Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viimeisen viikon aikana laittamani ruoat-->

Vierailija
21.08.2012 |

Lasagne

Fetalihapullat ja perunamuusi

Itämaiset lampaanlihamurekepihvit ja riisi

Broilerkastike ja perunamuusi

Suppilovahverokastike ja perunat

Lindströmin pihvit ja perunamuusi

Kaalilaatikko

Olen työssäkäyvä äiti ja harrastan kuntosalilla käymistä ja pyöräilyä. Liikun joka päivä 1-2 tuntia. Meillä on kolme lasta ja mieskin harrastaa liikuntaa. Jokaisella lapsella on kaksi harrastusta ja kaikkiin niihin lapsia pitää erikseen viedä (isot kamat tai harrastuspaikka kaukana).

En ihan usko, ettei jokaisella muullakin olisi aikaa tehdä itse ruokaa. Jos minä ehdin, ehtii muutkin.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden lämpimän aterian tekemiseen päivässä löytyy kyllä ihan keneltä tahansa aikaa.

Lapsesi taitavat olla vielä pieniä, kun noin vähällä ruoka määrällä selviävät.

Vierailija
22/32 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lasagne olikin kasvisruoka :DD, yllättävää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin kehuu täällä sitä miten laittaa ruokaa vaikka kiirettä onkin, ja sitten käy ilmi että tekee muusinkin valmiista jauheesta! Ei siis yhtään parempi kuin mikään pikaruokakaan. Mistä näitä tyyppejä löytyy??

käytettävää perunaa. Hirveä synti?

ap

Se ei ole synti että käytät sitä jauhetta, vaan se, että ensin tulet tänne brassailemaan ruuanlaitollasi, ja sitten se onkin vain "lisää vain vesi" -ruokaa..

Jos nyt kaiken muun teen itse.

Ehkä nyt kannattaakin oikein takertumalla takertua näihin pieniin ihaniin yksityiskohtiin. Arvaa mitä, ostin sipulit suoraan kaupasta, enkä kasvattanut niitä! Enkä käynyt lypsämässä maitoa, vaan sekin tuli valmiina kartonkipakkauksesta. Ja voi luoja, jauhelihakin oli valmiiksi jauhettua. Suppilovahverotkaan eivät olleet itse poimittuja, kun häijy tätini teki sen puolestani. Joten eipä tässä siis oikeastaan mitään työtä ollutkaan, kaikki oli ihan valmista. Kunhan kannoin pöytään.

Punainen lanka, jonka nyt tässä menetit: JOKAISELLA on aikaa tehdä ruokaa kotona. Ei ole pakko ostaa kaikkea mikrovalmiina. Jokainen SAA ostaa kaiken mikrovalmiina, jos haluaa, mutta ajanpuutteen vuoksi mitään sellaista pakkoa ei ole.

ap

On kyllä ihan eri asiat sulla nyt tuossa vertailussa. Pointti oli se, että en minäkään kasvata perunoitani itse mutta kyllä mä nyt muusin teen ihan kuorimalla perunat ja keittämällä ja soseuttamalla. Enkä silti täällä brassaile sillä.

Jos sun mielestä mikrovalmis on huono asia ja pussimuusi hyvä niin olet aika kaksinaismoralisti.

Vierailija
24/32 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden lämpimän aterian tekemiseen päivässä löytyy kyllä ihan keneltä tahansa aikaa.

illalla kun on treeneistä tultu, iltatoimet hoidettu ja jälkikasvu unten mailla, niin silloin on yleensä vähän omaa aikaa, mutta ei vaan huvita tehdä silloin sitä ruokaa, aina.

Vierailija
25/32 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

illalla kun on treeneistä tultu, iltatoimet hoidettu ja jälkikasvu unten mailla, niin silloin on yleensä vähän omaa aikaa, mutta ei vaan huvita tehdä silloin sitä ruokaa, aina.

Mulla esim. ei terveys kestä, että kanniskelisin vauvaa mukanani edes kantorepussa tai -liinassa, joten se vähentää aika paljon sitä aikaa tehdä asioita, ellei sitten halua huudattaa vauvaa ja henk.koht. en halua.

Vierailija
26/32 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin sanottu. ;)

Vierailija
27/32 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lapsesi ovat pieniä, kun pärjäävät yhdellä kotiruualla ja koululussa/päiväkodissa syödyllä.

Teinien kanssa tosiaan tulee kouluruaan lisäksi lämpimät ateriat treenjä ennen ja jälkeen.

