Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuunteletko musiikkia koko ajan?

Vierailija
23.08.2012 |

Mieheni kuuntelee ja se on todellakin alkanut rasittaa minua :-( Mies on nyt lomalla ja musiikki soi kotona KOKO AJAN. Ensimmäiseksi aamulla hän laittaa musiikin päälle ja sitten vasta alkaa huolehtia aamupalasta ja/tai lapsesta ja/tai eläimistä, mikä meidän työnjako sattuu olemaankin.

Kun olen kotona lapsen kanssa kahdestaan, kuunnellaan musiikkia tai radiota osan päivää. Laitan kiinni kun siltä tuntuu. Välillä pitää pienen lapsenkin saada rauhoittua hiljaisessa ympäristössä, ettei ärsykkeitä tule liikaa. Mies kuitenkin haluaa, että musiikkia on koko ajan soimassa. Jotenkin tuosta tulee stressaantunut olo... Ollaan juteltu tästä ja mies tykkää että on ääntä ja musiikki rentouttaa häntä ja saa stressin pois. Minulla liiallinen musiikki taas stressaa, joten tämä on vähän hankalaa. Musiikkimaku meillä osuu aika hyvin yksiin, eli siitä ei ole kysymys, että musiikki olisi vääränlaista. Sitä vain on liikaa.

Monta kertaa vielä käy niin, että kun pyydän laittamaan musiikin pois, mies laittaa television päälle. Minä vain haluaisin, että olisi välillä ihan hiljaista...

Miten teillä?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bussissa ja kävellessä mp3, kotona radio.

Vierailija
2/11 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niin erilaiset musiikkimaut meidän perheen jäsenillä. Muakin musiikki rentouttaa, mutta antaa myös energiaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin kuuntelen. Ja silloin kun kuuntelen, keskityn siihen täysin, en pidä taustalla.

MIksi musiikkia pitäisi olla koko ajan?

Vierailija
4/11 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musiikki on mulle todella tärkeää. Joko on radio tai sitten tv päällä koko ajan. Näin on ollut aina.

Vierailija
5/11 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tykkää taustahälystä, olen mieluummin hiljaisuudessa

Vierailija
6/11 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään hiljaisuudesta kotonani, en kerta kaikkiaan kestäisi jos taustalla pauhaisi koko ajan musiikki tai televisio.

Vierailija
7/11 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tykkää taustahälystä, olen mieluummin hiljaisuudessa

Musiikki tai radio häivyttää ne kaikki kilinät, kolinat ja hälinät joita taustalta kuuluu. Yksin ollessani en kuuntele mitään.

Vierailija
8/11 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelen koko ajan kuulokkeil

Vierailija
9/11 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle musiikki aiheuttaa niin paljon erilaisia tunteita, etten ole koskaan jaksanut kuunnella sitä vain taustalla, kuten suuri osa muista ihmisistä. Esimerkiksi aamulla en halua kuulla sen paremmin musiikkia, radiota kuin töllöäkään. Olen jollain tavalla ääniyliherkkä. Sairaalassa oli yhtä tuskaa, kun tv huusi koko ajan. Jos olisin joutunut olemaan siellä vielä yhdenkin päivän, olisin heittänyt kaikki toosat ikkunasta ulos!

Vierailija
10/11 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihin mennessä radio auki, työautossa AUX-liitin ja puhelimessa Spotify. Töissä soi musiikki koko ajan. Kotiin mennessä radio auki ja kotona radio auki iltaan asti. Eli jos olen hereillä 17 tuntia, siitä noin 14 tuntia kuuluu musiikkia taustalla.

Vierailija
11/11 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuuntele koskaan musiikkia. Tykkään hiljaisuudesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yksi