Uskotko, että home-, sähkö- ja kemikaaliyliherkkkien ihmisten oireet ovat peräisin korvien välistä?
Kommentit (28)
Vähän samantyyppisestä efektistä kyse kuin tuo naisten muna-allergia joka puhkeaa heti papin aamenen jälkeen;)
Minulla on astma ja muistkin ihan testein todettuja oireita. Kauhen paljon en oireistani viitsi puhua vaan napsin lääkkeenin ja koitan pärjätä.
On ihmisiä , joiden mielestä toisten sairaudet ovat aina korvien välissä, omat eivät koskaan.
lisäksi liian paljon on tuota homehypetystä, kaikki paikat muka homeessa.
siedätystä! Kertoisitko lisää? Miten sait omat oireesi vähenemään? Tämä kiinnostaa minua ihan oikeassti, kun oma yliherkkyys vaan pahenee.
Keuhkosairairauksien erikoislääkäritkin vaan käskevät välttämään hajusteita, kukaan ei ole puhunut siedätyksestä. Ruoka-aineallergioita minulla ei ole, joten niistä en tarvitse siedätysohjeita.
mutta ne muut ovat totta. On silti niitäkin, jotka kehittelevat vaivansa. Ei se sinänsä vaivojen vakavuutta vähennä, hoitomuoto vain saisi olla erilainen.
sisareni asui homeisessa talossa vuoden. Hän oli aivan koko ajan sairas, ja sai siitä pysyväksi atooppisen ihottuman ja herkkyyden moniin pesuaineisiin. Sairastelut jatkuivat vielä noin puoli vuotta muuttamisen jälkeen, kunnes alkoi helpottaa. Jos sisareni menee homeiseen taloon, alkaa hän saada oireita melko pian.
Työkaverini saa hengenahdistusta hajusteista, uskon siihenkin.
Mutta on yksi hajuste mitä jossain miehen käyttämässä suihkusaippuassa oli, jonka haju oikein pisti nenääni ja tuli pahoinvointia, kyllähän ne muutkin miesten tuotteet haisee lähinnä kärpäsmyrkyltä, mutta tuntuu että sitä tiettyä hajua en siedä. Samoin kumista tulee inhottava tunne, kutisee ihon alta, eli sitä ei pysty raapimaan, joten vältän koskemasta paljon mihinkään kumiseen.
Kyllä varmasti voi olla sähköyliherkkyyttäkin, ihminenhän on itsekin "sähköinen" olento, en yhtään ihmettele että joidenkin systeemit menee sekaisin kun nykyään sähköistä säteilyä tulee joka suunnasta kokoajan. Ihmettelisin enemmän jos sillä ei ihmiseen olisi mitään vaikutusta.
Itse altistun työssäni jatkuvasti mitä erilaisimmille homoille ja enpä ole itsessäni huomannut ainakaan vielä mitään oireita. Ehkä pientä suipistelua siellä b-rapun seutuvilla, mut saattaa kyl johtua myõs ruokavaliosta.
Eli että kauheuksia kokenut ihmisen reagoi herkemmin ympäristön ärsykkeisiin ( sähkö, hajusteet, home). Ja siihen kin uskon että siedättäminen auttaa lievissä allergisissa oireissa ja sitä pitäisi yrittää ensi sijaisesti ellei allergia ole hengenvaarallinen.
Ja jollain tavalla uskon että aiemmissa sukupolvissa superallergikot kuolivat jo lapsuudessa, nyt selviävät aikuisiksi asti mutta voivat huonosti ja periyttävät entistä allergiaherkempiä lapsia. 20 vuoden kuluttua syntyy lapsia, joiden vanhemmista toinen on voinut syödä alle 3-vuotiaana vain kurkkua ja kengurua ja toinen vadelmaa ja parsakaalia; tulee olemaan haaste pitää heidän jälkeläisensä hengissä siihen asti kunnes suolisto kehittyy