Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka moni päällystää koulukirjat?

Vierailija
20.08.2012 |

Vastasinkin jo toiseen ketjuun, mutta siis vielä kerran oma mielipiteeni.

Jos koululla ei ole varaa maksaa päällystämisestä, niin ei kannata pyytääkään. Parempi siis olisi että eivät pyytelisi edes.

Ehdottaisinkn, että koulut tilaisivat kirjat valmiiksi päällystettyiä, tai kansilla jotka ovat riittävän jäykkää ja kulutusta kestävää materiaalia.

Tässä olisi kyläl yksi vakava kehitysehdotus kouluille. Säilyisivät kirjat parempina. Itse suosin kovasti kierrätystä, mutta silloin pitää hankkia tuotteita, joita voi kierrättää.

Tarkoitus ei kai ole kierrättää kustannuksia perheille materiaalin ja vaivannäön muodossa, mutta sellaistahan se tällä hetkellä on.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä siitä ei ole vaivaa juuri ollenkaan.

Vierailija
2/17 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun oli kamala elämänvaihe menossa ja siitä koin silloin liikaa vaivaa mutta normaalisti noita päällystää mennentullen useammalle lapselle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minun ja hänen lapsuudenkodissaankin tehtiin, eikä siitä perinteestä luovuta.

Vierailija
4/17 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ilolla päällystän sen hyvin.

Joskus tulee niin vanhoja kirjoja että niekin pitää päälystää uudelleen jotta kestävät kasassa, myös kansia pitää kiinnittää koska pikku kolahdus niin kannet ja sisältö erkaneevat toisistaan.

Vierailija
5/17 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka pakko päällystää, esim. kovakantiset lukukirjat, jotka saa uusina ja lähtee kiertoon. Vanhathan yleensä on jo päällystetty. Muita en päällystä, ellei tule käskyä, koska en halua yhtään enempää sitä muovia kaatopaikalle muhimaan. Reissarin päällystän usein, koska se menee helposti huonoksi.

Vierailija
6/17 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole iso homma, ei maksa paljoa.

Peruskoulu on "ilmainen", sen ilmaisuuden verorahoina ja se on hienoa. Kaikilla on oikeus peruskouluun. MInua ei vaivaa kontaktimuovin hinta siinä kaikessa.

Sitten itkettää, kun pitää ostella lukiokirjat. Toinen lapsi aloitti juuri.

Vierailija
7/17 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

..päällystin tuossa 5 kirjaa ja reppuvihkon, sekä kirjoitelmavihkon. Eipä tuosta suurta vaivaa ollut:)

Vierailija
8/17 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kivaa puuhaa ja tulee muistoja kouluajoilta. Ei se iso kustannus ole minusta vaikka rahat olisi kuinka tiukilla.

Vierailija
9/17 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon päällystänyt omat ja siskon kirjat siitä lähtien kun viivotin ja sakset pysyivät kädessä. Ihanaa kun kerrankin saa oikein uralla kiillottaa omaa kruunuaa :)

Vierailija
10/17 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuodessa vaikka lapsilisistä, joten mä en näe tätä minään ongelmana, että se maksaa 5 euroa vuodessa. Ei ilmainen koulu ole mulle kynnyskysymys, niin kauan kuin olen tuottava yhteiskunnan jäsen, eikä elämäni ole vitosesta kiinni.

Päällystän mielelläni, no problem.

Meillä kielten kirjojen pitää kestää kolmelle lapselle. Uuden kirjan saa ottaa jos lupaa päällystää.

Vierailija
11/17 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjat. Jos peruskoulun kirjat ovat ilmaiset, niin päällystäminen ei ole iso vaiva ja päällystämme kirjat aina kontaktimuovilla. Vanhin aloitti juuri ammattikoulun ja omalla rahalla maksetut kirjat päällystetään samalla kuin muutkin.On lapsistakin kivempi lukea kirjoja, kun pysyvät ehjinä.

Vierailija
12/17 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI maksa paljoa muutaman kirjan päällystäminen ja teen sen, vaikka en siitä tykkääkään

Vierailija
13/17 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaiva eikä mikään.. Eikä tuo niin kallista oo että vararikkoon siitä menis..

Vierailija
14/17 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole tullut vanhoja kirjoja lapsille minään vuonna.

Vierailija
15/17 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsityöt, askartelu ja kaikki pikkutarkka näpertäminen on minulle kauhistus. En siis viitsi itseäni stressata päällystämisellä. Tiedän kokemuksesta, että jälki on huonoa, vaikka kuinka kieli keskellä suuta yrittäisin sohia viivottimella niitä kupruja pois.

Vierailija
16/17 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka aikaisemmin toimenkuvaani on jopa kuulunut muovitus ja sain siitä palkkaa joten osaan työn kuin vettä vain, mutta eipä ole suutarin lapsilla kenkiä, tässäkään suhteessa.

Vierailija
17/17 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta taas on typerää käyttää koulun vähiä varoja johonkin niin turhaan kuin valmiiksi päällystettyihin kirjoihin tai erityisen kestäviin kansiin, kun saman homman voi jokainen vanhempi hoitaa parilla eurolla muutamassa minuutissa kotona. Ylipäätään ilmainen koulutus on niin hieno asia, etten todellakaan halua valittaa jos jonkun pikkuhomman joudun itse tekemään vaan todellakin kannatan tuota pientä kustannusten ja vaivan kierrättämistä vanhemmille.

Rahaa on koululle varattu X summa, ja itse ainakin toivon että se käytetään mahdollisimman monipuolisesti, eikä hassata esim. opintomatkarahoja johonkin kirjojen luksuskansiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan seitsemän