Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurin 1 v ja kohta 3 v ulkoilevat usein yksin

Vierailija
22.08.2012 |

Naapurissamme asuu perhe, jonka äiti antaa kahden pienen lapsensa ulkoilla kahdestaan. Lapset ovat kerrostalon pihapiirin aitaamattomalla leikkialueella täysin valvomatta ja äiti sillä aikaa sisällä tai joskus pihan toisella laidalla esim. ripustamassa pyykkejä. Piha ei ole mitenkään erityisen turvallinen, esim. autoja voi tulla pihaan tai lapset voivat lähteä helposti ajotielle. Moni meistä muista pihan äideistä on ihan kauhuissaan tilanteesta. Kaikki muut vahtivat lapsiaan itse ulkona ja tämän yhden äidin lapset pyörivät siinä joukon jatkona yksin. Juuri eilen katsoin kellosta että lapset olivat ulkona ilman valvontaa (äiti kotona sisällä) puoli tuntia. Miten puuttua tilanteeseen???? On aivan ajan kysymys milloin jompikumpi lapsista satuttaa itsensä pahasti.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Junareitin varrella Helsingissä? Taidampa tietää saman perheen. Ollaan miehen kanssa mietitty ihan samaa asiaa! Lastensuojeluilmoitus!

Vierailija
2/23 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta lähellä menee vilkasliikenteinen tie ja ratikatkin.

t. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä luultavasti elämänhallinta on äidillä pahasti hukassa!

Vierailija
4/23 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä luultavasti elämänhallinta on äidillä pahasti hukassa!

elämäntaidot pahasti hukassa. Sen sijaan et kuormittaa jotain viranomaisia, niin eikös ensin kannattais mennä ihminen ihmiselle sanomaan. On ngelmat johtuvat AINA ihmisen puutteesta ja korjautuvat ihmisten avulla. Lastensuojelulla ei ole todellisia keinoja auttaa läheskään aina. Voi kun joku osaisi olla vielä ihan tavallinen lähimmäinen. Jos ongelmat on suuria, niin sitten apua muualta. Mut pelureita olette kun ette voi kohdata toista ihmistä. Ennen ei ollut kaikenmaailman viranomaisia niin paljoa, ihmiset osasi auttaa ja tulea toisiaan

Vierailija
5/23 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene reippaasti puhumaan lasten äidin kanssa ja sano suoraan ettei tuon ikäisten sovi olla yksin ulkona pihalla, aivan sama onko kerrostalo tai omakotitalo! Mitä tahansa voi sattua ja on vaan ajan kysymys että jompikumpi loukkaa itsensä tai katoaa.

Vierailija
6/23 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pihalla leikkii yksin kolme sisarusta 2-6 vuotiaat ja välillä konttaa mukana tutti suussa pienin alle vuoden ikäinen. Äidillä seuraava lapsi jo tulossa. Ei äiti ehdi katsoa isompien perään koko ajan. Mutta kiltisti ovat pihalla. Säälittää lapset. Luulenpa että koko taloyhtiön äidit katsovat lapsien perään. Minä ainakin, samalla kun vahdin omiani.

Käy sanomassa äidille.

Vierailija
7/23 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuollaista voi ollakaan! Kuinka itse saat mielenrauhan tietäessäsi että silä ne lapset ovat vaarassa koko ajan? Mene nyt ihmeessä heti juttelemaan vanhempiensa kanssa, ja jollei asia korjaannu, ttet heti lastensuojeluilmoituksen!

Kuka tahansa on velvollinen tekemään lastensuojeluilmon tuollaisessa räikeässä tapauksessa!

Nyt ryhtiä ja rohkeutta! Asia ei korjannu kirjoittamalla tänne palstalle.

Kiitos jos välität, edes tuon verran. Suuri on huoli - nyt jo toimintaa!

Vierailija
8/23 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkä ikäinen 1 v. Juuri täyttäny 1 v vai onko lähempänä kahta vuotta?

Meidän pihalla on myös vahtimatta monesti 15 minuutin ajan naapurin tasan 2,5v ja vanhempi lapsi. Ilman ketään aikuisia.

Vierailija
9/23 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

... Ja molemmissa tapauksessa siitä oli selvää ja merkittävää hyötyä! Olen myös jutellut suoraan aina kun siihen on ollut aihetta. Eli itse tein ilmot nimen kera, mutta voithan nimettömänäkin tehdä.

Nim. 4n äiti Helsingistä

Vierailija
10/23 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäiset eivät missään nimessä voi ulkoilla keskenään! Mene juttelemaan äidille ja katso, mikä on reaktio, voi olla, että loukkaantuu, mutta jos päivänselvästä asiasta huomauttaa ja tämä hermostuu, ei siitä kannata välittää. Minä en anna edes 6-vuotiaani ulkoilla yksin Helsinkiläisen lähiön kerrostalon pihalla, jossa vieressä kulkee autotie ja pihallakin liikkuu autoja.

