Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tiputteluvuotoa ennen menkkoja?

Vierailija
25.08.2012 |

Luulin siis että eilen alkoi menkat, tuli aamusta pari kertaa verta paperiin ja siteeseen tullut muutama tuhru, mutta sitten ei enää mitään, ei tippaakaan. raskaus ei ole mahdollinen ja tämä on mulla ihan ensimmäinen kerta kun tälläistä esiintyy, ja pistää kovin mietteliääksi että mistähän mahtaa olla kyse.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulehdusta. Kasvaimia. Hormonallisia juttuja. Lääkäriin vaan aikaa tilaamaan heti maanantaina koska yleensä tälläset jututt jostain johtuu

Vierailija
2/22 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari päivää tiputtelee sitten alkaa kunnon vuoto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko sulle tehty asian tiimoilta mitään tutkimuksia, tai siis että johtuuko sulla tämä jostain, vai onko se ns normaalia. Mulla tosiaan aina ollut menkat tosi säännölliset mutta nyt sitte ensimmäistä kertaa tällästä.vähän säikäyttää :/

Vierailija
4/22 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on ollut tuollaista jo vuiden verran, mutta en ole tajunnut olla huolissani. Voikohan oikeasti olla vaarallista?

Vierailija
5/22 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut nyt 2v noin viikon verran tiputtelua ja sitten vasta vuoto. Tosin tiputtelu alkaa viikkoa ennen kuin menkkojen pitäisi alkaa. Mulla johtuu ilm. keltarauhashormonin vajauksesta, ja hoitona on kuureja kyseistä hormonia...

Sulla voi olla ihan normijuttukin, jos nyt vain kerran, stressi yms. tekijät voi aiheuttaa yksittäisiä poikkeamia vuotoihin. Jos alkaa enemmän tulemaan ja ongelmaksi muodostua niin mee sitte näytille.

Vierailija
6/22 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen luullut, että liittyy vanhenemiseen ja hormonitasojen muutokseen. Olen siis noin 35v.

Vierailija
7/22 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla tulee AINA ennen menkkoja pari-kolme päivää tuhrua ja sitten vasta alkaa kunnon menkat. Siis niin kauan kun vaan muistan on aina tullut..

Vierailija
8/22 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla tulee AINA ennen menkkoja pari-kolme päivää tuhrua ja sitten vasta alkaa kunnon menkat. Siis niin kauan kun vaan muistan on aina tullut..

tutkittu on useampaankin kertaan eikä vikoja löytynyt. se nyt vain on joidenkin ominaisuus.

Vierailija
9/22 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

3-5 päivän ajan ennen menkkoja, eli tiputtelua on ollut kolmisen vuotta. Mulla tiputtelu johtuu mahdollisesti kahdesta pienestä kohtulihaksessa olevasta myoomasta, ainakaan mitään muuta syytä tiputtelulle ei ole löytynyt.

Ei tuollaisen yksittäisen tiputtelun takia tarvitse vielä lääkäriin hakeutua, ellei sulla ap sitten ole esim. jotain tulehdukseen viittaavia oireita tai jotain muutakin epänormaalia tiputtelun lisäksi. Jos tiputtelua tulee useampana kuukautena, niin kannattaa toki sitten käydä gynellä.

Vierailija
10/22 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tosiaan eilen jäi paperiin sellasta vaaleanpunaista verta että ei ollut sitä sellasta ruskeeta jollasta yleensä tulee ja siteeseenkin oli tullut vaaleanpunaista vuotoa. Kuitenkin eilen illalla siteessä sitten ei mitään ja tänään ei mitään edes kun pyyhkäisee. Ennen on siis muutaman pvän saattanut sitä ruskesa vuotoa tulla mut nyt on kyseessä ensimmäinen kerta kun tuli siis ihan haalean kirkasta verta. Onko kenelläkään samaa käynyt ? Olen 24 v

Vierailija
11/22 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin pari kuuria Terolut keltarauhashormoni lääkettä ja kierto normalisoitui. Tiputtelun lisäksi menkat oli myös tavallista runsaammat ja kivuliaammat.

