Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä "10 kohdan ohjelmasta" (siivous)?

Vierailija
18.08.2012 |

Mulla on sellainen tapa, että kun en saa itseäni mitenkään liikkeelle siivouksen suhteen, niin aloitan jostain huoneesta, kerään 10 esinettä (esim. 10 legoa lattialta), sitten siirryn toiseen huoneeseen ja otan sieltä 10 esinettä (esim. 10 pyykkiä narulta). Ja kun kierros on käyty läpi, aloitan alusta.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
18.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä edetään huone kerrallaan.

Vierailija
2/9 |
18.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saisi itse tuolla tavalla valmiiksi mitään, jäisin pyörimään ympyräänja vaihtamaan tavaroiden paikkaa.

Siivoan joko yhden huoneen kerrallaan perusteellisesti tai raivaan koko talon tavaroista, että pääsen sitten vauhdilla imuroimaan ja pesemään lattioita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
18.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen niin, että päätän siivota yhden huoneen kunnolla. Annan itselleni etukäteen luvan lopettaa sen yhden huoneen jälkeen, jos en jaksa/viitsi enempää. Kertaakaan ei ole käynyt niin, että olisin lopettanut siihen, aina on koko asunto tullot siivotuksi. Tästä päättelen, että se kynnys on nimenomaan aloittaminen, kun sen yli on päässyt,loppu sujuu - no, jos ei nyt ihan itsestään, niin aika helposti kumminkin:)

Vierailija
4/9 |
18.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerään mielummin kaikki legot pois lattialta kerralla kun tuolleen tipottain. Mikä idea tuossa järjestelmässä oikein on? Kuulostaa aika mekaaniselta.

Vierailija
5/9 |
18.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen niin, että esimerkiksi olohuoneesta kerään ensin kaikki pyykit, kannan ne paikoilleen. Pyykkihuoneesta poimin jotain muuta ja vien sen paikoilleen, ja sieltä sitten taas jotain eteenpäin. Lopulta on kamat paikallaan koko talossa, jolloin alan imuroimaan ja pesemään lattiat.

Vierailija
6/9 |
18.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten nysvätä yksityiskohtia, jotka eivät vaikuta yleis-ilmeeseen yhtä paljon. Ensin isoimmat, sitten voi siivota huone kerrallaan. AIkaa on tuskin koskaan niin paljoa, että voi siivota kaikki huoneet kerrallaan.

Vierailija
7/9 |
18.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Idea on siis nimenomaan tuo alkuun pääseminen edes jostain. Sitten kun pääsen vauhtiin, siivoan kyllä isompia määriä kerrallaan kuin 10 esinettä. Esimerkiksi äsken pojan huoneessa huomasin, että lattia oli täynnä mitä ihmeellisintä kamaa. Laskin 10 sylillistä ja nostin niitä ylös lattialta, että pääsen imuroimaan =) Mutta se alkaa 10 esineestä, koska muuten se ei ala ollenkaan...

Vierailija
8/9 |
18.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. pyykit koneeseen, tiskit koneeseen, vaatteet laatikoihin jne. Kun homma on tehty, vedän sen listalta yli. Antaa itselle uskoa, että homma etenee vaikka ympärillä vielä olisikin kaaos.

Vierailija
9/9 |
18.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen niin, että esimerkiksi olohuoneesta kerään ensin kaikki pyykit, kannan ne paikoilleen. Pyykkihuoneesta poimin jotain muuta ja vien sen paikoilleen, ja sieltä sitten taas jotain eteenpäin. Lopulta on kamat paikallaan koko talossa, jolloin alan imuroimaan ja pesemään lattiat.

Miksi teillä on pyykkiä olohuoneessa? Taitaapa siivoaminen teillä olla vaativampi urakka kuin meillä! Meillä likapyykit nimittäin ovat pyykkikorissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi viisi