Uskovainen väitti, että jos kuollut lapseni ei ole paratiisissa.
Etten muista hänen olemassa oloaan enää siellä. Jos minä pääsen sinne kuoltuani, mutten näekään lastani siellä odotuksistani huolimatta.
Pitäisikö sen lohduttaa.. Se ei ainakaan minun uskoa Jumalaan ja Paratiisiin vahvistanut.
Kommentit (6)
väittää jotain tällä palstalla. Luulee tietävänsä. On vakuuttunut olevansa oikeassa.
voin lohduttaa sinua sillä että lapsesi on takuuvarmasti taivaassa. "taivasten valtakunta on lasten kaltaisille; antakaa kaikkien lasten tulla minun tyköni." Lapsi ei ole syntinen, on syntyessään viaton ja viaton ja taivaskelpoinen sellaisenaan kunnes ymmärtää itse oikean ja väärän eron- eli nyt ei puhuta rikollisista ja katumaanpystymättömistä teineistä,ei vain nimenomaan pienistä lapsista. Jumalan valtakuntaan pääsevät nimenomaan ne jotka ovat tulleet lasten kaltaisiksi, puhtaiksi ja synnittömiksi- synnit on anteeksiannettu Jeesuksen vuodatetun veren kautta. Jos uskot Jeesuksen Kristukseen, niin pelastut ja pääset taivaaseen. Lapsenusko ei epäile, ei kyseenalaista, lapsi uskoo, puhtaalla sydämellä.
uskovainen on aika laaja käsite, käsittää mielestäni kaikki paitsi ateistit..
Itse olen Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkon jäsen (mormoni) ja me uskomme, että perheet voivat olla yhdessä JOS heidät on sinetöity yhteen Jumalan valtuudella. Avioparin on siis oltava vihitty sellaisen miehen toimesta, jolla on Jumalalta saatu pappeus. Tällaisen avioparin lapset ovat myös liitettyjä perheeseensä sukupolvien ketjuksi, niin että taivaassa ollaan pareittain mutta perheiden kanssa.
Kuolleet lapset saa tällaisella valtuudella sinetöity äiti siis kuoleman jälkeen "takaisin".
Uskon, että myöskin ne joita ei ole valtuudella toisiinsa sinetöity, voivat taivaassa olla yhteydessä maanpäällisen perheidensä jäseniin, mutta he eivät ole siellä varsinaisesti yhdessä. En toki tarkkaan tiedä miten asiat menee, mutta jotensakin näin niitä kirkossamme opetetaan :)
Itse olen kirkkomme temppelissä mennyt mieheni kanssa naimisiin ikuisuudeksi, ei "kunnes kuolema teidät erottaa".
Ehkä hänen suurin toiveiden täyttymys on unohtaa omat lapsensa.
Jos ei sitä tiedä..