Näkyykö ihmisen persoona ja luonne kasvoista?
Omasta mielestäni näkyy, mutta ehkä vain kuvittelen. Mitä mieltä ootte?
Kommentit (15)
että ilkeän näköiset ihmiset myös ovatkin sitä, mistä lie johtuu..
Kiltin näköisiä kohdellaan kuin olisivat yksinkertaisia.
No ei kasvonpiirteistä...mutta ilmeistä kyllä. Ja osa ilmeistä on ns. mikroilmeitä, joita ei kovin helposti edes tiedosta havaitsevansa.
muokkaa kasvoja. Ei pelkästään ryppyjä, vaan kasvojen lihaksia. Jos joku on ahkerasti treenannut ihmisille vittuilua koko ikänsä, niin kyllä sen naamasta näkee. Jos suhtautuu ihmisiin avoimesti ja ystävällisesti, niin kasvojen ilmekin on kuin luonnostaan avoin ja ystävällinen. Tällaisen teorian olen kehittänyt tykönäni, koska olen monesti törmännyt ihan samanlaiseen havaintoon kuin ap.
"Kiltin näköisiä kohdellaan kuin olisivat yksinkertaisia." Mutta joo, siitä voi kyllä välillä vähän hyötyäkin.. ;)
mutta minun mielestäni ei voi sanoa, esim. pelkällä naamalla mitään. Mitäs sysirumat, laihat, lihavat, tummaihoiset?
Todella herttaisen ja söpönnäköinen "oikea isinkulta" teinityöttö voi olla todella vittumainen, manipuloiva ja kylmä paska. Ja todella ruma, tihrusilmäinen ja akneinen tyttö voi olla mitä kultaisin ja huomaavaisin ihminen. Ja toiste päin!
jotka vaikuttaa siltä, että ap on noin eilen kuoriutunut jostakin kananmunasta. :D
Tietenkin näkyy; ilmeet, ajatukset ja tunteet heijastuu joka hetki kasvoista.
On olemassa ihmisiä jotka aina pyrkii olemaan tympeän näköisiä (kt.s esim V. Beckham :)) koska kuvittelevat olevansa sitä kautta älykkään tai kiinnostavan oloisia.
Esim. Tauski. Se killittää avoimilla silmillään ja vaikuttaa sellaiselta oikein ihanalta ja lutuselta, seksikkäästi sopivan muttei liian renttumaiselta mieheltä. Puhuu nättejä Hennasta kun totuus on se että vetää pataan raskaana olevaa vaimoaan.
muiden kohdalla variaatio on suuri, riippuu ko. ihmisen senhetkisestä fiiliksestä.
Sanoisin että vanhemmiten sen näkee yhä paremmin, kuten joku tuossa sanoikin.
Ja onhan se niinkin, että jos on usein vittuuntunut, niin toiset sitten näkee sen vittuuntuneen ilmeen. Eli tavallaan luonne näkyy kasvoista.
Aina ei silti osu oikeaan. Itse olen kuullut olevani vittumaisen tai vihaisen näköinen, vaikka olen varsin lupsakka ja tehnyt jonkun verran stand-uppiakin.
-mies
ja ennen annoin sen myös näkyä kasvoista. Ei näy enää. Vittumaisen näköisenä saa paremmin tässä maassa arvostusta.
luonteeni ei vastaa ulkonälöäni tippaakaan!
ja yllättävän usein samoja kasvonpiirteitä/ruuminrakennetta omaavilla henkilöillä on myös samoja luonteenpiirteitä, olen huomannut
esimerkiksi taitava asiakaspalvelija voi tuntua tosi lupsakalta ja silti tehokkaalta, kivalta ja fiksulta tyypiltä, vaikka ois sitten siviilielämässä oikea kiukkuinen riivinrauta.
minun vastaukseni on kyllä.
Olen míelestäni hyvä lukemaan kasvoista ja luulen tietäväni mitä tarkoitat.
Jollakin esimerkillä olisi helpoin havainnollistaa tämä, kuva jonkun kasvoista.
vaikka oliski niin ei kukaan huomaa koska miehet on niin tyhmiä