Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uudet silmälasit 2001, 2005, 2009 ja 2012. Onko usein?

Vierailija
23.08.2012 |

Käytän AINA silmälaseja ja olen hankkinut uudet otsikossa mainitseminani vuosina, suunnilleen samaan aikaan joka vuosi. Onko tuo usein vai harvoin? Mulla ei ole mitään käsitystä kuinka usein ihmiset vaihtavat lasejaan vaikka huomaan aina kun esim. työkavereilla on uudet lasit.

Ja ei, en ole harkinnut laserleikkausta sillä tykkään käyttää laseja!

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo ihan senkin takia, että useimmilla näkö muuttuu ja sen vuoksi linssien vahvuuksia pitää muuttaa.

Vierailija
2/10 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin muutama vuosi sitten kerralla kolmet kun en osannut päättää ja sen jälkeen olen vielä ostanut yhdet. Ei ole usein

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ostanut uudet lasit viimeksi 2003.

Vierailija
4/10 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siis käytät laseja jatkuvasti? Minua ainakin alkaa aina jossain vaiheessa, n. 3 vuoden jälkeen, tympiä oma peilikuva vaikka lasit olisivatkin ihan hyvät ja muodikkaat. Mä ostan uudet lasit suunnilleen ap:n tahtiin, 3-4 vuoden välein. Näkö ei enää radikaalisti huonone, joten näen vielä ok edellisellä kerralla ostetuilla laseilla ja jotenkin sitä edellisillä. Kaikki lasit on erilaisia ja vaihtelen niitä asun mukaan, vaikka pidänkin uusimpia eniten.

Vierailija
5/10 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse inhoan uusien lasien ostoa. Mitkään ei tunnu hyvältä päässä ja saa ravata liikkeissä kyllästymiseen asti, sitten päätyy joihinkin melko hyviin, mutta ei täydellisiin pokiin, joissa tuntee näyttävänsä vähän tyhmältä kuitenkin. Ostin edelliset lasini muistaakseni vuonna 2001. Pitäisi kai vähitellen hommata uudet...kauppaan meno on ollut harkinnassa jo varmaan viisi vuotta, mutta kun ei huvita. Lasit on kyllä päivittäisessä käytössä.

Vierailija
6/10 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä rakastan uusien lasien kokeilua! käyn usein parissa luottokaupassani vaan katselemassa ja kokeilemassa uusia malleja. oon käyttänyt laseja 25 vuotta ja tiedän suunnilleen millaiset mallit mulle sopii.

suosikkikauppani ovat pieniä, itsenäisiä liikkeitä ja toisessa niistä on työntekijä, jonka makuun luotan. jos hän sanoo että lasit ovat hyvät niin ne ovat hyvät. usein löydän useammankin hyvän mallin. jatkan siis lasien hankintaa samaan tahtiin :)

Vierailija
7/10 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lasit ovat olleet "aina", ei näössä ihmeitä tapahdu.

Lasit pitää vaihtaa n 3-4 vuoden välein, koska pokat ikääntyvät, linssien käsittelyt kuluvat.

Vierailija
8/10 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan löydä kivoja laseja tarjouksista tai jostain Specsavers-tyylisistä paikoista. Nytkin olen käynyt Nissenillä, Specsaversilla ym. paikoissa katsomassa laseja, mutta ne on niin tylsiä! Samoja malleja kuin mulla on jo ollut kauan.

Pakko siis ostaa lasit pikkuliikkeistä ja hinta on tietty paljon kovempi silloin. Edeliset lasit on vuodelta 2008, nyt haluan uudet! Ihanne olisi jos olisi 4-5 aivan erityyliset lasit, voisi vaihdella vaatteisiin ja fiilikseen sopivat rillit.

Vierailija
9/10 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lasit ovat olleet "aina", ei näössä ihmeitä tapahdu.

Lasit pitää vaihtaa n 3-4 vuoden välein, koska pokat ikääntyvät, linssien käsittelyt kuluvat.

jälkeen näkö muuttunut todella paljon ja "parempaan" päin, joskin hajataitto lisääntynyt. Lasit olen joutunut uusimaan parin vuoden välein. Lisäksi tietty se, että nuo hienot pinnoitteet ei kestä edes sitä kahta vuotta.

Vierailija
10/10 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja näyttää siltä, että vaihdan ne aika lailla säännönmukaisesti kolmen vuoden välein. Siinä ajassa väri haalenee, muoti muuttuu, tai joskus on näkö muuttunut (ei aina) tai lapsi hajoittanut rillit. Oli syy mikä tahansa, niin itselle tulee olo, että kaipaa muutosta.

Sama asia on hiustyylillä. Kolmisen vuotta minulla on aina sama pää ja sitten vaihtuu.

Kaksi rillipääkaveriani pitää rillejä 7 vuotta kerrallaan. Minulla ne eivät ole edes kestäneet niin kauaa.