Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lastenhoitajan palkka

Vierailija
21.08.2012 |

Paljonko maksatte lapsenhoitajalle iltakeikasta? Meille lupautui tulemaan yhtä 2-v lasta hoitamaan alalle koulutuksen omaava henkilö. Mikä olisi kohtuullisen palkka? 15-20 e/h? Ilta 80-100 e? Maksatteko pimeänä vai verokortin kanssa sivukuluineen?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeinen viesti on vanha, mutta pakkokommentoida. On totta että jotkut lastenhoitajat pyytävät käsittämättömän isoa palkkaa, mutta minusta hoitajalle pitäisi maksaa aina vähintään 8e/h ja jos lapsia on esim. 4 niin 10e/tunti ei ole liikaa. Olen lukenut palstoja joissa vanhemmat valittavat etteivät lastenhoitajat tee muuta kuin "istuvat sohvalla"... Jos maksat hoitajalle 5e/h niin ei mun mielestä tarvi tehdä mitään muuta kuin olla valvovana silmänä! Jos palkka taas on esim. 9e/h niin hoitaja järjestää lapsille varmasti mukavaa tekemistä, esim. ulkoilua, askartelua, uimarannalla käymistä yms. Ottakaa tämä huomioon miettiessänne palkkaa!!

Vierailija
2/15 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuule, itse olen lapsenhoitajana, enkä kyllä ikinä ole istuttanut lapsia telkkarin ääreen. Jos se on sun valitsema kasvatustapa, niin voit saadakin sitten 5 eurolla sen telkkarin ääreen lösähtäjän, mutta niissä perheissä, joissa minä olen ollut n. 13 euron tuntipalkalla (netto) ei olla telkkaria katseltu, vaan ollaan leikitty, tehty läksyjä, harjoiteltu soittoläksyjä, maalattu, kokattu terveellisiä aterioita alusta loppuun ja tietenkin toimitetty arjen perusrutiineita. Mutta jos sun käsitys lastenhoitamisesta on mikropitsat ja telkkarin ääreen istuttaminen, niin ok, mutta sun pitää ottaa huomioon se, että se ihminen on ihan oikeasti vastuussa sun lasten hyvinvoinnista ja sun pitää olla varma siitä, että hätätilanteessa tämä sohvallalöhöilijä osaa toimia oikein. Naurettavia nämä vanhemmat, jotka olettavat, että joku tulee lähes ilmaiseksi vahtimaan heidän pikku kullannuppusiaan. Jo pelkkä paikan päälle tuleminen on aikaa ja rahaa vievää. Saako bussilipun edes sillä viidellä eurolla? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 melkeen tajus...

Vierailija
4/15 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa miettiä millä hinnalla itse lähtis. Lähtisitkö vahtimaan kolmeksi tunniksi toiselle puolelle kaupunkia jonkun ipanoita 12 eurolla? Se vie koko vapaa-ajan illalta kuitenkin.

Myönnän että oikean kotipalvelun hinta +30 e on jo aika kova, tosin sillä saa ammatti-ihmisen. Yrityksen ulkopuoliselle ihmiselle mä maksaisin sen 15-20 e/h ja nuorelle taskurahana n. 10 e/t tai esim. koko ilta 40-50 e.

Vierailija
5/15 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse maksan ja lähipiirissäni maksetaan nuorille 5e/h tuttavien lasten hoitamisesta. Ei alaikäiselle tosiaankaan makseta tuon enempää! Usein kuljetan kotiin, maksan ruuat yms. Jos on kyseessä vastuullinen kasvatustyö, ei siihen palkatakaan 14-vuotiasta...

Vierailija
6/15 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen maksanut 20-25€ siitä että napurin kohta 18v tyttö hakee nuorimmaisen hoidosta n klo.17 ja kävelee meille. Asuvat ihan naapurissa. Meillä on myös koululaisia. Hänen ei tarvi muutakuin lämmittää ruokaa pienimmälle. Isommat osaa itsekkin lämmittää. Vähän katsoo perään. Yleensä on keittiön siivonnut(tiskit ym..)

on siis siihen asti että mies on tullut töistä n20.30.   Aina silloin hän on jelpannut kun molemmilla sattuu olemaan iltavuoro. Ihan tyytyväinen on ollut.

yhtenä pe-iltana oli klo18-23 noin. Maksoin muistaakseni 30€.

ei todellakaan ole varaa maksaa enempää.

