Mistä alaa vaihtavat hoitajat oikein saavat töitä?
Millä alalla heille riittää töitä,ellei opiskele toiseen ammattiin
niinkö ne tekee,opiskelee uuden ammatin itselleen?
Kommentit (10)
Hoitaja-asia tapetilla ja varmasti moni pohtii alanvaihtoa.
Olen harkinnut alanvaihtoa, mutta en pysty yh:na opiskelemaan uuteen ammattiin. Saisikohan sh ilman koulutusta jostain töitä. Olen pk-seudulta.
Millä alalla heille riittää töitä,ellei opiskele toiseen ammattiin
niinkö ne tekee,opiskelee uuden ammatin itselleen?
Palkka on reilusti parempi kuin hoitsuna ja työ paljon kevyempää vaikka teekin kuitenkin 2-vuorotyötä. Menin ja hain kesätöitä sanomalehdestä ja sain niitä ja sitten tarjottiin sijaisuutta ja neljä vuotta sitten mut vakinaistettiin.
Omien entisten hoitajakavereideni joukossa on kaksi, jotka ovat lähteneet jatkamaan opintojaan yliopistoon. Toinen opiskeli terveystieteen maisteriksi ja jäi tutkijaksi yliopistolle, toinen aloitti kauppatieteiden opinnot Hankenilla ja tekee parhaillaan graduaan. Oli kesän työssä yhdessä isossa pörssifirmassa ja tekee sinne jatkuvasti satunnaisduunia vieläkin.
Palkka lähes sama, mutta paljon kevyenpi työ. Toinen tuttuni meni kemiantehtaalle. Työpaikka koulutti tehtävään ja palkka nousi reippaasti.
Palkka parempi ja työpaikka koulutti tehtävään.
että noin nopea alanvaihto ja vielä vakinaistaminen ei enää missään tapauksessa onnistuisi, sillä nythän mediatalot yt-neuvottelevat ja vähentävät väkeä ja jakavat eläkepaketteja sen sijaan että palkkaisivat lisää väkeä
Varminta olisi varmaan palata koulun penkille ja hankkia tutkinto.
tai esim haavanhoitotuote-edustajaksi, hoitajan koulutus olisi juuri passeli :D
Itse harkitsen hyvin vakavast iuudelleenkouluttautumista, tai jatkokouluttautumista. Monestakin syystä tuntuu nyt siltä, että hoitoala kiitos riittää (14v alalla)
Palkka on todella hyvä.
Toinen meni kouluavustajaksi. Palkka ei ole hyvä, mutta mielellään pitää kesällä parin kuukauden lomat ja talvella pitkät joululomat ja muuta ja työ kevyttä päivätyötä.
Omassa lähipiirissä sh meni jonnekin taajuusmuuntajatehtaaseen ja tekee siellä kevyttä vuorotyötä josta saa kuukaudessa kuulemma tonnin enemmän kuin hoitajana.