Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko teillä on kavereita Facebookissa?

Vierailija
19.08.2012 |

Itselläni on muutamakymmen, niistäkin ajattelin ottaa pois pari, syynä se ettei näihin ihmisiin pidä yhteyttä.

Onko teillä tarkoitus kahmia ihmisiä vaan kaveriksi vaan numeromääräksi vai kysellä edes joskus heiltä kuulumisia?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joista suuri osa on entisiä opiskelukavereita, työkavereita tai harrastuskavereita. Ehkä 30-40 kaveria ovat "oikeita" kavereita, muut pikemminkin tuttuja.

En ole enää pitkään aikaan pyytänyt uusia kavereita, mutta yleensä hyväksyn minulle lähetetyt kaveripyynnöt.

Osa fb-kavereista on sellaisia että hyvä jos kadulla tunnistaisin, niin kauan edellisestä tapaamisesta on ja henkilöt ovat muutenkin olleet vain tuttavia. He ovat kuitenkin mielenkiintoisia tyyppejä ja minusta on hauskaa lukea heidän päivityksiään. Muutamia kavereita on sen vuoksi, että he näyttävät hyvältä kaverilistallani, lähinnä työelämässä.

Minulla on kuitenkin rajattu profiili etäisimmille tutuille, joiden kanssa en halua kaikkea jakaa.

Vierailija
2/9 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuota määrää pidän ylärajana, kun menee yli, alan siivota pois niitä kenen kanssa nyt ei vaan ole tullut pidettyä yhteyttä. Itse asiassa vois vähentää vielä pienemmäksi tuon kaverimäärän. Kavereiksi pyydän/hyväksyn vain jollakin tapaa tuntemiani henkilöitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonka olen tai jonka voisin kutsua kotiimme viettämään esim. iltaa. Haluan oikeasti tuntea ihmiset, jotka otan kavereiksi, tuttuja enkä varsinkaan asiakkaita ota kaveriksi.

Vierailija
4/9 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaikki ovat sellaisia, joiden kanssa olen enempi tai vähempi tekemisissä eli ei mitään hyvänpäiväntuttuja tai vanhoja koulukavereita, vaan ollaan oikeasti nykyäänkin tekemisissä. En näe mitään järkeä kavereiden kahmimisessa - enkä usko, että ketään kovin kaukaista tuttua edes kiinnostaisivat minun päivitykseni.

Vierailija
5/9 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

FB on pääsääntöisesti narsistien käyttämä manipulointikanava. Juoruilla on helppo hallita ja rakentaa jopa diktatuuria.

Vierailija
6/9 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

FB on pääsääntöisesti narsistien käyttämä manipulointikanava. Juoruilla on helppo hallita ja rakentaa jopa diktatuuria.

Ihanhan se on käyttäjästä kiinni, miten fb:ssä toimii. Minä en muuta tee kuin päivittelen itseni kuulumisia - niistäkin vain tärkeimmät, ehkä kerran-pari viikossa - ja luen, mitä ystävilleni kuuluu. Siitä on manipulointi kaukana.

Vierailija
7/9 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätin eilen, että poistan kaikki sellaiset joiden kanssa en livenä ole keskustellut puoleen vuoteen.

Heitä ei ollut kuin muutama, ja heidän kanssaan taas pidän tiivistä keskustelua facebooksissa. Joten en sitten poistanut ketään.

Harrastukseni ovat sellaisia, joissa on paaaljon ihmisiä , samoin työni.

Vierailija
8/9 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

osa, ettei ole vuosiin nähty. Mukava kuitenkin vaihtaa heidänkin kanssa kuulumisia.

Vierailija
9/9 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

MUTTA näistä noin sata on ulkomailla asuvia ystäviä, joiden kanssa fb on oiva viestimiskanava.

Näistä viidestäsadasta 400 voisin kutsua esim. synttäreilleni, toki voisin kutsua kaikki, mutta osan kohdalla saapuminen olisi mulle välintekevää. Aina säännöllisin väliajoin karsin kaverilistaani, mutta sitten vaihdan koulua tms., josta tulee yllättäen kamalasti uusia kavereita.