Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kondylooma - kuinka iso munasarjasyövän riski?

Vierailija
24.08.2012 |

Mulla on nyt seurattu papilloomaviruksen muhimista kolme kertaa penslaamalla etikalla värkin sisusta. Edelleen virus mussa majailee, mutta se koodi oli lievin mahdollinen eli ei ole muuttunut tilanne pahempaan suuntaan mutta ei ole virus poissakaan.

Mietin vaan kun munasarjasyöpä on niin salakavala ja yhteydessä papilloomavirukseen, että kuinka todennäköisesti se riehaantuu syöväksi?

Joka kolmannella? Joka 10:nnellä vai joka tuhannesko papillooman kantajako siihen sairastuu? Vai onko riski jotain ihan promilleluokkaa?

Mä olen yrittänyt googletella mutta tähän ei ole löytynyt vastausta. Mä nukkuisin yöni vähän parmmin jos tietäisin... jostain syystä mä olen viime aikoina ruvennut kauheasti pelkäämään. Välillä en ole koko papillooman olemassaoloa muistanutkaan.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hpv aiheuttaa kyllä monia syöpiä, pääasiassa kohdunkaulan syöpää. Mutta ei se ole sama hpv mikä aiheuttaa kondyloomaa. Niitä on monia eri tyyppejä.

Vierailija
2/5 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

unohda kondylooma. Mä tarkoitin ilmeisesti, että mulla on papilloomavirus ja se hpv oli muistaakseni hpv-1. Kondyloomasta ei kai ollut kyse, mutta sukupuoliyhteydessä saadusta papillomaviruksesta kuitenkin.

Tämä mun kyssärin sekavuus kertonee osaltaan siitä, mitä on terveydenhuolto nykyään... tai ehkä se on aina ollutkin tätä.

Ei mulle kerrota koskaan mitään, törkätään vaan se pensseli toosaan ja sit housut takas jalkaan ja kotiin tulee lausunto. Lääkäri puhuu vain sanelukoneeseen, ei mulle.

Siksipä sitä itsekseen pelkäileekin näitä asioita. Mutta siis tietääkö kukaan, kuinka todenäköisesti papillomaviruksen kantaja saa munasarjasyövän? Pilaanko yöuneni turhaan vai onko syytä olla valppaana?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

unohda kondylooma. Mä tarkoitin ilmeisesti, että mulla on papilloomavirus ja se hpv oli muistaakseni hpv-1. Kondyloomasta ei kai ollut kyse, mutta sukupuoliyhteydessä saadusta papillomaviruksesta kuitenkin.

Tämä mun kyssärin sekavuus kertonee osaltaan siitä, mitä on terveydenhuolto nykyään... tai ehkä se on aina ollutkin tätä.

Ei mulle kerrota koskaan mitään, törkätään vaan se pensseli toosaan ja sit housut takas jalkaan ja kotiin tulee lausunto. Lääkäri puhuu vain sanelukoneeseen, ei mulle.

Siksipä sitä itsekseen pelkäileekin näitä asioita. Mutta siis tietääkö kukaan, kuinka todenäköisesti papillomaviruksen kantaja saa munasarjasyövän? Pilaanko yöuneni turhaan vai onko syytä olla valppaana?

Vierailija
4/5 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

MUTTA se ei liity mitenkään papilloomavirukseen eli Kondyloomaan. Kohdunkaulassa piilevä kondylooma toki nostaa riskin hieman sairastua kohdunkaulasyöpään muttei munasarjasyöpään. Sen takia on hyvä käydä aina papa näytteissä. Siinä ei löydetä valitettavasti munasarjasyöpää. Papilloomavirus jää sun kehoon aina, ei se pois mene ja voi näyttää olemassaolostaan papanäytteessä ykkösenä tai kakkosena jopa kolmosena (mulla oli ja tehtiin loopconisaatio). Nuku nyt vain rauhassa ne yöt äläkä murehdi kaikkea mitä VOI tulla.

Vierailija
5/5 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

MUTTA se ei liity mitenkään papilloomavirukseen eli Kondyloomaan. Kohdunkaulassa piilevä kondylooma toki nostaa riskin hieman sairastua kohdunkaulasyöpään muttei munasarjasyöpään. Sen takia on hyvä käydä aina papa näytteissä. Siinä ei löydetä valitettavasti munasarjasyöpää. Papilloomavirus jää sun kehoon aina, ei se pois mene ja voi näyttää olemassaolostaan papanäytteessä ykkösenä tai kakkosena jopa kolmosena (mulla oli ja tehtiin loopconisaatio). Nuku nyt vain rauhassa ne yöt äläkä murehdi kaikkea mitä VOI tulla.

Aurinkoista viikonloppua sulle, tää sun vastaus pelasti mun viikonlopun!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kaksi