Lue keskustelun säännöt.
Runsas vuoto raskausaikana
26.11.2005 |
Onko muilla ollut runsasta vuotoa (lähes) läpi raskausajan? Mulla alkoi rv10 ja sitten väheni hiukan ja nyt taas alkoi runsaana (rv12). Syke ja liikkeet näkyy, istukan reunasta vuotaa. Lääkäri sanoi että vuoto saattaa jatkua koko raskauden ja silti syntyä terve lapsi..
Kommentit (2)
Vuoto jatkuu nyt edelleen ja se on huomattavasti runsaanpaa kuin kuukautiset. Alkaa hemoglopiini laskea ja huimaa koko ajan. Toivotaan silti että kaikki menee hyvin.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
eli vuosi istukan reunasta. Vuotoa kesti kuukauden, rv 5-9. Oli välillä yhtä runsasta kuin kuukautisissa runsaimmillaan ja pelkäsin tietysti keskenmenoa kovastikin, itse asiassa olin muutaman kerran aivan varma siitä. Kuitenkin kun syke rv 8 näkyi ultrassa, lääkäri oli sitä mieltä, että kaikki on kunnossa ja neuvolassakin sanottiin, että vaikka vuoto jatkuisi koko raskauden, syntyy todennäköisesti terve lapsi. Loppuraskaudessa minulla ei kuitenkaan vuotoja enää ollut. Nyt tuosta raskaudesta juoksentelee täällä olohuoneessa terve 4-vuotias poika.
Stressaavaa vuoto varmasti on (oli ainakin minulle, joka vessassakäynnillä katsoin peloissani housuihin koko loppuraskauden ajan että onko vuoto taas alkanut, ja joka kerta kun tunsin valkovuotoa valuvan, halusin nopeasti vessaan tarkistamaan mitä se oli!), mutta kun se tulee istukan reunasta, niin en olisi sinuna huolissani, koska ainakin itselleni saamat kommentit sen suhteen olivat hyvin rauhottavia! Eli pahinta on ehkä oma huoli tuossa tilanteessa! Oikein mukavaa raskauden jatkoa sinulle vuodosta huolimatta ja toivottavasti vuotokin vähitellen kokonaan loppuu!