Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tätä palstaa kun lukee, niin kukaan ei oikeesti tykkää asua okt:ssa

Vierailija
20.08.2012 |

Halutaan vaan pitää kulissia, mutta oikeesti kidutaan hirveen velan, remppojen, piha- ja lumitöiden alla ja kaikki ne neliöt pitää siivotakin. Tuntuu että olen ainoa, joka on oikeesti tyytyväinen asumiseen omakotitalossa. Onko muita??

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ainakaan valita, että on omat seinät. Ja helppoa siivota kun on paljon tilaa.

En ymmärrä sun käsitystäs.

Vierailija
2/23 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

painajaista olisi muuttaa kerrostaloon tai rivariin takaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mun mielestä taas täällä ollaan yleisesti sitä mieltä, että minä olen väärässä. Ja laiska. Kaikkien kuuluu tykätä ok-taloista.

Vierailija
4/23 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään siitä pikku hommasta, jota voi tehdä siellä sun täällä, jos innostaa. Tapetoida, maalata.

Tykkään oikeasti ajaa nurmikoa, leikkoa pensaita, kuokkia kukkamaata. Istua terassilla tai pihalla grillin äärellä, kulkea omalla pihalla bikineissä.

Lumitöitäkin voin tehdä, yleensä koko perhe vuorottelee sen kanssa.

Vierailija
5/23 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kamalaa, ei mitään omaa rauhaa. Ahdisti naapurien metelit.

Mä niin rakasta tätä omaa taloa ja omaa isoa pihaa, ympärillä metsää. Niin rauhallista!

Vierailija
6/23 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

käydä kulttuuririennoissa, uimahallilla, sukulaisissa ja olla paljon pois kotoota, joten siksi meille sopii kerrostalo. Mieheni harrastaa moottoripyöräilyä, joten siitäkään ei olisi kotihiireksi.

Vierailija
7/23 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

huolimatta.

On tilaa, avaruutta ja kaikki itselle suunniteltua. Yhtään kompromissia ei ole elämisen takia tarvinnut tehdä ellei nyt tuota lainaa lasketa sellaiseksi.

Remppaa odotellaan ja suunnitellaan innolla, eipä 6v talosa vielä muuta ole kuin seinien värien muuttamista.

Piha on iso vaikka ollaankin ihan pk seudun kehyksessä ja muutaman sadan metrin päässä "keskustan" palveluista. Tämä piha on kaikkein parasta; juuri on tehty osa istutuksista uusiksi, poimittu n 50l mustikoita ihan talon nurkalta omasta pihasta, päärynöiden kypsymistä odotellaan jne..

Siivottavaa tietty on yli 200 m2, mutta emme ota siitä paineita. Kerran viikossa riittää.

Pelkään sitä päivää kun on "pakko" muuttaa pois esim ikääntymisen vuoksi!

Vierailija
8/23 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerkkariin ei enää ikinä. rivariin, jos joskus tapahtuu sellaista, että joutuu okt:sta luopuun.

Vierailija
9/23 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

poistua uimahalliin, lenkille, kuntosalille, teatteriin,taidenäyttelyyn, konserttiin, olutterassille, lomamatkoille ja sukuloimaan sekä käydä vaikka joka päivä moottoripyöräilemässä! Eikö olekin mielenkiintoista!

Vierailija
10/23 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelkkää auvoa ja ihanuutta.

Varsinkin joskus kun on muutenkin väsynyt niin vituttaahan se lähteä lumitöihin

Vierailija
11/23 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan niin asua juuri tässä omakotitalossa, kaikkine pihatöineen. Onhan siitä vaivaa, varsinkin vielä kun meillä iso piha ja paljon niitä pihatöitä, mutta on sillä vastapuolensa, rakastan laittaa pihaa, kasvimaata ja viljella hedelmiä, kasviksia ja marjoja... Kyllä kiitosta tulee satokautena.

Mehumaija porisee, avomaankurkkuja on juuri likoamassa ja kokeilen ekaa kertaa niistä maustekurkkuja, tuoreenakin todella hyviä. Koko kesä saatu syödä oman maan mansikoita, Tomaatteja ei tarvitse kantaa kaupasta, kohta alkaa tulemaan omenasatoa ym ym. Todellakin vuokralla asumisen voittaa nimittäin tällaiselle viherpeukalolle on tuskaa asua kerros, tai rivitalossa.

Meillä on sen verran pienet tulot ja minä kotona joten lainan kanssa ollaan tiukilla. Lainakin on suht tuore joten sitä ei montaa tonnia ole saatu vielä lyhennettyä. Mutta samalla tavalla kaikki rahat oli kuukauden lopusta loppunut kun vuokralla asui.

