Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko kieltänyt lapsiasi kaveeraamasta tietyn/ tietynlaisten lasten kanssa?

Vierailija
27.11.2005 |

Mistä syystä?

(Lapset aina välillä selittävät tyyliin " keidän äiti sanoi, etten enää saa olla xx:n kanssa eikä se saa tulla meille, koska..." )

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
27.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaiheessa oli pakko karttaa lapsen kaverin seuraa, opetti niin huonja tapoja että.. nyt kun oma lapsi on isompi ja tulee kertomaan äidille mitä tuhmaa toinen tekee, niin ei niin paljon haittaa, ja onneksi nykyisin tämä pahis kaverikin osaa leikkiä järkevileikkejä. Mutta kokonaan en halunnu välejä katkaista, kun tämä kaveri oli kuitenkin niin tärkeä meidän lapselle.

Vierailija
2/9 |
27.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa nähdä sitten kun lapseni tulee teini-ikään niin voi olla huolestuttavampaa koska teinien menoa on vaikeampi kontrolloida. Sinulle ap on ilmeisesti käynyt näin. Minkälainen tapaus tämä lapsesi kaveri sitten on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
27.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ita salaa tapailla. :(

Vierailija
4/9 |
27.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka lapset olisivat vielä hyvin pieniä.. Eli seuraavia en hyväksy: pienen lapsen töniminen, tavaroiden ottaminen käsistä, normaalikin itsekkyys jos sitä ei rajoiteta eikä yritetäkään opettaa, miten leikitään toisten lasten kanssa, dramaqueenit saa myös pysyä kotonaan jne.

Vierailija
5/9 |
27.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain kokea tämän, kun asuin koko lapsuuteni ja nuoruuteni hienostoalueella, jossa lähes kaikki vanhemmat kielsivät lapsiaan leikkimästä kanssani, koska olin yksinhuoltajan lapsi ja se oli siihen aikaan ja siinä asuinalueella todella harvinaista.

Eihän sillä ole edes äitiä ja sen isä on sellainen ja sellainen jne..

Blaa blaa...

Eihän se ole lapsen syy minkälaiset vanhemmat hänellä on.

Ja jos lapsi käyttäytyy hyvin, niin minkä takia pitää olla niin ennakkoluuloinen lapsen suhteen.

Toivottavasti tällaista ei nykyään enää tapahdu. Siis että lapsi ei saisi kavereita naapuruston lasten vanhempien typerien ja perusteettomien juorujen takia.

Minä ainakin annan lapseni leikkiä kaikkien lasten kanssa, niin kauan kun nämä käyttäytyvät kunnolla. Ja jos eivät aina käyttäydy, niin pidän kavereille puhuttelun siitä, miten tulee olla missäkin tilanteessa ja miksi.

En ajattele että tuo on meidän lapsellemme huonoa seuraa ja antaa huonoja vaikutteita, koska se tulee yksinhuoltajan perheestä ja silloinhan perheessä TÄYTYY OLLA jotain perustavanlaatuista vikaa vai mitä?

Tai sitten ei ole.

Vähän suvaitsevaisuutta.

Vierailija
6/9 |
27.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen verran ettei se ihan kasvatuksesta ole kiinni!!!!!!! Jos 5-vuotias sanoo 2-3-vuotiaalle heti kun silmä välttää että mennään tönimään tuota, hypitään sängyllä, ei oteta toisia leikkeihin, heitetään autoa kivillä, karataan puistoon.. ym ihan järjetöntä, niin miten tuon ikäsen olet kasvattanut niin ettei hän tee perässä, ton ikänenhän just opettelee asioita MATKIMALLA??????!!! Ja vaikka itse olinkin jatkuvasti paikanpäällä, mutta vessassahan on käytävä ja kahvia keiteltävä.. Ja tämän lapsen vanhemmat ei piitannut mitä tämä vanhempi lapsi touhuaa..

Vierailija
7/9 |
27.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen juuri tuollaisen erittäin voimakastahtoisen lapsen vanhempi ja kiellän kyllä lastani kymmeniä kertoja joka päivä ja opetan käytöstapoja ja rankaisen esim. huoneeseen laittamalla tarvittaessa.

Ärsyttää, kun kaikki luulevat, kun lapseni käyttäytyy huonosti eikä usko puhetta niin vika on aina vanhemmissa.

Minulla ei useinkaan ole aikaa käydä rauhassa vessassa saati keitellä kahveja ja niitä ryystää kun lähes kaikki aika lapsen hereillä ollessa kuluu tahtojen taistelussa jotta täällä huushollissa pysyy edes jonkinmoinen kuri.

Enkä viitsi karjua joka asiasta aamusta iltaan koska se on itsellekin tosi rasittavaa.

Lapset ovat synnynnäisesti vain eriluontoisia, siihen tosiasiaan on tyydyttävä ja sen kanssa opeteltava elämään.

Toiset vilkkaampia ja toiset rauhallisempia.

Vierailija
8/9 |
27.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä ketään joka vie ja tuo mennentullen. SItten kun lapsi oppii pitämään kunnolla puolensa rauhallisten kavereiden kanssa ja näyttää pärjäävän paremmin myös " kovisten" kanssa niin olkoot..

en luule, että vilkas lapsi on aina huonon kasvatuksen tulos, mutta en myöskään halua toistaiseksi rauhalliseen kotiini villipetoa, jonka toimintaa MINUN täytyy jatkuvasti seurata.. jos äiti seuraa niin tervetuloa!! ja kavereilla sitä aina antaa vähän enemmän anteeksi, mutta jatkuvaa piittaamattomuutta ei!

Vierailija
9/9 |
27.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lapsellani on kavereita kylässä, pidän heitä tauotta silmällä, jotta eivät riehuisi eivätkä tekisi typeryyksiä tai saisi muita älyttömiä päähänpistoja. Ja sanon mitä saa tehdä ja mitä ei. Kiellän tarvittaessa. Ei siinä jää itselle paljoa aikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi seitsemän