Miestä minulle ei ole, hyvin ehtii tälläinen liikuntaa harrastava työssä käyvä yksinhuoltajakin ne kaksi lämmintä ateriaa lapsillen laittamaan, silloin kuuluu muidenkin ehtiä laittamaan kaksi ateriaa päivässä.

Vierailija
28/32 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisen viikon aikana laittamani ruoat-->

makaronijauhelihalaatikko, porkkanaraastetta

kasvispihvejä ja keitettyjä perunoita, salaattia

broilerinjauhelihasta pihvejä, keitettyjä perunoita ja porkkanaraastetta

edelliset pihvit pilkottu ja perunat, lisätty sipulia ja paistettu -> pyttis, kaaliraastetta

kaalikeitto

nakit ja ranskalaiset, kurkkua, tomaattia

kanafajitaksia

Olen työssäkäyvä kahden teinin äiti, jotka harrastavat useamman kerran viikossa, joihin joudun kuljettamaan, harrastan itse liikuntaa myös, sekä ulkoilutetaan koiraamme paljon yms yms ylevää, mutta EN todellakaan ehdi aina tekemään ruokaa, siksi käytetään myös eineksiä helpottamaan elämää.

Ja toinen, mikä oikeasti helpottaa, on se, että teinit tekee myös ruokaa, viikossa on vain 2 päivää, kun aikataulut tökkii pahasti, silloin ei kukaan tee ruokaa.

Vierailija
29/32 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmisiä, joita ruuanlaitto ei kiinnosta niin paljon, että motivoituisi joka päivä väsäämään uudet ruuat. Ja meillä ainakin tehdään isompia satseja kerralla, joista voi sitten syödä parikin kertaa, eikä aina tartte olla soppakauha kädessä tekemässä jotain uutta.

Ja mitä ajankäyttöön tulee, minulla ainakin on elämässä muitakin juttuja lasten harrastuskyytien, työn ja oman liikunnan/harrastusten lisäksi, että niistä "suoritutumisen" jälkeen ei aikaa välttämättä ole. Ellei tietysti halua kokata yötä myöten ja olla seuraavana päivänä aivan tööt...

Vierailija
30/32 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen laiska

spagettia, parmesaania ja kasvisbolognese suoraan purkista

sushi take away

ranskikset ja mcdonalds take away

porsaan sisäfilee ja uuniperunat

kanaa ja salaattia ym höysteitä

makaroonilaatikko

Asun ulkomailla ja täällä ei saa juuri mitään eineksiä..Mut takeaway on halpaa

kommentteja

Vierailija
31/32 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen laiska

spagettia, parmesaania ja kasvisbolognese suoraan purkista

sushi take away

ranskikset ja mcdonalds take away

porsaan sisäfilee ja uuniperunat

kanaa ja salaattia ym höysteitä

makaroonilaatikko

Asun ulkomailla ja täällä ei saa juuri mitään eineksiä..Mut takeaway on halpaa

kommentteja

Saanko kopsata? T. toinen laiska, eikä turhaa huonoa omaatuntoa siitä kantava.

Vierailija
32/32 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittänyt noudattaa ruokaympyrää ja suosituksia, vaikka välillä kieltämättä ei jaksaisi.

Mutta meillä näin:

*pääruokien lisäksi joka aterialla myös salaattia tai keittopäivinä tuorepala + spelttisämpylöitä (itse tehtyjä)

- couscoushöystö höyrytetyllä kasviksilla + pähkinöillä ja kananfileet uunissa paistettuna

- kantarellikastike (koko perheen voimin kerätyt sienet) ja höyrytetyt perunat, raejuustoa

- lohta ja kolmen kaalin pataa

- hirvenlihakeitto

- ahvenfileet (appiukon pyytämät) + ratatouille

Muina päivinä ollaan syöty edellisen päivän ruokaa tms. Usein pakastan vähintään toiseen kertaan ruokaa, että en joka päivä kokkaa.

Toinen ruoka on aina salaatti erilaisilla lisukkeilla (juustoa, kasviksia, oliiveja tms), useimmat kasvikset ja yrtit omasta maasta. Rasvana vain öljyjä.

Leivät yms leivon itse. Jälkiruoka usein marjarahka (marjat itse pomittuja).

Tiedän, että teen paljon ruuan suhteen, mutta pidän siitä enkä kyllä sen takia parempana itseäni pidä. Usein meillä syö myös jonkun kaverin perhe, jotka eivät itse tykkää kokata ja naureskellaan sitten näille eroille kiinnostusten suhteen puolin ja toisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kaksi