Meillä vanha talo ja aina jotain remppaa ja toisinaan nurmikko kasvaa liian pitkäksi, ilmastointikone täytyy puhdistaa, ensi talven polttopuut huolehtia, ikkunasta vetää ym. mutta kaikki nämähän kuuluu omakotitaloon.

Siivoamisesta en ressaa.

Vierailija
12/23 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

asuu kerrostalossa?

Vierailija
13/23 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muka "jokaisen" ihanteeksi, täällä ylikorostuvat ne kirjoitukset joissa pyritään tuomaan esille ettei kaikki mene aina ihan niin täydellisesti kuin kuvitellaan.

Itse en olisi halunnut muuttaa omakotitaloon mutta lopulta miehen painostuksesta suostuin. Aluksi en tykännyt yhtään, mutta ajan kanssa aloin arvostaa omakotitaloasumisen hyviä puolia. Edelleen näen myös ne huonot puolet, ja olen varmasti myös tällä palstalla niitä kerrannut, kun ilmapiiri on yleisesti ottaen niin automaattisen okt-myönteinen.

Vierailija
14/23 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yMiksei kerrostalossa voisi rassata moottoripyörää?

no joo, kyllä mun veli rassaa polkupyöräänsä olkkarissa.

Vierailija
15/23 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ihan tyytyväinen omakotitalossa nyt. Lainaa ei juurikaan ole, asutaan kävelymatkan päässä Tampereen keskustasta ja sen verran uudessa talossa, että remppoja ei ole. Jatkuvaa viikko- ja vuosihuoltoa toki riittää, mutta ei se ole mitenkään yliviomaista. Viherpeukalointi on tavallaan hauskaakin, harrastetoiminnastahan tuo käy - ja pakko ei ole tehdä siinäkään mitään. On myös aina osattu olla pihahommissa ihan perheenä yhdessä.

Silti vaakakuppi tulee kallistumaan keskustakerrostalon suuntaan kun lapset lähtevät pois kotoa. oikeasti, miksi ihmeessä asuisimme miehen kanssa kaksin kolmensadan nelion omakotitaloa, kun paljon vähemmälläkin voi päästä? Kun emme enää tarvitse tätä taloa tilansa ja ympäristönsä ja lasten kaveripiirin takia, haluan vielä lähemmäs stockmannia, teattereita ja niin edelleen. Paikkaan, jossa siivottavaa ei ole kuin korkeintaan 60 neliötä. Johonkin, missä lämmitysjärjestelmää ei tarvitse vahtia. Ja mielellään sellaiseen jugend- tai funkkistaloon.

Jos sitten vielä satun saamaan viherpeukalointi- tai remppakohtauksia, voin varmasti tyydyttää nämä haluni mökilläkin.

Vierailija
16/23 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yMiksei kerrostalossa voisi rassata moottoripyörää?

no joo, kyllä mun veli rassaa polkupyöräänsä olkkarissa.

mutta kyllähän monissa kerrostaloissa on tätä varten joku harrastehuone kellarissa.

Vierailija
17/23 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ihana kuljeskella omalla pihalla, istua yökkärissä kahveella kesäaamuina puutarhassa,kuokkia kasvimaata ja kukkapenkkejä, suunitella aina ja aina vaan lisää kaikkea kivaa omaan pihaan, lapset saavat kirmata pihalla sielunsa kyllyydestä, ei tarvitse olla kymmenien silmäparien alla jonkun kerrostalon yhteisellä piha-alueella... Listaa voisi jatkaa loputtomiin

Vierailija
18/23 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahdessa meillä on ollut oma autotalli tai katos ja yhdessä mies rassasi pyörää pihalla. Ja pihalla se tekee sitä nyt täällä ok-talossakin, että en tiedä mikä tässä oli se juttu...?

Vierailija
19/23 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahdessa meillä on ollut oma autotalli tai katos ja yhdessä mies rassasi pyörää pihalla. Ja pihalla se tekee sitä nyt täällä ok-talossakin, että en tiedä mikä tässä oli se juttu...?

siis mitenkään liity toisiinsa. Molemmissa asuva voi sitä harrastaa.

Vierailija
20/23 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä ne nurmikon leikkuut ja talvella lumityöt. sitten ostettiin puutarhatraktri jolla voi hoitaa molemmat hommat ja nyt mies ja poika kisaa kumpi kerkeää eka.

Enää harmittaa, jos joku menee rikki. Toisaalta ennen harmitti maksaa vastikkeita, joille ei tuntunut saavan sitä vastinetta.

No lämmityslasku on isompi kuin ennen, se on huono.

Että onhan tässä miinuksia, mutta ainoa vaihtoehto meille, muuta ei voitaisi enää kuvitellakaan.