Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka päällystää yh-ISÄN lasten koulukirjat?

Vierailija
20.08.2012 |

Oma mieheni ei suostu kirjojen päällystämiseen osallistumaan, enkä muista ikinä kuulleeni kenelläkään isän päällystäneen kirjoja. Onko tämä joku "naisten homma" Vai mitä häh??? Käykö yh-isukilla lasten mummo päällystämässä kirjat vai opetteleeko ne miehet sitten kuitenkin päällystämään.

Nimimerkillä "Sormet liimassa"

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan kuten hän opetti tyttärensä uimaan, pyöräilemään, hiihtämään yms.

t. yksinhuoltajaisän vaimo

Vierailija
2/28 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi yh-isä, tekisi varmaan samalla tavalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin tuli sekin päivä, kun pisti minut itse päällystämään. Nyt perinne jatkui, isä päällysti lastemme kirjat, kunnes pisti lapset itse päällystämään.

Vierailija
4/28 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senkus tekee vaan.

Nimim. naisyh keittiöremontin keskellä. Ite teen.

Vierailija
5/28 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan päällystänyt, ja hyvin on pärjätty kolmen pojan kirjojen kanssa.

jäljilta aivan kamalassa kunnossa. Mä olen aina ihmetellyt mistä tuollaisia vanhempia tulee, jotka eivät kunnioita koulun omaisuutta yhtään. Todennäköisesti joku muu joutuu päällystämään lukukirjat sun kakaroiden käytön jälkeen.

Meidän kakarat eivät ole saaneet yhtään uutta lukukirjaa, joten ne ovat olleet kaikki teidän erinomaisten toisten omaisuutta kunnioittavien jälkiltä jo päällystettyjä.

Ja tosiaan ihan turhaa ottaa hikeä niistä tehtävä kirjoista, hyvin pidettynä ne kyllä kestää sen lukukauden, jotka ovat käytössä.

Vierailija
6/28 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ai niin, peruskoulun kirjat ovat LAIN mukaan lapsen omaisuutta. Ei koulun. Joten kirjoilla voi tehdä ihan itse mitä vain. Niitä ei ole pakko antaa koululle kiertoon, jos ei itse halua.

Kirjojen päällystämisen lisäksi olen loistava leipoja ja myös eteen tulevat ompelutyöt sujuvat.

Eli en tarvitse naista yhtään niin mihinkään...

Vierailija
7/28 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sehän on TOSI kallista se päällystäminen, jätä ihmeessä tekemättä, niin saat lapsille ruokaa.

Vierailija
8/28 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lapsille tarvitse tehdä kaikkea valmiiksi, vaan lapset osaavat päällystää kirjansa ihan itsekin. Näin teki ainakin oma ikäluokkani 70-luvulla ihan ekoilta luokilta alkaen. Vaikka itse olin tumpelo vasenkätinen, parin harjoittelukappaleen jälkeen homma alkoi sujua.

Oma-aloitteisuutta ja vastuuta oppii parhaiten tekemällä tällaisia pieniä juttuja itse, siitä se vastuunotto sitten vihdoin laajenee :D

Vierailija
9/28 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän koulussa kirjat pitää kestää kolme lukukautta kolmella eri lapsella. Juuri lapseni sai päälystämättömän ranskan kirjan, joka oli ollut vasta yhdellä lapsella ja kannet olivat ihan muusia. Teki mieleni soittaa ensimmäisen lapsen (nimi lukee kirjassa) äidille ja sanoa, että oletpa törkeän teon tehnyt ja kiitti helvetisti siitä, mutta päällystin kirjan kahdesti, jotta kestää vielä kaksi vuotta. Kansissa oli myös vesivahinko ja sisäsivuilta löytyy listaa lapsen välipaloista.

Vierailija
10/28 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies päällystää meidän lapsillemme, mutta ehkä se ero on siinä, etteivät kumpkaan ole yksinhuoltajia.

Vierailija
11/28 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä hoida sun lapsia, hoida ite. PM

Vierailija
12/28 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meille lapsille viimeistään alakoulun viimeisillä luokilla ja niin tehdään meilläkin, kun tulee lapsille vuosia lisää

Vierailija
13/28 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi niitä kirjoja ei päällystetä koulussa? Siinä olisi kuvaamataidon tunnilla lapsilla näperrettävää ja saisivat tehdä itse. Tuskin koulun tarvii kirjoja kotiin lähettää pelkän muovin säästämisen vuoksi?

Omat lapset ei vielä kouluiässä, mutta muistan itse, miten aikanaan pidin päällystämisestä ja tein sitä niin vanhaksi kuin kehtasin (yläasteella alettiin pitämään nolona). En ymmärrä miksei koulu ota omaan ohjelmaansa tätä kouluun niin luontevasti sopivaa harjoitusta.

Vierailija
14/28 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

terveisin se, joka arvosteli vanhempia siitä, että nämä tekevät kaiken lasten puolesta.

Vierailija
15/28 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut sillä hintaa ei taida ihan priimalaatua saada. Että voisko isukki päällystää ne kirjat ihan itse vai onko varaa palkata mua?

Mut kirjoja pitäis olla ainaki 5 että viitin kotoo lähtä.

PM

Vierailija
16/28 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies päällystää kirjat :D

Vierailija
17/28 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
18/28 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole yhtäkään kirjaa päällystänyt sitten oman koulunkäynnin ja toivon ettei tarvitsekaan. Mulla on tosi tarkat lapset ja mä olen päällystämisessä aivan tolkuttoman huono. Lapset odottavat mieluummin vaikka pari päivää kuin "antavat" mun päällystää kirjansa.

Vierailija
19/28 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse opetin leskeksi jääneelle sukulaismiehelle koulukirjojen päällystämisen, jonka jälkeen on sitten päällystänyt lastensa kirjat hyvällä menestyksellä.

Vierailija
20/28 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jäljilta aivan kamalassa kunnossa. Mä olen aina ihmetellyt mistä tuollaisia vanhempia tulee, jotka eivät kunnioita koulun omaisuutta yhtään. Todennäköisesti joku muu joutuu päällystämään lukukirjat sun kakaroiden käytön jälkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yksi