Siis MIKSI aina hoetaan, että työttömät ja äitiyslomalaiset
hoidattaa lapsensa ilmaiseksi???
Ei me ainakaan. Jäin työttömäksi ja sain opiskelupaikan, jota tuetaan työttömyysetuudella.
Meidän perheen tulot pieneni kolmanneksella.
Mutta mutta, päivähoitomaksu ei alene penniäkään. Miehen tulot nettona niukinnaukin 2000 ja mulla reippaasti alle tonnin.
Mitä ihmettä? Mikä logiikka päivähoitomaksuissa oikein on? Miksi esim. 9000 euroa kuussa ansaitseva perhe maksaa hoidosta saman verran kuin me nyt????
Kommentit (25)
mutta nyt alkaa kyllä sapettaa tuo rikas- köyhä juttu. Tottakai rikkaat maksaa enemmän veroja, millä tämä valtio muuten pyörisi. Mutta rikkaat ottakaahan nyt huomioon, että köyhä ei ole todellakaan aina sossuluukulla pyörivä työtön, vaan myös esimerkiksi siivooja tai keittiöapulainen. Niillä palkoilla ei ihan oikeasti maksella noita järjettömiä päivähoitomaksuja ja muita, mitkä on samat rikkailla ja köyhillä. Kaikkea voi vähän suhteuttaa. Ja aina tuo sama, että kyllähän tekin voisitten tienata enemmän.. mitäs sitten tapahtuisi kun ei olisi siivoojia tms? Vähän arvostusta kehiin, puolin ja toisin.
jos kaikki ns köyhär opislelisivat tuomareiksi ja lääkäreiksi, niin kuka hitto teidän nousukkaiden paska/halpatyöt sitten tekisi. haluatte varmaan maahanmuuttajia tänne, eikö?
t. yksi rikas, mutta ei katkera ja maksaa ilolla veronsa
samaa, mitä keskituloinen ja varakas...
progressiivisuus tarkoittaa.
Jo nyt pienituloisen ja hyvä/keskituloisen NETTOpalkkojen ero on melko pieni, kiitos ripeästi kiristyvän verotuksen. Esim. mieheni tienaa bruttona 2200€ enemmän kuin minä, nettona tuo ero on vain 1200€.
Jos tässä maassa laitetaan kaikki menot progressiivisesti nouseviksi niin tuloksena on se, että bruttopalkan noustessa käteen ei jää yhtään enempää.
mutta nyt alkaa kyllä sapettaa tuo rikas- köyhä juttu. Tottakai rikkaat maksaa enemmän veroja, millä tämä valtio muuten pyörisi. Mutta rikkaat ottakaahan nyt huomioon, että köyhä ei ole todellakaan aina sossuluukulla pyörivä työtön, vaan myös esimerkiksi siivooja tai keittiöapulainen. Niillä palkoilla ei ihan oikeasti maksella noita järjettömiä päivähoitomaksuja ja muita, mitkä on samat rikkailla ja köyhillä. Kaikkea voi vähän suhteuttaa. Ja aina tuo sama, että kyllähän tekin voisitten tienata enemmän.. mitäs sitten tapahtuisi kun ei olisi siivoojia tms? Vähän arvostusta kehiin, puolin ja toisin.
mistä te haukkujat päättelette, että minä en ole opiskellut tai olen aina vain kuluttanut sohvaa?
Voin kertoa, että minulla on ylempi korkeakoulututkinto, johon nyt opiskelen lisäpätevyyttä.
Toiseksi, silloin kun oltiin miehen kanssa molemmat töissä, maksoin mukisematta korkeimman maksuluokan hoitomaksut. Se, mikä nyt hämmästyttää, on asia, että hoitomaksu on sama vaikka perheellämme on käytettävissä huomattavasti vähemmän rahaa.
ap