Millaisia ongelmia on heillä joilla on vain yksi parisuhde?
Ja varsinkin jos se on alkanut jo alle 20-vuotiaana.
Kommentit (11)
nyt on oltu 20 vuotta yhdessä. Ollaan kasvettu aikuisiksi yhdessä ja koettu jo paljon. Joskus mietin olisinko voinut valita "paremmin" jos olisi enemmän kokemusta ollu miehistä. Mutta mulla on onneksi hyvä mies. Olisin voinut valita paljon huonomminkin. Meillä ei siis ole pahoja ongelmia, aika tavallisia pienehköjä ongelmia vain.
mitään yhteistä tai sitten jompi kumpi (yleensä mies) pettää, varsinkin jos ei ole ollenkaan/juurikaan aikaisempia seksikokemuksia. Tai sitten joskus kolmenkympin kriisissä alkavat pohtimaan että tässä se elämä nyt oli ja tota samaa värkkiä olen jyystänyt ikäni/en ehtinyt elää nuoruutta. En tiedä yhtä ainutta nykypäivän suhdetta joka on alkanut teininä, joka olisi kestänyt ONNELLISENA.
Ei siitä ainakaan vielä ole mitään ongelmia tullut, ollaan nyt 33v. Jotenkin ihana olo, kun ollaan saatu olla jo niin kauan yhdessä ja ollaan ikäänkuin kasvettu yhteen :) Ei myöskään ole mitään vanhoja exiä kaivelemassa.
Joskus sitä kaipaa sitä poltetta ja rakastumisen tunnetta. Mutta kai se olisi sama fiilis, vaikka sitä olisi useamman kanssa ehtinyt riiata. Itselle ehdottoman tärkeää on turvallinen ja hyvä olo, ehjä perhe. Ja ne kaikki toteutuu tässä ja nyt. Intohimon kanssa on vähän niin ja näin, mutta uskon kuitenkin, että kunhan lapset kasvaa ja itse vähän panostaa, niin kyllä tämä vielä tästä riemuksi muuttuu...
Ei meillä ainakaan ihmeempiä ongelmia ole ollut. Itse ainakin ajattelen että pettämiseen olisi tosi iso kynnys kun olemme toistemme ainoat.
Tiedän parin, jotka ovat olleet yksissä lukiosta asti, nyt kolmekymppisiä. Kuulemma miestä on joskus vähän kaduttanut, kun ei aikuisiällään ole saanut enää kokea seikkailuja niin kuin vähemmän onnekkaat ystävänsä ja sisaruksensa. Itse sinkkuna voin tavallaan ymmärtää häntä. Joskus käy sääliksi, harvemmin kateeksi. Musta tuntuu aina, että näillä ihmisillä ei ole ollut aikaa etsiä itseään ja kokeilla omia mahdollisuuksiaan, ennen kuin ovat jämähtäneet siihen ainoaan elämäntapaansa, rooliinsa ja persoonaansa.
Miehellä yksi seksikokemus ennen minua, pari seurusteluyritystä myös. Ollaan oltu yhdessä lähes 20v. Juuri yhtenä viikonloppuna oltiin kaupungilla syömässä ja terassille mentiin pitelemään sadetta, kun yksi ensi kesänä naimisiin menevä sanoi, että näytetään hänen mielestään onnellisilta ;) Oli itse menossa naimisiin ensi kesänä ja piti melkoisen ristikuulustelun meille ;) On lämmittänyt mieltä toi kommentti, vaikka seksiä onkin vähänlaisesti nykyään. Ehkä se siitä vielä, halua parempaan ainakin on.
ovat sellaisia joissa nainen on fiksumpi ja koulutetumpi. mies enempi pahis, ehkä pari kokemusta seurustelusta aiemmin. naisella tuskin yhtään.
Tämä on ainakin omasta lähipiiristä kokemus. Kuvitellaan siis, että kaikki parisuhteet, perheet ja kodit ovat samanlaisia kuin lapsuudenkoti ja jos oma parisuhde poikkeaa siitä jotenkin, se on "väärin".
Mutta kai se voi olla toisin päinkin, eli kuvitellaan toisten olevan jollakin tavalla "parempia".
mieheni on ensimmäinen ja ainut seurustelukumppani. Tavattiin kun olin 14-vuotias ja olemme seurustelleet 7 vuotta. Mieheni on muutaman vuoden minua vanhempi ja hänellä on aiempia seksi- ja seurustelukumppaneita. Ei meillä ole mitään ongelmia mitkä johtuisivat siitä, että mieheni on minulle ensimmäinen.
Minulla ei ole minkäänlaista halua kokeilla toista miestä, koska tuskin se sen kummempaa kenenkään muunkaan kanssa on. Joskus riidan keskellä tulee mieleen, että olisi voinut valita vähemmän kusipäisen miehen, mutta tuskin kenenkään parisuhde täydellinen on. Loppupeleissä hyvä mies tuo on, olisin voinut tehdä paljon huonommankin valinnan.
mä olen mieheni ensimmäinen ja ainoa parisuhdekumppani, itselläni oli yksi seurustelukumppani ennen, kuin tapasin mieheni. Ollaan oltu kohta 15 vuotta yhdessä, suhteen alkaessa minä olin 19- ja mieheni 18-vuotias. Toki viiteentoista vuoteen mahtuu monenlaisia aikoja ja asioita, mutta en kyllä keksi, että mikään ongelma tai konflikti olisi johtunut siitä, että mies ei ole ollut parisuhteessa muiden, kuin minun kanssani. Ja kaikesta on selvitty molemminpuolisen kunnioituksen, luottamuksen ja rakkauden avulla :)