Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kylppärin kaakeloiminen itse vaikea`?

Vierailija
17.08.2012 |

Meillä on remontti menossa, ja itse olemme osanneet maalata, tapetoida, ja asentaa laminaattilattiat.

Kaakelointia emme ole itse vielä koskaan kokeilleet - onko se oikeasti kuinka hankalaa?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintä on kunnon välineet, laattaleikkuri eri toten. Kannattaa etsiä tietoa työmenetelmistä ja suunnitella työjärjestys laattajakoineen huolellisesti.

Vierailija
2/8 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylppärin remontoinnissa on muistettava, että vesieristeiden laittoon tarvitaan ammatti-ihminen, jolla lupa tehdä vesieristyksiä, ei niitä kuka vaan voi tehdä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsinkaan jos sitten on valmis hyväksymään sen, että saumat on vähän eri kokoisia ja laatankulmat eri kohdilla.

Tämän lisäksi saumaaminen on v**tumasta puuhaa, joka syövyttää kädet ja sattuu polviin vielä viikkoja jälkeenpäin. Ja vesieristeen levittäminen vaatii vähän taitoa varsinkin kulmanauhojen ja viemärin kohdalla.

Itse en ryhtyis itse tekemään, mutta mä oonkin naimisissa näitä ammatikseen tekevän kanssa, joten oon aina saanut vain katsella.

Vierailija
4/8 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukisin kaikki oppaat tarkasti

Meillä mies kaakeloi ja tuli ihan ok, pari pientä kauneusvirhettä, mutta kelpaa meille.

Kosteuseristyksen teki ammattilainen

Vierailija
5/8 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap antoi väärää tietoa, kyse siis vessan (ei kylppärin) kaakeloinnista.

Vierailija
6/8 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vesieristystä ei tarvii (ns kuiva veski), niin ei oo mahdotonta. Toinen juttu on, että ei pikkuvessaa välttämättä edes tarvii lattiasta kattoon kaakeloida, jos ei halua.

Vierailija
7/8 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vesieristystä ei tarvii (ns kuiva veski), niin ei oo mahdotonta. Toinen juttu on, että ei pikkuvessaa välttämättä edes tarvii lattiasta kattoon kaakeloida, jos ei halua.

Ja kalusteet tietysti tulisi ammattilainen asentamaan.

Vierailija
8/8 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne saattaa kyllä maksaa useampia satasia, esim sellainen laattaleikkuri, jolla saa isompia laattoja halki ja se laseri, jolla katsotaan, että lähtölinjat on suorassa. Siis sitä laatoitustahan ei koskaan aloiteta kulmasta, vaan keskeltä ja etukäteen pitäisi laskea niin, että mihinkään kulmaan tai aikkunaan tai ovenpieleen ei sitten tule alle puolen laatan kokoisia siipaleita (tai isoissa laatoissa voi olla vähän enempi toleranssia, mut ei sielläkään pieniä paloja).