Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko Reimalla ollut koskaan musta/ keltaihoista lasta mallinaan?

Vierailija
19.08.2012 |

Melko jänkä jusseilta nuo kaikki mallit näyttää. Ikealla, H&M:llä ollut jo vuosia värillisiäkin lapsia mallinaan. Vissiin Reima haluaa vetää tuota peri suomalaista juntti linjaansa?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä käytetään myös sielä. Reima taas myy tuotteitaan lähinnä Suomessa.

Ei niitä värivirheisiä nyt joka paikkaan tarvitse tunkea.

Vierailija
2/14 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä käytetään myös sielä. Reima taas myy tuotteitaan lähinnä Suomessa.

Ei niitä värivirheisiä nyt joka paikkaan tarvitse tunkea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se edistäisi myyntiä Suomessa?

Vierailija
5/14 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voivat olla hieman eri mieltä siitä, että kelpaavatko heille pelkästään ns. etnisten suomalaisten rahat.

Melko jänkä jusseilta nuo kaikki mallit näyttää. Ikealla, H&M:llä ollut jo vuosia värillisiäkin lapsia mallinaan. Vissiin Reima haluaa vetää tuota peri suomalaista juntti linjaansa?

reima on SUOMALAINEN, JA SE ON TARKOITETTU SUOMALAISILLE ALUNPERINKIN!! ei millekkään mutanaamoille.

ei täällä ole mitään vitun mutiaisia ollut, kun se on perustettu.

Vierailija
6/14 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja on katkera, ettei hänen värivammaisia lapsia oteta malleiksi:D

Vierailija
7/14 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voivat olla hieman eri mieltä siitä, että kelpaavatko heille pelkästään ns. etnisten suomalaisten rahat.

reima on SUOMALAINEN, JA SE ON TARKOITETTU SUOMALAISILLE ALUNPERINKIN!! ei millekkään mutanaamoille.

ei Suomessa lie ol ollut mustaa naamaa tähän malliin??? ja kyllä, mielikuvani on Reimasta, että se on SUOMALAINEN.

Vierailija
8/14 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

enää et itse voi kyseisen firman tuotteita käyttää. Sitähän on pidetty omien sanojesi mukaan mustaturvan ja vitun mutiaisen yllä.

Luuletko, että silloin aikoinaan kun oli perustettu, ne rahat eivät olisi kelvanneet firmalle?

ei Suomessa lie ol ollut mustaa naamaa tähän malliin??? ja kyllä, mielikuvani on Reimasta, että se on SUOMALAINEN.

Vierailija
9/14 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehtaat ovat ties missä...

Vierailija
10/14 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ja asiakaskunta pääasiassa suomalaista ja lähialueilta, ei minusta ole mitään järkeä lähteä tekemään mainoksia jonnekin ulkomaille, jotta saadaan mahdollisimman eri näköisiä lapsia, joka ei muistuta suurinta osaa kohderyhmästä.

Lisäksi Suomessa ei ole ihan niin helppoa hankkia "kansainvälisen" näköisiä ihmisiä mainoksiin kuin luulisi. Meistä erittäin suuri osa osa on aika perinteisen suomalaisen näköisiä. Tapasin joskus ihmisen, joka teki esitekuvia firmalle, joka toimi kansainvälisillä markkinoilla. Oli kuulemma aika hankalaa löytää uusia kasvoja, kun samoja kasvoja ei viitsinyt usein käyttää.

Reima toimii vieläpä Kankaanpäässä, eikä pk-seudulla, joten jos tekevät myös mainoksensa tuolla suunnalla, ei siellä välttämättä yksinkertaisesti ole jonoa tummaihoisia tai aasialaistaustaisia lapsia kuvauksiin. Jopa Tampereella ei ole lopulta paljoakaan "ulkomaalaisen" näköisiä lapsia, varsinkaan jos ei haluaisi pelkästään muutamaa etnistä ryhmää. Pk-seudulta katsoen taitaa joskus unohtua, että tämä maa on aika homogeeninen ihonväriltään.

Vierailija
11/14 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja on katkera, ettei hänen värivammaisia lapsia oteta malleiksi:D

Vierailija
12/14 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllä siellä on muitakin kun ns. suomalaisia pellavapäitä. Esim. tässä

http://reima.fi/fi/collection/kevat-2012/ulkovaatteet/haalarit?view=tuo…

Mutta jos tosiaan tekevät Suomessa mainoksensa, ei malleiksi saa tuosta vaan pelkkiä ei suomalaisen näköisiä lapsia. Ja miksi pitäisikään?

Vierailija
13/14 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja silloin yhtenä päämallina oli puoliksi ulkomaalainen poika - siis sellainen, joka siis myös näytti vähän enemmän ulkomaalaiselta kuin täysin suomalaiselta... :)

Vierailija
14/14 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ihan järkyttävää luettavaa.

Mua itse asiassa on joskus jopa hieman häirinnyt se, että "suomalaisten" valmistajien mainoskuvissa käytetään vain valkoihoisia lapsia, usein todella vaaleita. Ehkä Reimat ym. eivät edes halua laajentaa markkinoitaan ulkomaille. Osa vaatteista varmasti näyttäisi paremmalta hieman tummempi-ihoisen päällä vaatteen värityksen vuoksi.

Yleinen ilmapiiri erilasten etnisten taustojen suhteen on Suomessa kyllä todella ahdistava. Olen itse valkoihoinen ja kasvoiltani korkeintaan hieman venäläisen näköinen. Minulla on kuitenkin nykyisin permanentti (ei edes mikään afro) keskiruskeissa hiuksissani. Noin kuukausi sitten yksi känninen keski-ikäinen nainen tuli selittämään mulle jotain neekerijuttuja bussipysäkillä ja siitä kuinka ylpeä mun pitäisi olla suomalaisuudesta. Olin niin yllättynyt tilanteesta etten edes tiennyt miten reagoida. Mutta ilmeisesti tässä maassa ei saisi olla edes kiharoita hiuksia ettei joku vedä hernettä nenään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi viisi