Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viimeisen viikon aikana laittamani ruoat-->

Vierailija
21.08.2012 |

Lasagne

Fetalihapullat ja perunamuusi

Itämaiset lampaanlihamurekepihvit ja riisi

Broilerkastike ja perunamuusi

Suppilovahverokastike ja perunat

Lindströmin pihvit ja perunamuusi

Kaalilaatikko

Olen työssäkäyvä äiti ja harrastan kuntosalilla käymistä ja pyöräilyä. Liikun joka päivä 1-2 tuntia. Meillä on kolme lasta ja mieskin harrastaa liikuntaa. Jokaisella lapsella on kaksi harrastusta ja kaikkiin niihin lapsia pitää erikseen viedä (isot kamat tai harrastuspaikka kaukana).

En ihan usko, ettei jokaisella muullakin olisi aikaa tehdä itse ruokaa. Jos minä ehdin, ehtii muutkin.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ikä oli?!

Vierailija
2/32 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikein ole kaupoissa vielä tarpeeksi jauhoisia..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihan usko, ettei jokaisella muullakin olisi aikaa tehdä itse ruokaa. Jos minä ehdin, ehtii muutkin.

Vierailija
4/32 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisesta perunasta teit tuon muussin? Ei oikein ole kaupoissa vielä tarpeeksi jauhoisia..

ap

Vierailija
5/32 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä jaksettaisi noin paljon jauhelihaa syödä. Joka päivä melkein.

Vierailija
6/32 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, sinä se oletkin sitten oikein tosi hyvä ihminen! Mitä lämpimimmät onnittelut taivaita hipovan mahtavasta suorituksestasi!

Vierailija
7/32 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä jaksettaisi noin paljon jauhelihaa syödä. Joka päivä melkein.

Mistä sinä laskit ne loput?

ap

Vierailija
8/32 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä kaalilaatikossa? Lasagnessa?

Hienoa jos teet noi ilman jauhelihaa.

Vierailija
9/32 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliko nyt parempi mieli?

Älä luule, että sinä olet ainoa äit Suomessa, joka laittaa lapsilleen ruuan joka päivä, ja vielä urheilee ja kuskaa lapsia.

Ihan samallalailla minullakin on lapsia, kuskaan heitä, urheilen paljon, olen vaativassa työssä jne. mutta silti laitan lapsilleni joka päivä kunnon kotiruokaa. Perunamuusinkin teen itse alusta lähtien.

Enkä todellakaan tämän takia pidä itseäni mitenkään muita äitejä parempana.

Keksipä siis ensikerralla joku vähän parempi lesomisen aihe.

Vierailija
10/32 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin kehuu täällä sitä miten laittaa ruokaa vaikka kiirettä onkin, ja sitten käy ilmi että tekee muusinkin valmiista jauheesta! Ei siis yhtään parempi kuin mikään pikaruokakaan. Mistä näitä tyyppejä löytyy??

Vierailija
11/32 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa listaa kirjoittaa, meillä on kuitenkin aktiivisesti urheilua harrastavia poikia kolme, jotka syövät kolme lämmintä ateriaan päivässä ja siihen sitten vielä mies, joka tekee fyysistä työtä ja pitää kunnostaan huolta.

Joka päivän aloitan lenkillä ja puuron keitolla, sitten töihin pyörällä (24km siivu), ruokaa, kuntosalia, ystäväviä, jumpaa jne.

Ja on vielä kellarissa perunoita, että saadaan kunnon perunamuusia.

Olen ihan varmasti kovempi supersankari, sinun viikossa laittamasi ruuan määrä on säälittävän vähän, siihen tosiaan pystyy ihan kuka vaan.

Vierailija
12/32 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sun lindströmeissä on? Entä kaalilaatikossa? Lasagnessa?

Hienoa jos teet noi ilman jauhelihaa.

Lammasmurekepihveissä lammasta, toki jauhettuna lihana.

Broilerkastike ei ole kanaa, vaan broileria.

Suppilovahverokastikkeessa on sieniä.

Lindströmin pihveissä on naudan jauhelihaa.