Vierailija
7/15 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jestas, lapsethan ovat niitä rakkaimpia ja arvokkaimpia aarteita ihmisen elämässä, ja te pihtaatte lastenhoitajan palkan kanssa? Mä olen maksanut ihan mielelläni sen vähän yli 30e/h tilapäisesti palkatulle ammattinsa osaavalle lastenhoitajalle (4h minimi) ja 11e/h kokopäiväiseksi palkatulle lastenhoitajalle (oli 3kk), jolla koulutuksena omien lasten + lastenlasten hoito. Jälkimmäiseen tuli tietysti päälle vakuutukset. Miten te kehtaatte?

Vierailija
8/15 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidan itse lapsia ja minusta sopiva palkka olisi juurikin tuo 15-20 euroa/tunti! :)

Vierailija
9/15 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidaatte jutella keskenänne. Kukaan ei maksa lapsenlikalle 15-20e tunti, haloo! Eivät tienaa sitä edes "luonnossa".

Vierailija
10/15 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koulutettu eikä täysi-ikäinen. Itse olen koulutettu lastenhoitaja ja tienaan kolmen lapsen hoitamisesta alle 10 euroa/tunti (teen siis ihan työkseni verot ja vakuutukset maksaen).

Vierailija
11/15 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksaa asiallisesti, mutta nää lastenhoitajien palkat on ihan karanneet käsistä. Löysin kaksi mahdollista lapsenlikkaa tästä lähiseudulta. Iät 16 ja 17. Vahdittavana olisi 4 ja 9 -vuotiaat perusterveet lapset. Kysymys olisi esimerkiksi iltavahtimisesta eli 18-24 eli puolet ajasta lapset nukkuukin.

Kumpikin haluaa 10 Euroa/h käteen... Itse ajattelin 6-7 Euroa etukäteen ja sekin olisi musta hyvä palkka. Illasta olisi tullut vaikka 40 Euroa. 10 Euroa olisi liikaa, vaikka koko hoito olisi päiväsaikaan. Koulutetulle ammatti-ihmisille voisin maksaakin tuon tai jos olisi pienempiä lapsia, mutta en tuon ikäisten vahtimisesta. Mietin vakavasti, että pitäiskö itsekin alkaa keikkaamaan toisten isoja lapsia 10 Euroa/h sohvalla istuskellen ja telkkua katsoen. Siskoni on LTO ja ei saa päivätyöstä päiväkodissa kuin 10 Euroa/h käteen.

Vierailija
12/15 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

3-4e/h

olen itsekkin saanut tuon summan...jotenok

Vierailija
13/15 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pimeänä

Vierailija
14/15 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pph palkkakin jää usein johonkin 7e/h ja siitä menee vielä verot yms...

joten kohtuutonta maksaa kouluttamattomalle ainakaan enempää... ehkä 4e tai 5e on hyvä.

Vierailija
15/15 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Minä olen lähihoitaja ja työskennellyt varhaiskasvattajana päiväkodissa 6. Vuotta. Tällä hetkellä teen sairaanlapsen kotihoitoa ja päiväkotisijaisuuksia. Siinä ohella teen perheissä lastenhoitoa. Ja haen sosionomi kouluun. Palkkaus on lyhyemissä keikoissa 12,60/h ja yöt ja pitkät keikat sovitaan erikseen ettei tuntipalkka juokse mutta on kuitenkin niin reilu palkka noin. 80-100 euroa että verojen jälkeen kannattavaa! Mielestäni 15-20 euroa tunti on liikaa ellei hoito ole vain satunnaista esim. Sunnuntai hoitoa. Minä leikin, luen kirjoja, pelaan, laitan ruokaa ja ulkoilen lasten kanssa. Silloin se on kahden kauppa jos sydämestä haluaa auttaa perheitä ja tykkää lapsista. Tuolla palkalla ei istuta telkkarin ääressä. Jos menen illalla vain kolmeksi tunniksi tienaan kuitenki 37 euroa ja saan hyvän mielen :) jotkut puhuivat tuolla maksavansa 4-5 euroa tunti. Se on liian vähän, eikä sillä saa hyvää hoitoa!