Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa ahdistunutta äitiä, jonka pieni lapsi katsoo liikaa TV:tä!

Vierailija
23.08.2012 |

Olen kotiäiti, teen kotona töitä. Nuorimmainen on kanssani päivät, hän on 2v ja risat. Hän katselee tosi paljon tv:tä!

Ihan ahdistaa, miten ollaan tultu siihen pisteeseen, että meillä on koko ajan lastenohjelmat pyörimässä. Lapsi ei juuri ollenkaan viihdy huoneessaan leikkimmässä. Leikkimässä, niinkuin lapset tavallisesti tekee.

Miten saisin tilanteen purettua, ottaen huomioon, että lapsi on ihan SIKAomapäinen ja voimakastahtoinen!?

Mitä virikkeitä, muutoksia pitää tehdä, että saisin lapsen elämästä "paremman"?

Ei pliis mitään haukkumaviestejä mun huonosta äitiydestä, vaan neuvoja tilanteeseen, joka vaivaa todella mieltä.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sano että tv on rikki. Se on tehokasta. Huutoa pari päivää, sitten helpottaa. Ja paljon ulkoilua tosiaan! Juoksua, kiipeilyä yms.

Vierailija
22/33 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja katsottiin veljen kanssa liikaa telkkaria,äiti otti telkkarin kokonaan pois käytöstä(mihin lie kaniin vei sen).Kummasti keksittiin muuta kehittävämpää tekemistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapset on jo teinejä, ja aina välillä yritän olla tiukkana ja rajoittaa ruutujen tuijotusta, mutta en jaksa olla vieressä vahtimassa koko ajan.

Meillä toimii ehkä yhden illan kielto, mutta seuraavana päivänä palataan samaan malliin ja taas saisi olla kieltämässä.

En jaksa olls aina kieltämässä, ja kävelemässä perässä yläkerran huoneisiin katsomaan, ettei mennä toisen ruudun ääreen.

Viihdyttäviä ruutuja löytyy liikaa talosta. Jos olisivat edes yhdessä huoneessa kaikki.

Auttaisiko jos olisi yksi ruuduton päivä viikossa, kuten karkkipäivä.

Vierailija
24/33 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ton ikäinen kyllä itse laita sitä televisiota päälle vaan kyllä se olet sinä joka olet opettanut sen katsomaan liikaa televisiota.Nyt vain keksit tytölle jotain muuta tekemistä.

Vierailija
25/33 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

puuhailua kotona, siis alkeellista leikkiä. sitä kautta oppii leikkimistä ja voi tehdä myöhemmin itsekin. Ei tuon ikäiset viihdy huoneessaan leikkimässä. Lapsi sinne missä sinäkin ja lelut myös. Tosin kaikkein vaikeinta olisi minun ollut tehdä töitä yhden lapsen kanssa kotona. Ainakin oma esikoinen oli just sellainen, ettei oikein itsekseen leikkinyt. Muut kyllä sitte ovat sitä tehneet.

Vierailija
26/33 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viihdyttäviä ruutuja löytyy liikaa talosta. Jos olisivat edes yhdessä huoneessa kaikki.

Tosin lapset eivät ihan vielä teinejä ole (vanhin 10v). Toistaiseksi loppuu ruutuaika maukumatta käskystä. Rajoittamista käytetään, yritetään pitää max 2h/pv, toisinaan paljon vähemmän, joskus enemmän.

Jostain syystä omaa parivuotiastani ei tv kiinnosta ollenkaan, vaikka isommat sitä katsovatkin. Kiinnostaisikin, niin saisi edes vauvan syöttää rauhassa.

Vierailija
27/33 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuttamatta sitä, paljonko teet töitä kun samaan aikaan hoidat lasta. Ei kaksivuotias viihdy yksin omassa huoneessaan. Ja useimmat eivät viihdy vanhemman vieressäkään leikeissään niin hyvin, että vanhempi pystyisi tekemään keskittymistä vaativaa työtä. Lapsi keskeyttää ajatukset ihan koko ajan!

