Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

te, joiden vanhemmilla on hyvä taloudellinen tilanne

Vierailija
16.08.2012 |

millaisia summia rahaa he antavat lapsenlapsilleen rippi-tai yolahjoiksi?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

synttärilahjaksi on saanut 50 euroa tai jonkin tavaran arvoltaan 60-200 euroa (esim. harrastukseen)

Vierailija
2/14 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta joskus antaneet lapselle satasen lahjoja ja ostaneet parilla sadalla vaatteita tai vieneet ulkomaille tai maksaneet harrastuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla hyvätuloiset vanhemmat, rahaa ja kinteistöä on, mutta tunteet, välittäminen ja rakkaus puuttuu. En ole saanut kotoa muutettuani 18v ikäisenä apua kosaan. En hrnkistä tukea tai kannustusta, en pennin latia, enkä edes mielenkiintoa mitä minulle kuuluu.

Sama tylyys kohdistuu lasenlapsiin, eivät ole saaneet kosaan penniäkään eikä edes tavaralahjaa. Edes ristiäislahjaa eivät laseni saaneet, kas kun ne isovanhemmat eivät viitsineet vaivautua koko ristiäisiin. Ovat nähnnet lapseni peräti kolme kertaa sen kuuden vuoden aikana jota meillä lapsia on ollut.

Todellista "rakkautta".... no soittavat sentään kerran vuodessa!!!!(ja pikatapaaminen kerta kahteen vuoteen).

Vierailija
4/14 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmillani on 4 lasta, joista kolmella on omia lapsia. Kaikkiaan lapsenlapsia on 10 kpl. Jokainen lapsenlapsi saa syntymäpäivälahjakseen 1000 euroa eli vanhempieni panostus lapsenlapsiin on tähän ati ollut 10 000 euroa/vuosi. Lapsenlapset ovat vielä niin pieniä (vanhin 12 vuotta), ettei rippi/yo-lahjojen aika ole tullut.

Huomattava on se, että omille lapsilleen (eikä siis tälle yhdelle lapsettomalle lapselle) ole koskaan tippunut markkaakaan/euroakaan.

Vierailija
5/14 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 mummo tallettaa lastenlasten tileille 25 e joka kuukausi. Toiset isovanhemmat ostavat jotain isompaa synttärilahjaksi (1-v turvaistuin, 2-v sänky jne. Itse saatiin käydä kaupasta ostamassa ja laittoivat tilille sitten summan, minkä maksoi).

Vierailija
6/14 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

1800 e. Syntymäpäivinä on tullut 200 - 1500 e.

Vierailija
7/14 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eiväthän muutkaan sisarukset mitään saa.

Vierailija
8/14 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisinpa minäkin syntynyt kultalusikka persiissä.

kateellinen ja reilusti olen.

Vierailija
9/14 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joilla ostetaan osakkeita lasten nimiin. Rippi ym. lahjoja ei ole tulossa aikoihin kun lapset ovat vielä niin pieniä.

Vierailija
10/14 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallisia leluja ostavat (pienet lapset). Mutta meille isoissa hankinnoissa (asunto, auto, mökki) tarjoavat rahaa esim. puolet ostohinnasta. Noin 150 000 e olen saanut asuntoon tms. Mutta mihinkään krääsään tai tavaraan ei kyllä heru mitään :)

Vierailija
11/14 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisinpa minäkin syntynyt kultalusikka persiissä. kateellinen ja reilusti olen.

ja tietty mummi on aikaa sitten antanut jokaiselle lapsenlapselle mukavan osakesalkun, meidän kuopuksen (4v) omaisuus on jo reilusti yli 50 000 e.

Lapseni syntyivät sukuun, jossa arvostetaan työtä eikä laiskottelua. Jos se on "kultalusikka persiissä" syntymistä, niin ongelma on kokonaan sinulla. Sinulla on ihan samat mahdollisuudet tehdä töitä kuin muillakin ja minimoida kulutus.

Vierailija
12/14 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mullekin mielellään jos joku antais tuon 150 tonnia niin vihdoin pääsisi helsingissäkin inhimilliseen asuntoon.

mut me saadaaan vaan hello kitty-kamaa ja legginsejä

Vierailija
13/14 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni syntyivät sukuun, jossa arvostetaan työtä eikä laiskottelua. Jos se on "kultalusikka persiissä" syntymistä, niin ongelma on kokonaan sinulla. Sinulla on ihan samat mahdollisuudet tehdä töitä kuin muillakin ja minimoida kulutus.

Sullapa on vaan paremmat mahdollisuudet vähään työntekoon ja kulutuksen maksimointiin. Kiitos kultalusikan.

Vierailija
14/14 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kukaan ole vielä edes rippikouluiässä, joten sinänsä paha sanoa kuinka paljon silloin saa. Pääsääntöisesti rahaa on tullut tarpeen mukaan. Siskollani 3 lasta, apua ei juurikaan kaivannut, isovanhemmat ostaa joitain vaatteita ja antaa lahjat rahana vanhemmille jotka saavat sitten ostaa lapsille mitä haluavat sillä rahalla (isovanhemmat asuvat kaukana eivätkä aina pääse jokaisen synttäreille jne joten tämä on ollut käytäntönä). Oma lapsi syntyy minä hetkenä hyvänsä ja tulevat isovanhemmat ovat osallistuneet kustannuksiin kun taloudellinen tilanne on sattuneista syistä ollut heikko. On ostettu lapselle huonekalua ja muuta isompaa kun oma budjetti ei ole kunnolla kaikkii riittänyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi neljä