Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Köyhäm, montako litraa mustikoita olet poiminut tänä vuonna?

Vierailija
18.08.2012 |

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
18.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en erityisesti pidä pakastetuista marjoista.

Viinimarjoja poimin 10 litraa.

Puolukoita vielä. Sieniä aion kerätä pakkaseen myös.

Mutta pakkasessa pitää olla tilaa myös leivälle, jonka leivon itse.

Vierailija
2/27 |
18.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

44 litraa on nyt pakastettuna. Aion vielä vähän hakea lisää, syön niitä kuitenkin mieluiten joka päivä eikä oo varaa ostaa kaupasta. Laskeskelin että 40 litraa riittäisi, mutta sitten tulin ahneeksi. Ja marjastaminen on kivaa. Puolukoita meinasin hakea pari litraa, niitä tulee syötyä vaan jos tekee jotain pinaatti/verilettuja ja aika harvoin tulee tehtyä. Kuivatut suppilovahverot on kanssa kova sana. Muuten sienet tulee poimittua metsästä jos niitä näkee, mutta pikemminkin saman päivän ruoaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
18.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

n. puoli desiä.

Me muuten saimme sukulaisilta marjoja, mutta eipä tuonne meidän pikkupakastimeen paljon mahdukaan. Nuo saadut marjat eivät silti YHTÄÄN paranna taloudellista tilannettamme, joten se siitä, että köyhyys johtuisi siitä, ettei marjasta.

Vierailija
4/27 |
18.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vispipuuroa vai syöttekö ihan sellaisenaan?

Vierailija
5/27 |
18.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa syötiin sitä mukaan, n 7 litraa on pakasteessa, ja se riittää. tosin nyt mietin mustikkahillon tekoa, se kun maistuu niin hyvältä pirtelöissä....

Vierailija
6/27 |
18.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

44 litraa on nyt pakastettuna. Aion vielä vähän hakea lisää, syön niitä kuitenkin mieluiten joka päivä eikä oo varaa ostaa kaupasta. Laskeskelin että 40 litraa riittäisi, mutta sitten tulin ahneeksi. Ja marjastaminen on kivaa. Puolukoita meinasin hakea pari litraa, niitä tulee syötyä vaan jos tekee jotain pinaatti/verilettuja ja aika harvoin tulee tehtyä. Kuivatut suppilovahverot on kanssa kova sana. Muuten sienet tulee poimittua metsästä jos niitä näkee, mutta pikemminkin saman päivän ruoaksi.

niin myy pois, ei niitä tarvi perata edes. Vaikka niitä puolukoita, joista et itse piittaa. Tai myy suoraan esim. jollekin vanhemmalle henkilölle, joka ei pääse metsään. Eräs pienituloinen ystäväni ottaa lomastaan viikon puolukka-aikaan ja on tehnyt monena vuonna hyvän extratilin myymällä marjat sovituille henkilöille suoraan. Hän kyllä vielä perkaakin ne ainakin osalle. Verotonta tuloa.

Vierailija
7/27 |
18.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

n. puoli desiä.

Me muuten saimme sukulaisilta marjoja, mutta eipä tuonne meidän pikkupakastimeen paljon mahdukaan. Nuo saadut marjat eivät silti YHTÄÄN paranna taloudellista tilannettamme, joten se siitä, että köyhyys johtuisi siitä, ettei marjasta.

Vierailija
8/27 |
18.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei viitsi liata köyhiä käsiään metsässä.

Vierailija
9/27 |
18.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toiset viisi on syöty.

pakastin on jenkkikaapin alaosa, sinne pitää mahtua mansikkojen ja mustikkojen lisäksi mummulast tulevat viinimarjat, karviaiset ja toisesta mummulasa saatavat hillat. kutakin lajia mahtuu siis vaan muutama pussi kun lisäksi pitää mahtua pakastevihanneksia, ja esim ruokaa.

mä oonki niin köyhä ettei mulla oo varaa sellaseen kämppään johon mahtus kunnon pakastin

Vierailija
10/27 |
18.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sienestäminen sekä ylipäätään metsässä liikkuminen ihanaa vastapainoa työelämälle. Minä rentoudun kun pääsen metsään kaiken stressin jä hälinän keskeltä. Mustikoita n. 40 litraa, puolukoita 10 ja sieniä ehkä 20. Huomenna olisi tarkoitus vielä tattijahtiin... Mustikat mainioita esimerkiksi rahkan tai puuron sekaan.

Vierailija
11/27 |
18.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä todellakaan ole köyhä. En siis olisi saanut vastata, mutta kun muiden määrät olivat niin pieniä.

Vierailija
12/27 |
18.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä todellakaan ole köyhä. En siis olisi saanut vastata, mutta kun muiden määrät olivat niin pieniä.

Mutta mihin käytätte ne?

Vierailija
13/27 |
18.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pirtelöissä, leivonnassa jne. Suurinosa menee aamupalalla. Meitä on neljä syömässä niitä ja melkein joka päivä syödään mustikoita. Kevään lopulla pakkanen on aina tyhjä.

Vierailija
14/27 |
18.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pirtelöissä, leivonnassa jne. Suurinosa menee aamupalalla. Meitä on neljä syömässä niitä ja melkein joka päivä syödään mustikoita. Kevään lopulla pakkanen on aina tyhjä.

Luulisi tulevan loppukeväästä jo korvistakin:D

Vierailija
15/27 |
18.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkoitus kuitenkin olisi vielä ainakin puolukoita ja sieniä mennä keräämään.

Vierailija
16/27 |
18.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on 37 litraa, vadelmia ehkä 3-4. Meillä on ihana piha, ihan tästä talon nurkalta poimittu:) Naapurikin haki 15 l ja vielä löytyy pari ämpärillistä!! Mä en haluaisi jättää marjaakaan poimimatta mutta pakkaseen ei enää mahdu!!

Mä syön joka aamu marjasmoothieta, lisäksi teen piirakkaa. Siihen nuo kuluu talven mittaan.

Mä olen vain niin onneton poimija ja selkävaivainen joten poimin ehkä 2-4l päivässä.

Vierailija
17/27 |
18.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyn töissä eikä ole aikaa sellaiseen

Vierailija
18/27 |
18.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

myin roskaisena 40 eurolla ja toisen 10l poimein itselle pakkaseen.

Tänä vuonna on pakko jättää marjat metsään, niin kiire ettei kerkeä mitään..

Vierailija
19/27 |
18.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vielä mustikka-aika parhaimmillaan ja tänään kerättiin karviaisia ym. pensaista. Etelä-Suomesa asutaan.

Mustikoita n. 40 litraa, puolukoita 10 ja sieniä ehkä 20. Huomenna olisi tarkoitus vielä tattijahtiin...

Vierailija
20/27 |
18.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

luulen, että, 2-3 ämpärillistä. Iso pakastin alakerrassa, jossa saattaa olla ylivuotisiakin. Vattuja on ehkä 10l. Mustikka on meillä the Marja. Sitä syö nuorisokin. Mehuja on kolme maijaa. ´Marjoja olisi vaikka kuinka, jos joku keräisi:)