, mutta ei todellakaan missään kännissä (saati krapulassa seuraavana aamuna).
Samoin tiettyjen lempibändien keikoilla tulee käytyä muutaman kerran vuodessa, ja oluttakin otetaan samalla, mutta ei todellakaan "perseet olalle" tyylillä vaan ehkä kolme koko illan aikana. Ja joskus ihan selvinpäin, jos esim. töitä seuraavana aamuna.
Elämä on aika ankeaa, jos ei koskaan tee mitään. Itse saan valtavasti energiaa esim. hyvällä keikalla, aivan eri asia kun kuunnella kotona musiikkia. En ymmärrä sitä että ollaan baarissa tarkoituksena juoda itseltä taju pois (en ole koskaan tuota ymmärtänyt!) mutta kyllä siä ihan mukava on joskus jossain käydä, juurikin keikalla tmv.
Ja ravintoloita on erilaisia, jos menee esim. viikolla syömään kaverin kanssa ja ottaa siinä lasin kaksi viiniä samalla, niin ei tuota voi verrata siihen että menee pe-la iltana teinidiscoista helvetillisimpään.
Itselleni "biletys" on nykyään sitä, että kavereiden kanssa mennään syömään pitkän kaavan mukaan, juodaan samalla viiniä ja joskus tuon jälkeen vielä 1-2 juomaan johonkin (suht rauhalliseen paikkaan). Hieman huppelissa ollaan, mutta ei todellakaan missään kännissä (saati krapulassa seuraavana aamuna).
Samoin tiettyjen lempibändien keikoilla tulee käytyä muutaman kerran vuodessa, ja oluttakin otetaan samalla, mutta ei todellakaan "perseet olalle" tyylillä vaan ehkä kolme koko illan aikana. Ja joskus ihan selvinpäin, jos esim. töitä seuraavana aamuna.
Elämä on aika ankeaa, jos ei koskaan tee mitään. Itse saan valtavasti energiaa esim. hyvällä keikalla, aivan eri asia kun kuunnella kotona musiikkia. En ymmärrä sitä että ollaan baarissa tarkoituksena juoda itseltä taju pois (en ole koskaan tuota ymmärtänyt!) mutta kyllä siä ihan mukava on joskus jossain käydä, juurikin keikalla tmv.
Ja ravintoloita on erilaisia, jos menee esim. viikolla syömään kaverin kanssa ja ottaa siinä lasin kaksi viiniä samalla, niin ei tuota voi verrata siihen että menee pe-la iltana teinidiscoista helvetillisimpään.
Suomessa pariudutaan kännissä mitä huomannut ja monet muutkin.
vaihde voi iskeä päälle myöhemmin. Sitten kun on pieniä lapsia. Näin kävi ystävälleni. On jälkeen päin kironnut sitä miksi ei parikymppisenä bilettänyt vaan kolmenkympin kriisin keskellä. Ja huonostihan siinä kävi. Ero lasten isästä mm.