1,5 vuotias heräilee öisin jatkuvasti:// Voiko olla allergiaa jos ei
ole mitään muita oireita? Olen kuullut monilta kuinka he joutuivat valvomaan pari vuotta allergisen lapsen takia. Meillä taaperolla ei tietääkseni ole ruoka-allergioita, mutta silti se ei nuku! Nukkuu hyvin 2 tunnin päikkärit ja nukahtaa 21 aikaa itse omaan sänkyyn kunhan vain vien sinne. 3-4 tuntia nukkuu hyvin, sitten alkaa se rumba: välillä huutaa hysteerisenä ja menee jonkin aikaa, että saa rauhottumaan. Vettä annan nokkamukista ja se yleensä auttaa -juo ahneesti vettä.
Sitten on puolen tunnin välein kummallista kovaäänistä ininää, viime yönä otin tytön viereeni nukkumaan ja vähän väliä tyttö potki molemmilla jaloilla minua kiljuen samalla. Rauhoittui nopeasti kun hyssyttelin, mutta sama homma taas alle puolen tunnin päästä://
MITÄ TÄÄ ON? Ei se koskaan ole nukkkunut koko yötä heräämättä, mutta mentiin tässä jo pari kk ihan kivasti 1-2 heräämisellä. Oon ihan puhki ja mies samoin:(
Kommentit (26)
Tämä kuopus on nukkunut puolisen vuotta samassa huoneessa esikoisen kanssa ja välillä otetaan meidän väliin nukkumaan, mutta kuten kirjoitin myös vieressäni potki minua ja vähän väliä parahti itkuun:/ Ap.
Kun se nukkuu yksin, se johtuu tasan tarkkaan siitä. Otapa lapsen sänky vanhempien makkariin, jo loppuu yöhuudot ja sitten vähenee yöheräämiset. Usko vain!
miten aina näissä vastauksissa pohditaan vain fyysisiä pulmia. Ikään kuin henkistä puolta ei olisi lainkaan! Tuon ikäisellä on vielä eroahdistusta eikä päiväsaikainen läheisyys korvaa sitä, että pärjäisi yön yksin. Jos sattuu heräämään ja on yksinään, niin taatusti huutaa. Ja siksi heräilee, koska varmistelee kevyen unen vaiheessa eli noin puolentoista tunnin välein, onko vanhempi lähellä, vai onko hän taas yksin. Ja kierre on valmis.
kaikki tuntuu tytöllä olevan kunnossa. Neuvot oli, että pitää syöttää ja juottaa tyttöä vielä enemmän kun painokäyrä oli laskenut hieman ja jotta se ei heräisi öisin ainakaan nälkäänsä. Ja sitten sitä plaaplaata iltojen/päivien rauhoittamisesta. Ihan kuin en jo tietäisi.
Oon kohta valmis myymään tuon tytön eniten tarjoavalle:(((
Silloin saattavat kiljua levottomina yöt...
Silloin saattavat kiljua levottomina yöt...
miten aina näissä vastauksissa pohditaan vain fyysisiä pulmia. Ikään kuin henkistä puolta ei olisi lainkaan! Tuon ikäisellä on vielä eroahdistusta eikä päiväsaikainen läheisyys korvaa sitä, että pärjäisi yön yksin. Jos sattuu heräämään ja on yksinään, niin taatusti huutaa. Ja siksi heräilee, koska varmistelee kevyen unen vaiheessa eli noin puolentoista tunnin välein, onko vanhempi lähellä, vai onko hän taas yksin. Ja kierre on valmis.