Reladrops; onko kokemuksia puolesta tai vastaan?
Meillä 5kk vauva paukuttelee ja vääntelehtii hulluna koko yön, olen ihan poikki. Ostin reladropseja, kun cuplaton on kokeiltu. Saa soseita 3kertaa päivässä, syö ihan vähän kerrallaan, noin 10 lusikallista, tehnyt näin jo kuukauden.
Annanko vielä cuplatonia myös? Koska olette jättäneet sen pois? Sen PITI OLLA 3kk se maaginen mahakipuraja..mur....:)
Kommentit (8)
Meillä ei noi Reladropsit juurikaan auttaneet, eikä myöskään Disflatyl.. Jätettiin molemmat pois kun vauva oli muistaakseni 3 kk, ja siirryin antamaan Valion Gefilus Basic -maitohappokapseleita. Ne on olleet tosi hyviä, kerran päivässä annan yhden kapselin (sekoitan maidon sekaan) ja sillä on masu pysynyt tosi hyvänä! Ei enää mitään hirveitä paukutteluja ja kakkakin tulee oikein säännöllisesti :D Suosittelen kyllä noita gefilus-kapseleita, meille niistä ainakin oli todellakin silminnähtävä apu.
on maitoproteiineja. Jos lapsi on herkkä maidolle, hän voi saada siitä oireita.
Minä valitsin reladropsit sen takia, että siinä ei ole maitoaproteiineja ja on helppo annostella, koska on nestemäinen. Vaikka on hintaa ja purkki on pieni, annoskin on kerralla pieni.
mjy
Eli siis Valion Gefilus Plussassa EI ole maitoproteiinia ja sitä annan meidän tytylle, mutta juuri tuossa Basicissa on niitä maitoproteiineja!
...ainakaan vauvan vatsavaivoihin. Cuplatonit sentään ovat hieman auttaneet.
ja kärsitään myös mahavaivoista, vieläkin. Poika nukkuu kyllä yöt hyvin ja päivälläkin yhden pitkän pätkän, mutta valveilla olo on kyllä välillä aikamoista. Vähän aikaa on tyytyväinen, sitten alkaa kitinä ja mikään ei ole hyvä, usein paukuttelee kovasti ja en ole keksinyt muuta syytä tähän tyytymättömyyten kuin vatsavaivat. Disflatyl on meillä tuonut jonkun verran helpotusta, mutta koko ongelma ei ole poistunut. Kiinteitä ollaan maisteltu jonkun verran. Maissivellistä tuli meillä kamala huuto, liekkö lisännyt ilmaa sitten. Ei tässä auta kuin odotella tyytyväisempiä valveilla olo hetkiä...
Reladropsit aiheutti pojalle enemmän vatsavaivaa, ei sopinut. Ja cuplatonit vain lisäsivät paukuttelua...kun sehän pilkkoo ilmaa mahassa, toisin sanoen lisää kuplien määrää. Joten lopetin kaikkien käytön ja vaivat loppuivat.
Minä olen sinnikkäästi syöttänyt pojalleni maitohappobakteereja ihan pikkuisesta (taisi olla 3 tai 4 viikkoa vanha) lähtien. Alussa annoin neuvolan vinkistä Reladropseja, mutta siirryin sittemmin Gefilus -kapseleihin. Maitohappobakteereista on itselleni ollut niin suuri apu, että ajattelin, etteivät ne pahaa tee pikkuisellekaan. En tiedä, onko Gefilusten ansiota, mutta meillä ei ole sairastettu käytännössä päivääkään ja masukin on aina ollut loistavassa kunnossa (kakkaa pukkaa, söi mitä vaan :) ). Toki ihan pienenä oli sitä ilmavaivaa, mutta sitä nyt on varmasti kaikilla ja siihen ei kyllä välttämättä mitkään maitohappobakteerit autakaan. Itse olenkin tuolla Gefilusten syöttämisellä tähdännyt tulevaisuuteen, jos vaikka sairastelisi vähemmän ja kestäisi paremmin erilaisia ruokia. Niin, ja noista maitohappobakteereista voi tosiaan alussa tulla entistä kovempia ilmavaivoja. Meillä tuli aikoinaan äidillekin :)
se on kallista, kokeilin sitä kun itse olin antibioottikuurilla. olen kerinnyt vauvan syntymän jälkeen olemaan useammallakin kuurilla, ja silloin on pientä maha vaivannut. tiedä häntä, oliko sattumaa mutta reladropsia antaessa ei mahakaan vaivannut vaikka minulla oli 15 päivän huoma antibioottikuuri...
mielestäni ei kannata cuplatonia päällekkäin antaa. sen teho taitaa muutenkin olla vähän kyseenalaista, toisille auttaa ja toisille ei. jos olet huomannut ettei teillä toimi, niin turhapa sitä on käyttää. jotenkin oma tuntuma oli se että reloista olisi oikeasti voinut olla hyötyä. ja maitohappobakteerit ovat joka tapauksessa hyödyllisiä terveydella:)