Jos bisnes on pienimuotoista, voisitko tehdä sitä vain lapsen päiväuniaikoina ja iltaisin&viikonloppuisin, kun lapsi nukkuu / mies hoitaa lasta? Itse teen niin. Joka päivä runsas tunti hommia päiväuniaikaan. Kotityöt lapsen hereilläoloaikana, otan hänet mukaan hommiin. Loput työt iltaisin ja viikonloppuisin miehen hoitaessa lasta. Eihän minulla ole sitten vapaa-aikaa, mutta jostain pitää kompromissata.

Yksi mahdollisuus olisi myös katsoa, onko 2-vuotiaille kerhoja, joissa ollaan ilman vanhempia. Espoossa ainakin pari vuotta sitten oli sellainen kerho avoimen päiväkodin yhteydessä. Tai löytyisikö puistotäti, jolle maksua vastaan voisit jättää lapsen leikkimään pariksi tunniksi kaksi kertaa viikossa. Siinäkin ajassa ehtii jo tehdä paljon töitä, jos puisto on lähellä ja työskentelee intensiivisesti.

Vierailija
28/33 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mikset tee töitä päiväuniaikaan/illalla kun lapsi nukkuu ,jos bisnes kerran on niin pientä? Tuossa vaan kaikki tuskastuvat.

Vierailija
29/33 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuonikäinen tarvitsee sinun seuraasi melkein kaiken aikaa. Jollet tosiaan voi laittaa lastasi hoitoon työnteon ajaksi, ala tekemään töitä aina silloin kun lapsi nukkuu tai on isänsä/muiden läheisten kanssa.

Minulla on kahta lähestyvä vahvatahtoinen poika, joka osaa avata telkkarin ja mankuu sitä päälle. Meillä sitä katsotaan tunti pari sairastapauksissa, muuten ei yleensä. Järjestän kyllä pojalle muuta puuhaa: ulkoillaan muiden naapuruston lasten kanssa tai leikkikentällä, rannalla tai metsässä 2-6h päivässä kelistä riippuen. Kotitöihin poika osallistuu, myös ruoanlaittoon ja leipomiseen AINA, käydään avoimissa kerhoissa, luetaan, leikitään leluilla. Poika viihtyy hetken itsekseen, mutta kyse on noin puolesta tunnista. En onnistuisi tekemään töitä lapsen kanssa. TV:n suhteen olen tiukka, minä päätän koska sitä katsotaan eikä siinä auta narina. Huuto kestää yleensä vain hetken, ei ole kuitenkaan se tärkein asia pojalle.

Vierailija
30/33 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapset on jo teinejä, ja aina välillä yritän olla tiukkana ja rajoittaa ruutujen tuijotusta, mutta en jaksa olla vieressä vahtimassa koko ajan.

Meillä toimii ehkä yhden illan kielto, mutta seuraavana päivänä palataan samaan malliin ja taas saisi olla kieltämässä.

En jaksa olls aina kieltämässä, ja kävelemässä perässä yläkerran huoneisiin katsomaan, ettei mennä toisen ruudun ääreen.

Auttaisiko jos olisi yksi ruuduton päivä viikossa, kuten karkkipäivä.

Vierailija
31/33 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet hommannut niitä ruutuja monta kappaletta eri puolille taloa ja jos niistä on ongelmaa, miksi et poista niitä käytöstä??? Sinähän se aikuinen olet, joka hommaa pyörittää ja säännöt määrää. Tietty tuntimäärä päivässä vastineeksi läksyjen ja kotihommien tekemisestä ja yhteinen telkka riittää kaikille. Siinähän oppivat neuvottelemaan ja boxille voi nauhoittaa, jos yhtä aikaa tulee oleellisen tärkeää katsottavaa.

Vierailija
32/33 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on sekä sellainen nappula että kaukosäädin sitä varten.

Eikä 2-vuotiaan minusta tarvitse leikkiä itsekseen huoneessaan. Jos sinun on pakko tehdä töitä niin, että lapsikin on kotona, viritä se leikkipiste siihen sinun viereesi.

Telkku kiinni. Sinä olet aikuinen, sinä päätät.

Vierailija
33/33 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on taas tätä. Jos mamma tekee töitä kotona hoitaa hän pikkulapsen siinä samalla mutta jos isukki tekee niin koko yhteiskunta avittaa lapsen hoidossa ja on itsestään selvää ettei isin tartte pärjätä lapsen ja työn kanssa!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yhdeksän