Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Löysin torakan lattialta!

Vierailija
19.08.2012 |

Löysin toissapäivänä eteisestä keittiön kynnystä ylittämässä olleen torakan.

Mielestäni laji ei ole kumpikaan luonnonvarainen ja ilmeisesti naaras sillä kantoi mukanaan munapussia..

Mistä helkkarista saan selville onko täällä torakoita vai onko tullut ulkoa?

Löysin n. 3kk sitten myös torakan olohuoneesta takapihan oven lähettyviltä, oli tosi paljon pienempi. Kämppä on rivitalossa että helposti tulisi niitä ulkoakin..

Apua, mitä teen?

Tyyppi on mulla nyt pilttipurkissa tallessa, oli tänään kupsahtanut tuonne.

Olisiko järkevintä hakea tuholaistorjuntafirmasta syötti ja katsoa ilmaantuuko niitä siihen?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torakka ei ole ymmärtääkseni mikään Suomen luontoon kuuluva otus, joten on aina se mahdollisuus, että ne ovat peräisin naapurista.

Oletteko olleet matkalla? Niitä kun saattaa joskus tulla "tuliaisina" matkalaukussa...

Vierailija
2/6 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ne pitää tilata

ovat kämpässä ja syövät sen läpi jos ei tuota torjuntaa tehdä. Googlaa aiheesta ja soita sille isännöitsijälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4/6 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy nyt ensin vaikka lukaisemassa, mitä Wikipedia sanoo torakoista. Jos et tiennyt, että Suomessa on torakoita ihan omasta takaa, niin kenties et edes tiedä miltä ne näyttävät ja olet jonkun kovakuoriaisen sekoittanut niihin.

Vierailija
5/6 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita kunnan tai kaupungin terveystarkastajalle, niitä varmasti myös kiinnostaa jos on torakoita. Saat myös hyvät neuvot hävittämiseen.

Vierailija
6/6 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, olen kolunnut koko netin jo läpi torakkojen osalta ja olen aivan täysin varma että kyseessä on torakka ja vieläpä verranut moneen otteeseen näihin suomen kahteen luonnonvaraiseen mutta ei täsmää, parhaiten täsmää siihen lajiin jota ihan tutummin russakaksi kutsutaan..

Mutta tosiaan kai sitä pitää kävästä varmistassa laji sieltä firmasta ja sitten ottaa yhteyttä isännöitsijään mikäli toteavat ei-luonnonvaraiseksi.

En ole käynyt matkoilla varmaan 10 vuoteen.. ollaan asuttu tässä vasta puoli vuotta. Epäilin ensin että on tullut ostamieni Lidlin turvaporttien mukana kun niiden pahvilaatikot ovat olleet tuossa eteisessä..

Mutta entäs se 3kk sitten löytämäni torakka..

Mitään jälkiä ei näy missään ja valojen yhtäkkiset sytyttämiset ei auta, olen katsonut patterien taakse, vetänyt hellan seinästä - ei mitään.. Eilen katselin taskulampulla kaikki pimeät nurkat vaatehuoneesta ja muualta.. Ei jälkeäkään eikä niitä jätöksiä näy missään mitä jättävät.

Voi hyvinkin olla naapurista ilmastoinnin kautta tullut.. En vaan usko että kukaan tekee yhdestä löydöstä mitään

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yhdeksän