Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko ponnistusvaihe tosiaan kestää tunteja?

Vierailija
18.08.2012 |

Mies kertoi, että kun hänen poikaansa synnytettiin, ponnistusvaihe kesti 5 tuntia. Voiko oikeasti olla noin? Olen jotenkin luullut, ettei se nyt voi kestää kuin ehkä tunnin maksimissaan... Ja juu, en ole itse synnyttänyt alateitse. Miten ihmeessä siihen voidaan saada kulumaan niin kauan? Vai muistaako mies väärin?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
18.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnytyskertomusten mukaan 0:26, 2:31 ja 2:55, siis kerta kerralta menneet pidemmiksi, kuopuksella melkein 3 tuntia. Ja tämä siis sairaalan virallisista papereista, eikä mistään omista tuntemuksista.

Joka ipana on syntynyt imukupilla siinä vaiheessa, kun sali on ollut täynnä porukkaa ja ollaan oltu lähdössä hätäsektioon asfyksian takia.

Viimeisestä synnytyksestä sain sellaisen kammon, ettei meille enää tullut neljättä, vaikka muuten oltaisiin haluttu. Vaikeita aiempia synnytyksiä ei huomioitu mitenkään, vaan aina vain huolettomasti todettiin, että kyllä se seuraava sieltä helposti tulee, eihän nyt niin huonoa tuuria voi olla että taas menee jotain pieleen... Kolmoselle yritin todella vaatia sektiota, mutta ei suostuttu. Sitten siellä salissa oli sellainen nuori lääkäri, joka meni jo saliin tullessani lähes vuorokautta ennen ponnistusvaihetta shokkiin jo pelkästä vanhojen papereideni lukemisesta, mutta se oli kai pelkästään hyvä asia, koska hän soitti heti takapäivystäjälleen ;-)

Vierailija
22/26 |
18.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ähränneille, mahtoi olla tuskaa! Taisin päästä tosi helpolla!

t. 3-2-2 minuutissa putkauttanut

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ponnistus kesti 3 tuntia, mutta itse olin varma että se kesti 5 tuntia koska yhdeksältä muistan katsoneeni kelloa ja kätilö tuli sanomaan että aloitetaan ponnistus. kahden jälkeen yöllä syntyi vasta, imukupin avustuksella, tässä välissä toki on yksi koha jossa ei akiivista ponnistusta ollut pitkään toviin?

Vierailija
24/26 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ponnistus 2h45min ja sitten syntyi imukupilla kiskomalla yhden lääkärin ja kahden kätilön voimin. Imukuppi irtosikin muutaman kerran ja jätti rumat vesikellot vauvan päähän. Lisäksi se sydänkäyräanturi oli jo irronnut aiemmin eikä vauvan sydänääniä voitu havaita. Poika oli virhetarjonnassa ja syntyi velttona ja valkoisena. Suoraan elvytykseen. Mielestäni tämä ei mennyt kuin Strömsössä kun repesinkin 2mm vaille peräreikään virhetarjonnan takia. Silloin päällimmäisenä tunteena oli puhdas pelko, jonka jälkeen tuli onnentunne kun poika selvisi hengissä. Vasta myöhemmin aloin ajatella että ehkä olisi pitänyt hoitaa asia jotenkin muuten ja 2 seuraavaa lasta tulivatkin suunnitellulla sektiolla. Ei tarvinnut edes kiukutella kun kätilö katsoi kansiosta edellisen synnytyskertomuksen. Sektiot olivat ihanan helppoja esikoisen syntymään verrattuna. Sektiovauvatkin olivat huomattavasti paremmassa kunnossa.

Vierailija
25/26 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ponnistuvaihe esikoista synnyttäessä kesti 59 minuuttia. Jäi mieleen koska en saanut edes tuntia täyteen :D

Vierailija
26/26 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin ponnistusvaihetta kaksi tuntia ja sitten sektioon. Vauvalla asfyksia. Esikoisella kesti vain 25 minuuttia. Vaikea uskoa, että ähellettäisiin viisi tuntia ilman mitään seurauksia vauvan terveydelle, mutta kaipa näitäkin tarinoita on. Mistä mies päättelee, että ponnistusvaihe kesti tuon viisi tuntia?