Apua, kakkosavaihe manuaalilla kun ajokokemusta vain automaatista
Siis ykkösvaihe suoritettu ihan eri kaupungissa ja manuaalilla. Sen jälkeen autolla ajo jäänyt yli vuodeksi, kunnes repäisin ja ostin automaatin pari kuukautta sitten. Ajattelin, että jotain on pakko keksiä, jotta joskus voisin saada kakkosvaiheen suoritettua. Nyt sitten ollaan muutettu toiseen paikkaan ja kakkosvaihe on edessä. Autokoulussa se pitää ajaa manuaalilla ja kuulemma sano vaan, et olet ajanut nyt automaatilla. Muuten menisikin ehkä jotenkuten, mutta mäkilähdöt tuolla pelottaa. Autokoulun autolla kytkin piti hyvin isossakin mäessä ja aina pääsin rauhallisesti vaihtamaan jarrulta kaasulle ja eteenpäin. Mutta kun tuttu manuaali on ihan perseestä ja siinä se ei niin helposti onnistukaan vaan auto sammuu helposti tai alkaa liukua niin siitä on tullut painajainen ja pelko. Olenhan mä sen joskus oppinut, mutta nyt tuntuu ettei se onnistu.... Ja tässä samperin kaupungissa on vielä paljon mäkiä ,joten en tiedä mitä siitä arvioivasta ajosta selviän. Liukaskin pelottaa, kun automaatilla en vielä ole ajanut talvella ja manuaalilla ei ollenkaan. Kyllä mä kesäkelillä tuolla automaatilla selviän hyvin liikenteessä ja uskalla liikkua. En tiedä, mitä tässä tekisi mutta kovasti haluaisin sen pysyvän kortin, kun nyt kuitenkin olen rohkaistunut ajamisessa.
nopeesti kulutuskin laski. sitähän ne siellä mittaa. ei muuta.