Vierailija
12/22 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei ole tulehduksia, kasvaimia ja pitää otattaa papa-koe.

Vierailija
13/22 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli tiputteluvuotoa kolme-neljä päivää ennen kuukautisten alkua, muistelen että muutaman vuoden ajan ennen lasten saamista, eli 28-30-vuotiaana. Oli myös kivuliaat menkat aiemmin.

Uskon että minulla oli kitain häiriötä hormonitoiminnassa, ja raskautuminenkin kesti yli puoli vuotta. Kävin gynellä ultrassakin kun aloin huolestua. Ultrassa ei näkynyt mitään erityistä, ja tulin raskaaksi heti seuraavalla kierrolla.

Nyt kahden synnytyksen jälkeen, imetys tosin vielä jatkuu, on hormonitoiminta ilmeisesti tasaantunut ja ennen menkkoja vain yhtenä päivänä tiputteluvuotoa. E-pillereitä en ole käyttänyt kymmeneen vuoteen ja ehkäisynä on kondomi.

Vierailija
14/22 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan puhuttu asiasta kaveripiirissä. Aika monella on pari kolme päivää tuhrua ennen kunnon menkkoja. Kaikki ollaan ihan terveitä :)

Normaalia siis, sanoisin.

Vierailija
15/22 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan puhuttu asiasta kaveripiirissä. Aika monella on pari kolme päivää tuhrua ennen kunnon menkkoja. Kaikki ollaan ihan terveitä :)

Normaalia siis, sanoisin.

yhtäkkiä niin kannattaa käydä gynellä! Saa suljettua pois mahdolliset sairaudet.

Vierailija
16/22 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on tosiaan montakin kertaa pari päivää ennen kunnon vuotoa tuhrinut sitä ruskeeta vuotoa, muttta ei koskaan tälläistä haaleaa kirkasta verta. Ja oudointa on se että tänäån ei pisaraakaan minkäännäköistä vutoa. Nooo katson tämän viikonlopun ja maanantaina sitte terveyskeskukseen

Vierailija
17/22 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en nyt siis tiedä luokitellaanko tää ekaks kerraks, kun ruskeeta vuotoa joskus tuhrinut aiemminkn mutta kuten edellisesä jo kirjoitin ni kirkas vuoto on nyt ensimmäinen

Vierailija
18/22 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostelisin ketjua tuon vaaleanpunaisen tiputteluvuodon vaivatessa mieltäni. 

Mitä se on muilla ollut? Itsellä ensimmäinen kerta. Ehkäisynä ovat e-pillerit, joita olen käyttänyt jo vuosia ilman ongelmia. Noin viikkoa ennen yhdyntää unohdin yhden pillerin ja otin sen vasta seuraavana aamuna. Olen perusterve, elämässä ei suurempaa stressiä tms. Laihtunut olen tämän vuoden aikana 10kg, mutta hitaasti ja maltillisesti. Aiemmin menkat ovat tulleet kuten ennenkin, kellontarkasti ja isolla volyymilla. Ensin hirveät kivut ja tunnin sisään Niagara Falls. Nyt ei ollut mitään kipuja kun tuli vaaleanpunaista paperiin ja sen jälkeen hieman punaista verensekaista valkovuotoa/limaa. Tämä on nyt toinen päivä, siteeseen oli yöllä tullut ehkä teelusikallinen haaleaa verta. 

Kokemuksia? 

Vierailija
19/22 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vaaleanpunainen tuhru oli merkki raskaudesta :) Ystäväpiirissäni yhdelläkään toisella ei ole ollut moista, joten en tiedä kuinka yleistä tuo on :/ 

Vierailija
20/22 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kans on tänään kp 25 ja kierron pituus oli viimeksi 32 päivää. Tänään just ihmettelin, kun vessassa pyyhkiessä tuli pieni vaaleanpunainen viiru paperiin. Ihan siis aavistus jotain vuotoa.

Oon myös 35 ja estrogeenit ja progesteronit + muut on takuulla päin honkia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kaksi