Kaalilaatikossa oli kinkkua.

ap

Vierailija
13/32 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasagne - jauhelihaa

Fetalihapullat - jauhelihaa ja perunamuusi - jauheesta :D

Itämaiset lampaanlihamurekepihvit - jauhelihaa

Lindströmin pihvit - jauhelihaa

Kaalilaatikko - jauhelihaa ?

ettei jokaisella muullakin olisi aikaa tehdä itse ruokaa.

olisit vaan kirjoittanut, mitä ruokia itse TEIT!

Ja joo, jauhelihaa on paljon...

Vierailija
14/32 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin kehuu täällä sitä miten laittaa ruokaa vaikka kiirettä onkin, ja sitten käy ilmi että tekee muusinkin valmiista jauheesta! Ei siis yhtään parempi kuin mikään pikaruokakaan. Mistä näitä tyyppejä löytyy??

käytettävää perunaa. Hirveä synti?

ap

Vierailija
15/32 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Se ei ole synti että käytät sitä jauhetta, vaan se, että ensin tulet tänne brassailemaan ruuanlaitollasi, ja sitten se onkin vain "lisää vain vesi" -ruokaa..

Vierailija
16/32 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

-eilen lampaanpotkia punavaiiniliemessä

- kuhaa, pinaattimuhennosta (tuoreesta) ja ryppyperunoita

- Chili con carne

- Kampasimpukoita coquilles st. jacques

- Valmis grillattu broileri ja pakasteranskiksia (lämmitin siis uunissa:-))

- Kukkakaalipurjososekeitto ja welsh rarebit

- Spagetti bolognese (ihan kokonaa tein itse kastikkeen, spagetti kaupasta)

Ja olen myös töissä, broileri ilatan ylitöissä :-)

Vierailija
17/32 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän jokainen ole omalle lapselle se paras äiti. Ihan sama onko ruoka valmista/itsetehtyä, harrastaako kuinka paljon liikuntaa jne. Mitä ihmee kilpailua tämä on?

Sairasta sanon minä.

Vierailija
18/32 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän jokainen ole omalle lapselle se paras äiti. Ihan sama onko ruoka valmista/itsetehtyä, harrastaako kuinka paljon liikuntaa jne. Mitä ihmee kilpailua tämä on?

Sairasta sanon minä.

Mäkin alan kohta laittaa ruokaa, eli keitän makaronit. :D

Vierailija
19/32 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sun lindströmeissä on? Entä kaalilaatikossa? Lasagnessa? Hienoa jos teet noi ilman jauhelihaa.

Lasagne on kasvisruoka, fetalihapullissa on jauhelihaa.

Lammasmurekepihveissä lammasta, toki jauhettuna lihana. Broilerkastike ei ole kanaa, vaan broileria. Suppilovahverokastikkeessa on sieniä. Lindströmin pihveissä on naudan jauhelihaa. Kaalilaatikossa oli kinkkua. ap

Mistä lähtien lasagne on ollut kasvisruokaa? Lammasjauheliha on jauhelihaa. Yleensä myös kaalilaatikossa on jauhelihaa.

Vierailija
20/32 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Se ei ole synti että käytät sitä jauhetta, vaan se, että ensin tulet tänne brassailemaan ruuanlaitollasi, ja sitten se onkin vain "lisää vain vesi" -ruokaa..

Jos nyt kaiken muun teen itse.

Ehkä nyt kannattaakin oikein takertumalla takertua näihin pieniin ihaniin yksityiskohtiin. Arvaa mitä, ostin sipulit suoraan kaupasta, enkä kasvattanut niitä! Enkä käynyt lypsämässä maitoa, vaan sekin tuli valmiina kartonkipakkauksesta. Ja voi luoja, jauhelihakin oli valmiiksi jauhettua. Suppilovahverotkaan eivät olleet itse poimittuja, kun häijy tätini teki sen puolestani. Joten eipä tässä siis oikeastaan mitään työtä ollutkaan, kaikki oli ihan valmista. Kunhan kannoin pöytään.

Punainen lanka, jonka nyt tässä menetit: JOKAISELLA on aikaa tehdä ruokaa kotona. Ei ole pakko ostaa kaikkea mikrovalmiina. Jokainen SAA ostaa kaiken mikrovalmiina, jos haluaa, mutta ajanpuutteen vuoksi mitään sellaista pakkoa ei ole.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kahdeksan