Vierailija
11/23 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätin että tänään jututan äitiä. Sanon että minä ja muutama muu äiti olemme huolissamme pienistä ja että mielestämme heitä ei voi pitää oman onnensa nojassa ulkona. Tarjoan myös äidille apua eli sanon että voin joskus vahtia hänen lapsiaan pihalla kunhan asiasta sovitaan.

Ap

Vierailija
12/23 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kyseinen 1 v. on suunnilleen 1,5 v. Ja toinen lapsi alle kolmen. Heillä on myös muita lapsia...

Ap

Vierailija
13/23 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on samanikäiset, enkä voisi kuvitellakaan jättäväni ainakaan 1-vuotiasta yksin ulos, hetkeksikään. Kolmivuotiaan annan olla välillä muutaman minuutin rivaritaloyhtiön leikkipaikalla jonne näen ikkunasta.

Kolmevuotias on jo kerran karannut lähimetsikköön yksin, onneksi ei sen kauemmas, koska lähellämme on vilkas tie. Ja taloyhtiön kävelytielläkin ajetaan autoilla, olen autoilijoille joutunut huomauttamaan että kovempaa kuin mateluvauhtia ei saa ajaa.mkolmevuotias juoksentelee pensasaitojen takaa sen verran vilkkaasti, ettei autoilija häntä ehdi havaita! Miehet ovat monesti ajattelemattomampia.....

Hmm, hyvä kun sanot äidille asiasta, ei hän voi olettaa että muut äidit katsovat lastensa perään, ja tosiaan, on vain ajan kysymys milloin jotain sattuu. Olen itsekin melko huoleton äiti, annan lasten leikkiä ja kiipeillä ilman jatkuvaa puuttumista, mutta hyvään onneen ei kannata liikaa luottaa! Jos ei puhe tepsi, niin ehdottomasti lastensuojeluilmoitusta tekemään!

Vierailija
14/23 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vilkas autotie vieressä ja sinä kyselet av:lta neuvoa??!!???

Anna nyt jumalauta se osoite missä asutte niin minä soitan sinne lastensuojeluviranomaiset ennen kuin jotain sattuu!!

Itse en tosiaan pystyis vierestä katsomaan kun tuonikäiset harhalevat puolikin tuntia yksin. Olisin soittanut jo ajat sitten!!!! AArrgghh mitä pällejä koko asuinalue täynnä!

Kerro se osoite. laitan tän ketjun helsingin poliisille saavat selvittää.

Vierailija
15/23 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei poliisi taida selvittää tämmöistä. En voi antaa tänne osoitetta koska siitä tulis varmaan joku kunnianloukkaussyyte. Mutta asia otetaan nyt vakavasti!

Ap

Vierailija
16/23 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin yksivuotiaana nuorempi sisarus ei vielä tainnu olla yksin isosiskon kanssa pihalla. Mutta vajaa kolmevuotiaasti kyllä. Ja isosiskokin on vaan pari vuotta vanhempi.

Toivottavasti mitään ei satu. Pari kertaa oon joutunu varottelemaan lapsia liian vaaralliseksi menevästä leikistä. Piha sinänsä on kyllä ihan rauhallinen.

Vierailija
17/23 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä tosi hurjaa että laittaa noin pienet lapset keskenään ulos. En pistäisi yksin ulos vaikka asumme omakotitalossa keskellä ei mitään.

Kannattaisi puhua äidin kanssa, onko isää kuvioissa? Puhua myös siis isän kanssa. Tuohan on vaarallista lapsille.

Vierailija
18/23 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

70-luvulla kerrostalopihoilla. Siellä oli ehkä 2-3 äitiä, jotka istuivat hiekkalaatikon reunalla joskus, olivat kummajaisia. Oli van tapana, että lapset enivät pihalle itse heti kun lonksuvat saappaat pysyivät sen verran jalassa että osasi itse kävellä rappuset alas.

Vanhemmat katselivat ikkunasta ja huutelivat parvekkeilta.

Vierailija
19/23 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä tosi hurjaa että laittaa noin pienet lapset keskenään ulos. En pistäisi yksin ulos vaikka asumme omakotitalossa keskellä ei mitään.

Kannattaisi puhua äidin kanssa, onko isää kuvioissa? Puhua myös siis isän kanssa. Tuohan on vaarallista lapsille.

Vierailija
20/23 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikaan ei osaa puhua, tutti suussa viipottavat pitkin pihaa. Ja nuorempi siis ihan vauva vielä. Mitähän tässä nyt voisi tehdä?... En haluaisi että äiti loukkaantuu verisesti mutta pitää varmaan puuttua asiaan. En halua että lapset satuttavat itseään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kuusi