Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kolumni: Maria Veitolaa väsyttää

23.08.2012 |

Vauvan kolumnisti Maria Veitola kamppailee yövalvomisten kanssa:

http://www.vauva.fi/artikkeli/maria_veitola_vapaa_pudotus/1259/kaamea_k…

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä opettelin nukkumaan vauva vieressä ja vauvakin pidensi yöuniaan kun alettiin nukkumaan yhdessä. Mun esikoinen heräsi 1,5tunnin välein syömään eikä nukkunut edes vaunuissa vaan itki.

Kantoliina helpotti elämää mutten sitä ole enää kahden muun vauvan kanssa käyttänyt kun heille kelpasi vaunuajelu. Nukkuivatkin laitokseltä lähtien vähintään 5 tunnin pätkiä.

Tsemppiä Marialle, kyllä se siitä.

Vierailija
2/7 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että meillä on silti aika helppoa: lapsensaannin ajankohdan voi itse päättää (siis sen milloin lapsi olisi tervetullut), meidän ei tarvitse kantaa vettä, lämmittää taloa, hoitaa karjaa ja tehdä kaikkea alusta asti itse. Saamme tosiaan nukkua lapsen kanssa silloin kun sekin nukkuu, itse siihen onneksi kykenin!!

Tsemppiä Marialle, kyllä se helpottaa ja aia tosiaan kultaa muistot ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten multa on jäänyt huomaamatta että Maria on synnyttänyt jo aikoja sitten. Mutta itse asiaan. Tuttu juttu ja ajan myötä helpottaa.

Vierailija
4/7 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mä olen aina tehnyt asiat helpoimman kautta: vauva viereen nukkumaan, ja tissi sille suuhun. Kun se herää, kyljen kääntö, ja taas tissi suuhun.

Ja tiedän olevani onnekas, kun mulla tämä on onnistunut näin. Tiedän ettei kaikki voi monistakin syistä imettää nukkuessaan.

Sen kuitenkin sanon, että jos siihen ei ole mitään todellista syytä ( muuta kuin pelko että väsyneenä nukkuu vauvan päälle), niin kannattaa kokeilla. Siinä kun on sellainen taika, että jos saa öisin nukuttua hyvin, ei ole niin kuolemanväsynyt, että nukkuisi sen lapsen päälle. Eikä sellaista muutenkaan satu, ellei ole kännissä, huumeissa tai nuku vesisängyssä.

Vierailija
5/7 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että meillä on silti aika helppoa: lapsensaannin ajankohdan voi itse päättää (siis sen milloin lapsi olisi tervetullut), meidän ei tarvitse kantaa vettä, lämmittää taloa, hoitaa karjaa ja tehdä kaikkea alusta asti itse. Saamme tosiaan nukkua lapsen kanssa silloin kun sekin nukkuu, itse siihen onneksi kykenin!!

Tsemppiä Marialle, kyllä se helpottaa ja aia tosiaan kultaa muistot ;)

Toisaalta toisenlaisessa tilanteessa lasta voisi "laiminlyödä" ihan eri lailla. Vettä kantaessa ja karjaa hoitaessa lapsi nukkuisi/itkisi joko kopassaan tai kulkisi mukana kantoliinassa. Jos vanhempia lapsia olisi perheessä, olisi vauvanhoito varmasti aika pitkälti heidän vastuullaan.

Entisaikoina siis jatkettiin töitä ja vauva hoidettiin siinä sivussa. Nykyään vauvanhoito ja lapsenkasvatus ovat perheen ykkösprioriteetteja ja lapset perheen kuninkaallisia.

Vierailija
6/7 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että meillä on silti aika helppoa: lapsensaannin ajankohdan voi itse päättää (siis sen milloin lapsi olisi tervetullut), meidän ei tarvitse kantaa vettä, lämmittää taloa, hoitaa karjaa ja tehdä kaikkea alusta asti itse. Saamme tosiaan nukkua lapsen kanssa silloin kun sekin nukkuu, itse siihen onneksi kykenin!! Tsemppiä Marialle, kyllä se helpottaa ja aia tosiaan kultaa muistot ;)

Toisaalta toisenlaisessa tilanteessa lasta voisi "laiminlyödä" ihan eri lailla. Vettä kantaessa ja karjaa hoitaessa lapsi nukkuisi/itkisi joko kopassaan tai kulkisi mukana kantoliinassa. Jos vanhempia lapsia olisi perheessä, olisi vauvanhoito varmasti aika pitkälti heidän vastuullaan. Entisaikoina siis jatkettiin töitä ja vauva hoidettiin siinä sivussa. Nykyään vauvanhoito ja lapsenkasvatus ovat perheen ykkösprioriteetteja ja lapset perheen kuninkaallisia.

enä usko yhdenkään mamman menneen päikkäreille, etenkään jos niitä lapsia oli vielä enemmän ja tila hoidettavana..

Vierailija
7/7 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisitte samalla tehostaa myös moderointia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän