En ole koskaan MEIKANNUT. Mitä tuotteita tarvitsen?
Mitä kaikkia tuotteita kannattaisi hankkia kun alkaa meikkaamaan aikuisena? :)
Tavoittelen siis suht luonnollista klassista lookia, ei raskasta meikkiä.
Mitkä ovat pakolliset tuotteet?
t. ex-lesta
Kommentit (31)
Ne tavaratalojen meikkiosastot ovat minulle aika hämmentäviä, enkä yhtään tiedä mitkä tuotteet olisivat ostamisen arvoisia.
t. ap
meikkivoiteesta, ripsiväristä, poskipunasta ja kulmakynästä. Mikäli ihossasi on jotain peitettävää, esim. finnejä tai tummat silmänaluset, niin peitepuikko.
Hyviä ja kohtuuhintaisia meikkivoiteita löytyy esim. Lumenelta. Lisäksi tarvitset meikkisienen levittämiseen.
Samoin Lumenen ripsivärit on hyviä.
Meikin voit viimeistellä raikkaalla poskipunalla. Itse tykkään Maybelline New Yorkin poskipunasta. Sävyä en muista, mutta persikan värinen.
Itselläni on tummat silmänaluset, joten peitän ne joka aamu Body Shopin peitepuikolla. Hintaa on n. 10 € ja todella hyvä tuote.
No mitä kukakin tarvitsee, pakollisia ainakin perus meikkivoide, ripsiväri, poskipuna, aurinkopuuteri, valokynä, peitevoide, kulmakynä, silmänrajauskynä (nestemäinen ja kynä), luomiväripaletti (n. 20 värin), varjostusväri, meikinpohjustusaine.
Ilman näitä en pärjäisi päivääkään.
No mitä kukakin tarvitsee, pakollisia ainakin perus meikkivoide, ripsiväri, poskipuna, aurinkopuuteri, valokynä, peitevoide, kulmakynä, silmänrajauskynä (nestemäinen ja kynä), luomiväripaletti (n. 20 värin), varjostusväri, meikinpohjustusaine.
Ilman näitä en pärjäisi päivääkään.
Mikä olisi hyvä tuollainen monen luomivärin paletti, mielellään edullinen? Jostain luin että H&M:nkin luomivärit ois ihan ok, niitä aattelin kokeilla mutta sieltä ei kai saa noin monen väristä samassa :)
Mulla on ostettuna vasta Lorealin BB voide, se on aika kivan luonnollinen, kun en osaa näin heti alkuun paksua meikkiä laittaakaan.
-ap
valokynää, meikkivoidetta, aurinkopuuteria
kyllä ripsiväri ja siistit kulmat riittää arkeen.
EI varsinkaan aloittelijan kannata haalia kaikkia mahdollisia tuotteita!
Kun en tosiaankaan tiedä, miten esim. ripsiväriä laitetaan... *nolo*
-ap-
Sorry, tiedän että nää mun kysymykset on tyhmiä...
-ap-
Huomasin, että perushuulipunat, huultenrajauskynä ja huulikiilto jäi listastani puuttumaan.
Eikä tämä ole paljon vaan ihan perusmeikki, jos sen osaa pitää luonnollisena.
Jos laitat ensimmäistä kertaa elämässäsi ripsiväriä, niin laittaisin vaan yläripsiin. Alaripsistä helposti leviää poskille, jos vahingossa hieroo silmiä yms.
Kun laitat ripsiväriä, älä pumppaa sitä harjaa siinä putkilossa, kuivuu muuten nopeampaa.
Kun ostat meikkivoidetta, katso tarkkaan että sävy on oikea. Laita vähän meikkivoidetta sienelle, ja tuputtele kasvoille. Älä vedä pitkin kasvoja. Tarkista vielä luonnonvalossa (esim. ikkunan edessä) että meikkivoiteesta ei ole jäänyt rajoja.
Lopuksi vielä sipaisu poskipunaa. Levitä poskipuna isohkolla sudilla. Imaise posket sisään, ja levitä poskiluun päälle.
Mummonikin käyttää :D
Huulipuna tosin pysyy paremmin, eikä tahmaa. Huulipunissakin on raikkaita, hieman kimaltelevia sävyjä.
Näin alkuun jättäisin kaikki eyelinerit, huultenrajauskynät, valokynät, aurinkopuuterit yms. pois, ja lisäilisin niitä meikkivarastoon taitojen karttuessa. Pärjäät ihan hyvin parilla perusjutulla, ja niilläkin saat tehtyä raikkaan meikin.
-nelonen-
Mummonikin käyttää :D
Huulipuna tosin pysyy paremmin, eikä tahmaa. Huulipunissakin on raikkaita, hieman kimaltelevia sävyjä.Näin alkuun jättäisin kaikki eyelinerit, huultenrajauskynät, valokynät, aurinkopuuterit yms. pois, ja lisäilisin niitä meikkivarastoon taitojen karttuessa. Pärjäät ihan hyvin parilla perusjutulla, ja niilläkin saat tehtyä raikkaan meikin.
