G:kuinka kauas olisitte valmiita kuskaamaan lapsianne kouluun?
Eli onko täällä ketään, jonka lapsi esim. erikoiskoulussa ja koulumatka tämän vuoksi pitkä. Itse mietin nyt kovasti venytäänkö meillä 10 km koulumatkaan.
Kommentit (7)
Tosin oma työpaikkani on myös siellä 30 kilometrin päässä. Vien lapset aamulla, menen töihin, lapset viedään iltapäiväkerhoon, haen heidät sieltä ja kotiin.
En mihinkään, laittaisin bussiin.
Vierailija - 16.08.12 05:52 (ID 15398341)
Tai ensin joutuisi menemään bussilla suuntaan A 40 km ja sieltä kääntymään lähes takaisin suuntaan B 60 km. Varsinainen koulumatka olisi oikeasti alle 20 km.
Olen itse samalla suunnalla töissä niin kuin miehenikin eli kuljetus ei tuota suuria ongelmia.
yksi 10 km päässä ja toinen 12 km päässä koulussa. Kolmas lapsi on onneksi kodin lähellä koulussa.
Ei tämä kuskaaminen vielä mitään. Lapsilla on molemmilla harrastukset, jotka alkavat klo 14-15, molemmilla eri paikoissa, toisella noin 5 km päässä koulusta ja toisella 25 km päässä koulusta (eri suuntiin) - joka arkipäivä ja myös toisena viikonlopun päivänä.
Tämä yhtälö onnistuu vain siksi, että minä teen töitä vain klo 13 saakka ja miehen työpaikka on ihan noiden koulujen lähellä. Mies vie lapset aamulla kouluun. Minä selviän iltapäivän kuljetuksista usein yksin ja silloin kun tulee ongelma, niin mies pystyy usein irrottautumaan töistä sen verran, että saa siirrettyä jonkun lapsen paikasta toiseen ;-)
sen verran kuljetin 6 vuotta.