Kuinka moni päällystää koulukirjat?
Vastasinkin jo toiseen ketjuun, mutta siis vielä kerran oma mielipiteeni.
Jos koululla ei ole varaa maksaa päällystämisestä, niin ei kannata pyytääkään. Parempi siis olisi että eivät pyytelisi edes.
Ehdottaisinkn, että koulut tilaisivat kirjat valmiiksi päällystettyiä, tai kansilla jotka ovat riittävän jäykkää ja kulutusta kestävää materiaalia.
Tässä olisi kyläl yksi vakava kehitysehdotus kouluille. Säilyisivät kirjat parempina. Itse suosin kovasti kierrätystä, mutta silloin pitää hankkia tuotteita, joita voi kierrättää.
Tarkoitus ei kai ole kierrättää kustannuksia perheille materiaalin ja vaivannäön muodossa, mutta sellaistahan se tällä hetkellä on.
Kommentit (17)
Kun oli kamala elämänvaihe menossa ja siitä koin silloin liikaa vaivaa mutta normaalisti noita päällystää mennentullen useammalle lapselle.
Niin minun ja hänen lapsuudenkodissaankin tehtiin, eikä siitä perinteestä luovuta.
niin ilolla päällystän sen hyvin.
Joskus tulee niin vanhoja kirjoja että niekin pitää päälystää uudelleen jotta kestävät kasassa, myös kansia pitää kiinnittää koska pikku kolahdus niin kannet ja sisältö erkaneevat toisistaan.
jotka pakko päällystää, esim. kovakantiset lukukirjat, jotka saa uusina ja lähtee kiertoon. Vanhathan yleensä on jo päällystetty. Muita en päällystä, ellei tule käskyä, koska en halua yhtään enempää sitä muovia kaatopaikalle muhimaan. Reissarin päällystän usein, koska se menee helposti huonoksi.
Ei ole iso homma, ei maksa paljoa.
Peruskoulu on "ilmainen", sen ilmaisuuden verorahoina ja se on hienoa. Kaikilla on oikeus peruskouluun. MInua ei vaivaa kontaktimuovin hinta siinä kaikessa.
Sitten itkettää, kun pitää ostella lukiokirjat. Toinen lapsi aloitti juuri.
..päällystin tuossa 5 kirjaa ja reppuvihkon, sekä kirjoitelmavihkon. Eipä tuosta suurta vaivaa ollut:)
Se on kivaa puuhaa ja tulee muistoja kouluajoilta. Ei se iso kustannus ole minusta vaikka rahat olisi kuinka tiukilla.
oon päällystänyt omat ja siskon kirjat siitä lähtien kun viivotin ja sakset pysyivät kädessä. Ihanaa kun kerrankin saa oikein uralla kiillottaa omaa kruunuaa :)
vuodessa vaikka lapsilisistä, joten mä en näe tätä minään ongelmana, että se maksaa 5 euroa vuodessa. Ei ilmainen koulu ole mulle kynnyskysymys, niin kauan kuin olen tuottava yhteiskunnan jäsen, eikä elämäni ole vitosesta kiinni.
Päällystän mielelläni, no problem.
Meillä kielten kirjojen pitää kestää kolmelle lapselle. Uuden kirjan saa ottaa jos lupaa päällystää.
kirjat. Jos peruskoulun kirjat ovat ilmaiset, niin päällystäminen ei ole iso vaiva ja päällystämme kirjat aina kontaktimuovilla. Vanhin aloitti juuri ammattikoulun ja omalla rahalla maksetut kirjat päällystetään samalla kuin muutkin.On lapsistakin kivempi lukea kirjoja, kun pysyvät ehjinä.
EI maksa paljoa muutaman kirjan päällystäminen ja teen sen, vaikka en siitä tykkääkään
Ei vaiva eikä mikään.. Eikä tuo niin kallista oo että vararikkoon siitä menis..
ei ole tullut vanhoja kirjoja lapsille minään vuonna.
Käsityöt, askartelu ja kaikki pikkutarkka näpertäminen on minulle kauhistus. En siis viitsi itseäni stressata päällystämisellä. Tiedän kokemuksesta, että jälki on huonoa, vaikka kuinka kieli keskellä suuta yrittäisin sohia viivottimella niitä kupruja pois.
vaikka aikaisemmin toimenkuvaani on jopa kuulunut muovitus ja sain siitä palkkaa joten osaan työn kuin vettä vain, mutta eipä ole suutarin lapsilla kenkiä, tässäkään suhteessa.
Minusta taas on typerää käyttää koulun vähiä varoja johonkin niin turhaan kuin valmiiksi päällystettyihin kirjoihin tai erityisen kestäviin kansiin, kun saman homman voi jokainen vanhempi hoitaa parilla eurolla muutamassa minuutissa kotona. Ylipäätään ilmainen koulutus on niin hieno asia, etten todellakaan halua valittaa jos jonkun pikkuhomman joudun itse tekemään vaan todellakin kannatan tuota pientä kustannusten ja vaivan kierrättämistä vanhemmille.
Rahaa on koululle varattu X summa, ja itse ainakin toivon että se käytetään mahdollisimman monipuolisesti, eikä hassata esim. opintomatkarahoja johonkin kirjojen luksuskansiin.
Mun mielestä siitä ei ole vaivaa juuri ollenkaan.