Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko haimasyövästä toipua?

Vierailija
19.08.2012 |

Kaipaisin kokemuksia sairaudesta ja sen kulusta. Hyvällä ystävälläni todettiin haimasyöpä ja kun olen lukenut tietoa netistä, olen aivan masentunut. Onko kellään kertoa mitään paranemiskokemuksia?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos se löydetään ennenkuin on levinnyt ja saadaan poistettua. Yleensä se vain löydetään liian myöhään. Mutta toivotaan että tässä tapauksessa ei ole niin!

Vierailija
2/13 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sytöstaatit ja sädetys. Leikkaus tehdään sitten, jos kasvain on pienentynyt. Onko tällaisesta kellään kokemusta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

syöpä löytyi huhtikuussa, kuoli joulukuussa. Ikää 40.

Haimasyövällä on kamalan huonot ennusteet, onneksi ihmeitä tapahtuu.

Voimia sinulle ja ystävällesi.

Vierailija
4/13 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka haimsyöpä sanalla, muista joku aika sitten lukeneeni pitkän ketjun täältä haimasyövästä ja siitä paranemisesta... vaikka huonoltahan se vaikuttaa.

voimia!

Vierailija
5/13 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänellä syöpä löydettiin jo kymmmenen vuotta sitten ja aluksi oli huono ennuste, mutta hoito tepsikin ja elää edelleen.

Vierailija
6/13 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi kyselen täällä, kun ennustetta en ole voinut ottaa puheeksi ystäväni kanssa, koska hän ei itse siitä puhu. Olemme kyllä puhuneet hoidosta ja siitä, että voin tarvittaessa mennä hänen mukaansa hoitoihin ja auttaa lasten kanssa. Mutta tuo ennuste on puheenaihe jota ei oteta esille. Odotan, että hän itse sanoo sen mitä lääkärit ovat sanoneet. Tässä tilanteessa vain toivoisin kuulevani jotain parantumiskokemuksiakin mutta ne taitaa olla vähissä.

Vierailija
7/13 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummollani on haimasyöpä. Lääkäri sanoi, että viiden vuoden kuluttua hamasyövän toteamisesta vain 1-2 % potilaista on elossa. Ja heilläkin on todennäköisesti ollut alunperin väärä diagnoosi. Eli ei siitä kovin moni hengissä selviä :(

Vierailija
8/13 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan he muutenkin kuolisisvat n. 5 vuosen sisällä, jos ovat 70-75 vuotiaita. Voiko nuoremmilla olla parempi ennuste?

Vierailija
9/13 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä voi selvitä, mutta hyvin epätodennäköistä.

Vierailija
10/13 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

iäkkäitä vaan kaikkia :(

Vierailija
11/13 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipaisin kokemuksia sairaudesta ja sen kulusta. Hyvällä ystävälläni todettiin haimasyöpä ja kun olen lukenut tietoa netistä, olen aivan masentunut. Onko kellään kertoa mitään paranemiskokemuksia?

isällä todettiin haimasyöpä 2vuotta sitten,aloitettiin suoraan stytostaatti hoidot kun leikata ei voinut,hoidoista ei ollut enää apua,tämä kaikki tapahtui puolessa vuodessa sen jälkeen kun syöpä oli todettu.Julmin tauti ikinä mutta kuten sanottu ihmeitäkin tapahtuu.Voimia.

Vierailija
12/13 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin lukemassa noita vanhoja ketjuja (joita joku vinkkasi)

En jaksanut kovin montaa, kun tapaukset olivat aika lohduttomia ja ketjuissa jopa kiisteltiin kirjoitusvirheestä stentti vai stuntti! Voi, jos oliskin ainoa ongelma tässä tilanteessa...

Vierailija
13/13 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se ennuste paremi kuin 1-2Prosenttia jos puhutaan diagnoosista haimasyöpä.

Se kun käsittää syövän joka on vielä paikallinen ja levinneen. Jos syöpä löytyy ajoissa, ennuste voi olla ihan hyväkin. Jos levinneenä, enniste riippuu siitä mihin ja kuinka paljon se on levinnyt.

Jos mummollasi oli levinnyt syöpä, lääkäri todennäköisesti tarkoitti että tässä tapauksessa alle 2 prosenttia on selvinnyt ja niilläkin väärä diagnoosi. Ei haimasyöpää yleensä!

Se on karmea ja julma tauti mutta ei se kuitenkaan ole välitön kuolemantuomio pelkän diagnoosin perusteella. Vaikea sanoa mitään koska ei tosiaan tiedä miten on levinnyt. Mutta tuo että ei voida leikata kuulostaa kyllä pahalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kuusi