Auttakee tietävät , matkapahoivoinnista!
Onko nämä mpv lääkkeet minkälaisia? Voiko niitä ottaa jokapäivä?
Lapseni on koulukyydityksessä ja kulkee linja-autolla kouluun. Ei pysty kuulemma olemaan kun tulee huono olo ja päätä särkee :(. Eipä ole häävi koulussa olla..
kiitos vastauksista!
Kommentit (6)
Ellei lääkäri määrää. Omin päin en niitä ihan pienelle edes syöttäisi, koska omasta kokemuksesta tiedän, että aiheuttavat myös riippuvuutta. Kolmiolääkkeitä kuitenkin kun ovat, ainakin Marzine. Itse jouduin kerran syömään niitä muutaman päivän ajan maksimiannostuksella ja hieman ylikin, koska piti parin päivän myrskyssä laivalla olla kuitenkin työkunnossa. Muuten meni hyvin, pystyin työhöni enkä oksentanut kertaakaan, mutta myrskyn jälkeen tuli vähän niinkuin nikkis, teki ihan hirveästi mieli ottaa taas mpv-tabletti. Onneksi himo ei ollut ylitsepääsemätön, enkä ole muutenkaan koukussa mihinkään tupakkaan tms., pystyin hillitsemään himoni, ja se oli parissa päivässä ohi. Jos tämä voi sattua aikuiselle, en haluaisi kokeilla kuinka helposti se onnistuu pienelle lapselle...
Mutta jos mahdollista anna vinkiksi istua autossa mahdollisimman eteen, ja käytäväpaikalle niin, että on mahdollista katsoa tuulilasista eteenpäin, eikä sivuikkunasta. Eikä tietenkään lukemisia, kännykkäpelejä ym.
Tietääkö kukaan, milloin pahin matkapahoinvointi-ikä alkaa olla ohi? Meillä siis 9 v kärsii edelleen tästä ongelmasta.
Itse ainakin olen lapsesta asti kärsinyt siitä autossa, jos luen tai käytän läppäriä samalla tms. Normaalisti ollessa ei mitään ongelmia. Veneessä tai purjeveneessä ei ole ongelmia kovassakaan myrskyssä, mutta auta armias kun alla on isompi alus, kalastusalus tai rahtilaiva, silloin mennään vessaan ja lujaa, ellei ehdi ottaa mpv-tablettia ajoissa.
Ostin itse Ruotsista Postafeniä lapselle kun siellä ikäraja 5v. Suomessa ikärajaa nostettiin muutamia vuosia sitten. Meillä sitä käytetään vain lentomatkoilla ulkomaille pari kertaa vuodessa ja lapsi nukahtaa melkein heti lääkkeen otettuaan.
Pahoinvointirannekkeita saa apteekeista mutta meillä ainakaan mitään auttanut.
Tahtoo olla nuo etupaikat aina varattuja ja pikkusisarukset taitavat kanssa oirehtia jollain lailla.
Perineet isältään tuon vaivan ei pystynyt olemaan edes junassa :(
ap
En ymmärrä tuota että lapset joutuu istumaan bussissa tunteja sen vuoksi että vanhemmat haluaa asua maalla.
Itse rakennettiin juuri tuosta syystä 1,5km päähän koulusta ettei lapsen tarvitse joutua tuohon bussihelvettiin.
Matkapahoinvoivan lapsen vanhempana en suosittele lääkkeitä jatkuvaan käyttöön koska väsyttävät niin että lapsi nukkuu pysäkin ohi eikä koulusta tule mitään väsyneenä.