Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen unirytmi

Vierailija
23.08.2012 |

Minua vaivaa ja häiritsee tosi paljon mieheni unirytmi. Hän nukkuu usein yössä 3-4 tuntia yössä. Nukkumaan siis mennään puolen yön jälkeen ja herätys on neljän maissa. 8 tuntia töitä, sitten kotiin valmiiseen ruokapöytään ja eikun nukkumaan muutamaksi tunniksi. Sitten menee usemapi tunti tokkurassa ennen kuin osaa päättää mille aletaan. Ärsyttää katsoa sitä tyhjänpäivästä silmät ristissä ja kahvikuppi kourassa netissä roikkkumista. Lapsenkikin haluaisi joskus tehdä miehen kanssa jotain kivaa, vaikka urheilla, niin kuin mies on luvannut. Ei vaan ole kuulemma ennättänyt, vaikka sekin aika on mennyt nukkumiseen ja väkisin heräämiseen. Muutkin suunnitellut asiat jaa tekemättä ja hoitamatta.

Aamut ovat myös ihan hanurista, sillä mies torkuttaa kelloaan monta kertaa ja saa herätettyä sillä touhulla kaikki muut paitsi itsensä.

Ei tuo ole enää mistään kotoisin! Siitä kun mainitsee, ja koittaa neuvotella unirytmin muuttamisesta niin tuuma vaan että ´vai niin´ ja alkaa marttyyriksi.

Ja tuo kun ei ole itselleenkään terveellistä...huolestuttamaan käy jo!

Onko muilla samanlaisia körilääitä?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä ymmärrä mitä pahaa siinä on. Minä voin oikein hyvin näin ainakin ja se on mulle paljon luonnollisempi rytmi kuin yrittää väkisin nukkua yöllä pitkään.

Mulla siis tosiaan niin että meen klo 2-3 nukkumaan, herätys klo 6.50. Sitten töiden jälkeen meen ennen päivällistä puoleksitoista tunniksi päiväunille, ja sitten jatkan iltaani pirteänä. Toimii loistavasti.

Vierailija
2/8 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä ymmärrä mitä pahaa siinä on. Minä voin oikein hyvin näin ainakin ja se on mulle paljon luonnollisempi rytmi kuin yrittää väkisin nukkua yöllä pitkään. Mulla siis tosiaan niin että meen klo 2-3 nukkumaan, herätys klo 6.50. Sitten töiden jälkeen meen ennen päivällistä puoleksitoista tunniksi päiväunille, ja sitten jatkan iltaani pirteänä. Toimii loistavasti.

etkö tosiaan tajunnut, että ap:n miehelle tuo ei sovi... vai etkö vain ymmärrä lukemaasi, pitääkö se tavuttaa sulle?

Et ymmärrä mitä pahaa siinä on :D Ei juma, ihmettelisin kovasti, jos ymmärtäisit!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei tuo vaan toimi meillä. Koko poppoo kärsii tuosta tohusta... kaikki suunnitellut asiat jää hoitamatta. Turha odottaa mitään häneltä ja turha suunnitella yhdessä yhtään mitään, kun mikään ei kuitenkaan toteudu. Tai jos toteutuu niin sellaisiin kellonaikoihin, että kouluun menevän lapsenkin pitäisi jo olla nukkumassa.

Vierailija
4/8 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä ymmärrä mitä pahaa siinä on. Minä voin oikein hyvin näin ainakin ja se on mulle paljon luonnollisempi rytmi kuin yrittää väkisin nukkua yöllä pitkään. Mulla siis tosiaan niin että meen klo 2-3 nukkumaan, herätys klo 6.50. Sitten töiden jälkeen meen ennen päivällistä puoleksitoista tunniksi päiväunille, ja sitten jatkan iltaani pirteänä. Toimii loistavasti.

etkö tosiaan tajunnut, että ap:n miehelle tuo ei sovi... vai etkö vain ymmärrä lukemaasi, pitääkö se tavuttaa sulle?

Et ymmärrä mitä pahaa siinä on :D Ei juma, ihmettelisin kovasti, jos ymmärtäisit!!!

että se sopivuusongelma on lähinnä ettei sovi ap:lle, miehelle voi hyvinkin sopia. Ja ap yrittää pakolla vääntää miehen johonkin rytmiin jota hänen mielestä ihmisen "kuuluisi" noudattaa.

Vierailija
5/8 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei tuo vaan toimi meillä. Koko poppoo kärsii tuosta tohusta... kaikki suunnitellut asiat jää hoitamatta. Turha odottaa mitään häneltä ja turha suunnitella yhdessä yhtään mitään, kun mikään ei kuitenkaan toteudu. Tai jos toteutuu niin sellaisiin kellonaikoihin, että kouluun menevän lapsenkin pitäisi jo olla nukkumassa.

töiden jälkeen voivat noin dramaattisia seurauksia muka aiheuttaa? Jos onkin kyse jostain ihan muusta kuin tuosta unirytmistä. Ei meillä ainakaan ole mitään tuollaisia ongelmia vaikka nukun klo 17.30-19 iltaisin, ehdin oikein hyvin olla lasten kanssa vielä heidän ollessa valveilla, laittaa päivällistä, tehdä kotitöitä (niitä teen usein yöllä kun lapset jo nukkuu) jne.

Vierailija
6/8 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuosta voi saada sen mielikuvan, että se ei sovi vain APlle itselleen, kun selvästi koko perhe asiasta kärsii?

Vierailija
7/8 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valvoo aina kahteentoista-kahteen. Aamuvuoroon menee silti ajallaan puoli kahdeksaksi ja palatessa sitten nukkuu päiväunet. Jos menee iltavuoroon (alkaa yhdeltä) niin nukkuu yhteentoista vähintään. Joskus tekee myös yövuoroja ja seuraavan päivän siis tuolloin nukkuu kokonaan, n. kuuteen illalla. Perheenä emme tee oikeastaan mitään, minä ja lapset enimmäkseen käymme kyläilemässä ja harrastamme. Mies näkee lapsia aika harvoin jo tuon kolmivuorotyönsä takia mutta kun siis päivisin vielä nukkuukin paljon niin kyllä harmittaa lasten puolesta! Ja itse siis herään aamulla aikaisin vauvan kanssa ja hoidan lapsia pitkän päivän ja siksi olen väsynyt iltaisin jo kymmeneltä. Tätä mies ei tajua ollenkaan vaan suuttuu kun en jaksa tuijottaa telkkarista myöhäisillan leffoja. Huoh.

Vierailija
8/8 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tilanne on kaiken lisäksi se, että olen herkkäuninen ja heräilen miehen liikkumiseen ja rapisteluun, tai en pysty nukahtamaan ollenkaan. Niinpä sitten joudun valvomaan yli puolenyön, vaikka haluaisin nukahtaa jo klo 10. Molemmat olemme sitten aamuisin väsyneitä

Itse asiassa tämä asia (ja on mukana muutakin) on alkanut ärsyttää niin paljon, että olen ottamassa eroa. Siinäpähän sitten saa äijä kohkia pystyssä vaikka koko yön ja nukkua viikonloppuisin puolillepäivin, niin kuin nyt univelkaisena joutuu tekemään. Idiootti.