Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten opin rennommaksi ihmiseksi? Stressaan enkä osaa relata ollenkaan.

Vierailija
19.08.2012 |

Pitäs oppia olemaan välittämättä siitä jos on vähän sotkua ympärillä, oon niin kateellinen kaverille joka ei välitä siitä onko keittiön altaassa tiskiä tai onko kahvitahroja pöydillä tai onko tänään imuroitu tai onko vaatteita sohvalla tai pyykiä tai ikkunat pesemättä tai onko kengät järjestyksessä eteisessä....

Miten opin olemaan välittämättä tuollaisista asioista???

Tulen kiukkuiseksi jos ei ole siistiä, se on erittäin raskasta ja ahdistavaa kun ei osaa rentoutua ja antaa vaan olla, olen kaamea kiukkupussi stressaaja.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään terapiaa tms en voi edes harkita koska en jaksa sitä anopin ja äitini päivttelyä että mitä sellaisissa nyt pitää käydä yms valitusta... Ne kun eivät tätä voi ymmärtää, ja jossain vaiheessa se kuitenkin tulee ilmi että käyn jossain... asumme pienellä paikkakunnalla ja anoppi on ainakin niin utelias että jos sille ei kerro niin onkii sen kyllä jostain tietoonsa.

En tiedä, nytkin ahdistaa kun tiskikone on tyhjentämättä ja minä tässä notkun koneella samalla kun nukutan vauvaa sitterissä ja syön päiväruokaani ja katson viiemisintä kurjat kuppilat jaksoa jota en ehtinyt viimeksi tv:stä katsoa...

Siis haloo!!! Just tällänen mä oon, kaikki pitää olla tehtynä tai tehdä mahdollisimman nopeesti ja tehokkaasti samaan aikaan pois alta että sitten voisi rentoutua, mutta kun ei koskaan tunnu tulevan sitä aikaa kun pystyisi oikeasti rentoutumaan. =(

ap

Vierailija
2/8 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan vinkkejä oikeesti jos joku olisi kokenut saman joskus.

Ap

Vierailija
4/8 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tartuttaa mullekin sitä rentoutta ku joskus heittää jonkun vitsiks ja silloin ite huomaa ettei olekaan niin kamalaa joskus heittäytyä hauskuuteen.. Se auttaa et on itelleen rehellinen. Ei keksi mitään oikeutuksia valittamiseen ja ärtymykselleen vaan myöntää kun menee yli. Oon iteki tiukkis joistain asioista mut sitä ei moni uskois musta ku oon aina niiiiin iloinen ja hauskaa seuraa.. :D

Vierailija
5/8 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihminen muuttuu yleensä vaan enemmän stressaavaksi ja ahdistuneeksi, jos joku sairastuu. Oma äitini on neuroottinen ja stressaa just jostain kahvikupista tai leivänmurusta ja ei todellakaan parantunut, kun isäni sairastui ja kuoli muutama vuosikymmen sitten. Päinvastoin.

Sitten ap:lle, toi voi olla vaikea asia hoitaa ihan omin neuvoin. Kun se stressi kumpuaa varmaan jostain sellaisesta lähteestä, mitä et oikein itsekään ymmärrä. Ja pitäis ehkä saada ratkaistua niitä tunnepuolen juttuja ennen kuin tuosta stressaamisesta pääsee eroon.

Ahdistaako sua jotkut muutkin asiat kuin epäsiisteys? Kestätkö yllätyksiä noin muuten? Millasia ystävyyssuhteita sulla on? Rentoudutko jossain muualla kuin kotona, jos tiedät, että kotona on sotkua? Voisitko siis lähteä esim. eväsretkelle sunnuntaipäiväks ja jättää kodin sotkut sikseen ja sulla olis hyvä fiilis siellä retkellä, vai vaivaako se epäsiisteys sua siellä muuallakin?

Vierailija
6/8 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että elämäni ei olekaansellaista kuin ennata suunnittelin, se etten pysty vaikuttamaan itse kaikkiin asioihin.

Ärsyttää jos asioita ei tehdä ajallaan vaan jätetäänodottamaan tai jos ihmiset myöhästelee, itse en ole koskaan myöhässä...

Pystyn rentoutumaan vaikka kotona sotkua tai tekemättömiä töitä mutta, alan stressaamaan niitä jo kotimatkalla ja olen entistä kiukkusempi kotona.

Ärsyttää kun muut meidän perheessä ei välitä sotkusta tai tekemättömistä töistä, kai neon huomannut että minkälaiselsi idiootiksi ihminen muuttuu jos ei ole rento.

Oikeasti olen aivan kamala natsisika puoliso ja äiti, en halua olla tälläinen!!!

Ap

Vierailija
7/8 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei vaan tuo siisteys. Koeta nyt olla ajattelematta, että olet kamala natsisika. Et ole. Mutta sulla on selvästi ajattelu- ja käyttäytymismalleja, jotka häiritsee sun elämää ja vaikuttaa ikävästi perheen vuorovaikutukseen.

Mahtava juttu on se, että olet tajunnut jonkun mättävän! Aivan varmasti voit muuttaa käyttäytymistä ja ajattelua, mutta ei se ehkä meidän vinkkien kautta onnistu. On sen verran syvempi prosessi. Olisko sun mahdollista käydä puhumassa esimerkiksi psykologin/psykiatrisen sairaanhoitajan kanssa? Tai jos sulla on jotain luottoystäviä, joiden kanssa voisit miettiä elämääsi ja mitä muutoksia haluaisit? Tai oletko sellainen tyyppi, että tykkäät lukemisen kautta työstää asioita? Ehkä löytäisit jonkun "Eroon liiasta kontrollista" tyyppisen "opas"kirjan, jonka kautta työstää omaa ajattelua ja käytöstä?

Et siis ole yhtään "hullu" tai "huono", älä ollenkaan ajattele niin! Sulla on varmaan vaan sun elämänhistoriassa jotain sellaista, joka on laukaissut tuollaisen käyttäytymismallin. Se on ehkä jossain vaiheessa ollut toimivakin, mutta nyt se selvästi haittaa tasapainoista olemistasi ja vaikuttaa ikävästi sun tärkeisiin ihmissuhteisiin.

Kun en sua tunne, niin en osaa tämän enempää sanoa. Kannustan kuitenkin etsimään jotain tukea - keskustelua, kirjallisuutta, mikä nyt tuntuiskin sopivalta! Todella hienoa, että olet tunnistanut tuon ongelman ja haet siihen ratkaisua!

Vierailija
8/8 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäs oppia olemaan välittämättä siitä jos on vähän sotkua ympärillä, oon niin kateellinen kaverille joka ei välitä siitä onko keittiön altaassa tiskiä tai onko kahvitahroja pöydillä tai onko tänään imuroitu tai onko vaatteita sohvalla tai pyykiä tai ikkunat pesemättä tai onko kengät järjestyksessä eteisessä....

Tulen kiukkuiseksi jos ei ole siistiä, se on erittäin raskasta ja ahdistavaa kun ei osaa rentoutua ja antaa vaan olla, olen kaamea kiukkupussi stressaaja.

silloin opit, jos läheinen ihminen sairastuu vakavasti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kaksi