-nelonen-
Ilmeisesti tosi kimaltelevat huulikiillot on silti vähän out, tai pissismäisiä? Eli normaalit kiiltävät on ok?
Juu en mä vielä todellakaan osaisi käyttää mitään nestemäistä kajalia yms. :DD
Tuo oli hyvä neuvo, ettei ripsaria saa pumpata pullossa edes takaisin. Kiitos.
Miten ripsivärin levitys sitten tapahtuu?
-ap
Sudi sitä ripsaria ihan kevyesti vaan, niin että kaikkiin ripsiin tarttuu. Älä kuitenkaan kamalasti sitä ripsiharjaa hiero, sillä sitten voi mennä pahoille kököille.
Itse voisin ehkä suositella vesipestävää ripsaria aloittelevan käyttöön, joskus ne vedenkestävät voi olla vaikeita poistaa jos on kokematon, pahimmassa tapauksessa ripset saa pilalle hangattua.
Oma suositukseni kevyeeseen meikkiin on
1. ripsiväri
2. joku luonnollisten sävyjen pikkupaletti, ihan kolmivärinen riittää hienosti
3. hyvin kevyt ja luonnollisen värinen huulipuna
4. kevyt meikkivoide tai vain sävyttävä rasva
Itse en käytä meikkivoidetta lainkaan, mutta minulla on ollut sen verran hyvä ja tasaisen värinen iho, joten sen sijaan olen käyttänyt tummien silmänalusien vuoksi vain peitevoidetta. Itse suosin ihan suosiolla törkykallista Lancomea ja Shiseidoa, sillä vaikka opiskelija olenkin, ne tuotteet kestää todella pitkään hyvinä ja laatu on huikean hyvä.
Todella hyvää hintalaatusuhdetta löytyy muun muassa Yves Rocherilta, siellä kannattaa ehdottomasti käydä! Meikkilaukussani on monia Yvesinkin tuotteita. Ja juuri huulipunia, meikkikyniä, ripsareita, luomivärejä jne. on siellä kauniin sävyisiä ja hyvälaatuisia.
Suosittelen siis, että Hennesin sijaan menet Yvesiin ja pyydät apua oikea ripsarin, huulipunan jne valinnassa. Halpaa ja hyvää laatua! :)
löytyy youtubesta. aloita vaikka hakusanalla applying mascara, sillä löytyy vaikka kuinka paljon ohjeita. ja treenaamalla oppii.
minä hankkisin sävytetyn päivävoiteen (tai bb-voiteen) jos iho on suht hyvässä kunnossa tai meikkivoiteen, ehkä puuterin, ripsivärin, poskipunan, huulikiillon sekä silmien rajauskynän ja kulmakynän. viimeiset voi myös jättää pois. käy värjäämässä ja muotoiluttamassa kulmakarvat kosmetologilla, se helpottaa paljon.
aloita mieluummin liian vähällä ja lisää meikkiä kun taidot karttuvat. mene ison tavaratalon kosmetiikkaosastolle (vaikka Lumenen osastolle) ja pyydä apua.
kysyit mitä me muut käytetään, joten tässä mun lista: bareminerals mineraalimeikkipohja (puuterimuotoinen), saman sarjan poskipuna ja silmienrajaus ja kanebon ripsiväri. nämä käytössä joka päivä. kulmat ei vaadi meikkiä, ovat hyvät luonnostaan. joskus sekalaisia huulikiiltoja ja -punia. luomivärit vain erikoistilanteissa, ei arkimeikissä. vähällä siis pärjää!
Mikä olisi hyvä tuollainen monen luomivärin paletti, mielellään edullinen? Jostain luin että H&M:nkin luomivärit ois ihan ok, niitä aattelin kokeilla mutta sieltä ei kai saa noin monen väristä samassa :)
Mulla on ostettuna vasta Lorealin BB voide, se on aika kivan luonnollinen, kun en osaa näin heti alkuun paksua meikkiä laittaakaan.
-ap
[/quote]
Itsekin laamin nyt tuota ko.BB-voidetta naamani, ennen en käyttänyt mitään meikkivoidetta, hiukan puuteria huiskaisin. Muuten olen kulkenut melko "natural" -lookissa, mustaa ripsaria, vaaleaa ja vähän tummenpaa luomiväriä, peiteväriä silmien alla, huulikiiltoa. Joskus rajaan silmäni.
Vaikka mä olen kulkenut ripsaria silmisssäni 11-vuotiaasta saakka, niin mitä vanhemmaksi (ja viisaammaksi) olen tullut, sitä useammin marssin kosmetiikkaosaston palvelevan myyjän luo. Ne on kyllä aina osanneet myydä just hyviä tuotteita, eivätkä välttämättä myy niitä kalleimpia. Ja ihan hyvin voi sanoa, että missä hintahaarukassa liikutaan, viimeksi sanoin, että tarviin tietyn sävyisen huulipunan yksiin juhliin, mutta en aio siitä paljoa maksaa, kun tuskin sitä montaa kertaa käytän, niin ihan kohtuuhintaisen, mutta hyvän tuotteen myyjä mulle möi.
