Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi niin moni tekee gradunsa + valmistuu äitiyslomalla?

Vierailija
26.11.2005 |

Kun näitä keskusteluja seuraa, huomaa tämän ilmiön usein.

Miten ehditte, pienen lapsen tai lasten kanssa?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikkei omaa lasta vielä olekaan, että äitiyslomalla (esikoisen kanssa) olisi vähemmän kiire kuin tavallisessa superaktiivisessa opiskelu- + työ- + ainejärjestö- + harrastus- + seura- jne. elämässäni. Kun ei tarvitse joka päivä ja ilta ja viikonloppu olla jossain muualla, voi kotona pohtia gradujuttuja. Paljon siitä työstä kuitenkin tapahtuu nimenomaan päätteen ääressä, joten ainakin omalla alallani on mahdollista hankkia kirjat ym. matsu kotiin ja puuhailla sieltä käsin. Kirjastoissa joutuu tietysti myös ravaamaan, mutta sehän loppujen lopuksi onnistuu vaikka sen vauvankin kanssa.

Olen itse gradupuurtamisen alkuvaiheessa, ja olen välillä miettinyt, miten hyvä sauma tämä opiskelujen kannalta olisi tulla raskaaksi/olla vauvan kanssa kotona (jos siis vertaa aiempiin opiskeluvuosiin). Ei ole enää pakollisia luentoja tms., ja äitiysloma antaisi syyn rauhoittaa muu elämä pidemmäksi aikaa.

Niille, jotka ryntäävät esittämään vastalauseita, sanon saman tien, että tämä tosiaan onkin vain oma arvioni, ja totuus voi osoittautua toiseksi - kaikki vauvat eivät ole samanlaisia ja elämäntilanteet ovat muutenkin erilaiset. :)

Vierailija
2/3 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ajattelee, että nyt on hyvä sauma siis ennen työelämää ja nuorena

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsenhoito ei vaadi mitään älyllistä ponnistelua. Ihana päästä kotiympyröistä välillä yliopistolle. Opiskelumotivaatio parempi kuin koskaan.