Ja jos ihan hurjaksi heittäydyt ja haluat viettää mukavan päivän, niin varaa aika vaikka jonkun tavaratalon kosmetiikkaosaston meikkiopastukseen.
Onnea matkaan puikkojen ja purtiloiden viidakossa!
Löysin sieltä jo mm. tällaisen videon
Ei tuo kauhean vaikealta onneksi näytä :)
Minkä kukakin meikiksi laskee, mutta jos et ole aiemmin meikannut niin minusta sinun ei kannata aloittaa kovin raskaalla meikillä (toki sellaisenkin voi osaava tehdä "luonnollisen" näköiseksi).
Itse en ole meikannut muutamaan vuoteen ollenkaan, ja nyt kun palailen työelämään kävin ostamassa:
LUMENEN meikkivoiteen, maksoi noin 10 e, en muista mikä merkki kaikista se oli mutta joku "luonnollinen mattapinta peittää kiillon" -tyyppinen. Kokeile värisävyä peukalonsivuusi tai pyydä apua myyjältä.
En muista merkkiä mutta joku perus RIPSIVÄRI, "extra volume" tms merkintä "2000 calories" tms tarkoittaa että sillä saa vähän enemmän tuuheutta, joka minun mielestäni on tärkeämpää kuin ripsien pituuden lisääminen silloin kun meikkaa - kuten minä - niin että ei käytä mitään rajauskyniä tms.
Ripsivärin merkki voi olla musta.
Kolmas välttämätön tuote on VÄRILLINEN HUULIKIILTO. Ei mitään pikkutyttöjen superkiiltoa, vaan sellainen tavallaan ohutvärinen huulipuna.
Näillä kolmella tulee jo vähän huolitellumpi ilme, eikä enää näytä niin luomuhenkiseltä, mutta ei silti peilistä katsoen ihan vieraaltakaan.
Eihän tämä oikeasti meikkaavien ihmisten mielestä vielä mitään ole, mutta hyvä alku.
Lisäksi kannattaa kuten toinen kirjoittaja jo sanoikin, käydä kosmetologilla (tai kampaajalla, he tekevät näitä myös, hinta on 15-20 e) nypityttämässä kulmat ja voi myös pyytää niihin kevyen värin, samoin kuin ripsiin kestoväri. Kestää noin kuukauden, muotoilu voi kestää pidempäänkin.
Kaikkkineen kylläkin pidän meikkaamista aika tarpeettomana, vähän hölmönäkin "muotina" joka menee toivottavasti ohi jossain vaiheessa. Ikävä kyllä ei taida mennä ohi minun elinaikanani, ja joissain töissä ja tilanteissa täysi meikkaamattomuus on aika vahva "statement" jota en välttämättä halua tehdä.
mineraalimeikkejä, oma lempimerkki on Lily Lolo.
Antavat luonnollisen lopputuloksen, ja ovat edullisia sillä kestävät pitkään. Ja ainakin Lily Lololla on meikkipohjassa niin monia eri sävyjä että jokaiselle löytyy sopiva, ja jos ei löydy niin niitä voi sekoittaa keskenään tehdäkseen itselleen parhaiten sopivimman sävyn.
En meikkaa paljoa, ja tykkään näyttää luonnolliselta. Käytän Lily Lololta, meikkipohjaa, puuteria, punaisuuden peittoainetta sekä aurinkopuuteria, lisäksi minulla on ollut huulikiilto ja nyt ajattelin tilata sieltä huulipunankin. Lisäksi käytän ripsaria ja joskus harvoin rajaan silmät, yleensä en jaksa.
Maybellinen ja Lumenen ripsarit ovat suosikkejani, hintakin on ihan edullinen.
Suosittelisin siis tutustumaan noihin, ainakin minulla ovat mineraalimeikit olleet todella paljon paremmin sopivia kuin tavalliset.
Tietääkö kukaan, saako sitä mistään suomalaisesta nettikaupasta? En ole koskaan käyttänyt Ebayta. :) Tuon meikkipaletin olen jossain netissä joskus aiemminkin nähnyt ja siinä on tosi kauniita sävyjä, joita kuitenkin käyttäisin tietysti varsinkin alkuun tosi varovasti.
Kulmakarvat olen itse nyppinyt siisteiksi (en viivoiksi, mutta ohuemmiksi ja siistimmiksi. Kun luonnostaan ovat paksut puskat :D Olen kyllä niitä jo "kilttinä vl:nä" aina vähäsen siistinyt eli en mä nyt ihan täysin luonnontilassa ole niiden osalta ollut varmaan koskaan sen jälkeen kun olin jotain 12-vuotias. :D
Miten sini(harmaa)silmäisen kannattaa meikata silmät? Ruskea luomiväri on varmaan ainakin turvallinen valinta? Onko jotain ehdottomia ei-värejä? Sininen?
Kiitos jo tähänastisista vastauksista, näistä on kuin onkin minulle apua. :)
siisti kulmat ja värjäytä ne tai sitten joku kulmakynä.
noilla pääsee jo pitkälle